pyssel

Tycker du som jag att de flesta musmattor är lite fula & tråkiga. Hittade det här enkla pysslet för att piffa till musmattan och få den som man vill ha den.

Det man behöver är en musmatta & vattenfasta pennor, ikea har billiga musmattor för 5 kr. 
Sen är det bara att designa den som man vill. Kan tänka mig att barn som har dator på sina rum skulle tycka att det var kul att få rita & måla en egen musmatta. Kanske en liten present till mormor eller farfar: en alldeles egenhändigt gjord musmatta från barnbarnet.  Till pappa på farsdag, kompis som fått kontorsjobb, mm.
Är man som jag, inte så duktig på att skriva & rita snyggt så kan man ju skriva ut bokstäver & mönster från datorn, klippa ut & använda det som mall.

Riktigt enkelt & roligt pyssel tycker jag:)


LÅGIS Musmatta

Bilder: ikea & clas ohlssons

#1 - - maria:

Åh, smart. Tack för tipset !

#2 - - Johanna:

Jag har tänkt fixa våran musmatta någon dag för den är inge fin. Har köpt en sån billig på ikea som jag tänkte göra lite roligare.

#3 - - Solis:

Smart! I alla fall om man kan rita... Barnteckningar kan nog funka, men själv kan jag inte ens rita en streckgubbe som ser någorlunda vettig ut... :)

#4 - - Anna:

Ja, visst är det typiskt med all denna snö nu... Särskilt när man ser hur härligt vårligt det är hos andra bloggare. Vi mår bra, men stora sessan är fortfarande förkyld. Sen så lutar det åt en flytt för oss, men vi har ännu inte helt bestämt oss. Hoppas allt är bra med dig! Kram

#5 - - Designtjejen:

Tack, vad snäll du är!!!
Jätte fina musmattor. Härliga färger!!!
Hoppas att du har en bra onsdag .-)

#6 - - Kristina:

Ja det är hemskt! Haha. Idag var vi på IKEA, och jag hittade hur mycket som helst jag ville köpa. Men jag kan inte göra det förrän vi har flyttat in i huset! Det är riktigt jobbigt att vänta.
Men tycker du att det passar med ett vitt soffbord till en sån brun soffa som vi har?
För vi ska ha en vit tvbänk, så det kanske skulle matcha ihop. Eller vilken färg skulle du satsa på?
Kram!

#7 - - Ellas Inspiration:

Vilken kul idé! Får ladda nästa gång jag är på IKEA. Trevlig kväll!! Kram Karin

#8 - - Anna:

Bra ide! Kan inte låta bli att tycka att ordet "musmatta" är, ja du förstår vad jag menar. Ju mer jag tänker på det, ju mer drar jag på mungipan =D

#9 - - Inredningsgalen:

Köpte en på Granit som gick att lägga ett foto i, kul att kunna byta motiv!

#10 - - Linda:

Sitter och sneglar på min fula musmatta, den kanske ska få sig en omstyling...
Bra recept du lagt ut, har själv många recept på lager och lägger ut lite då och då på bloggen.

Ha det gott!/Linda

#11 - - Linda P:

Hej där! Tackar så mycket för gratulationerna på min förlovningsdag. Jag har varit iväg så jag har inte kunnat svara tidigare. Fiffig idé med musmattorna! Det gillas :)
Ha det fint! kram Linda

#12 - - Anonym:

Perfekt tips!! Me like!!! Kram Malin inspiration & design

#13 - - Sandra:

Svar: Jo det är lätt att listorna blir längre och längre :)

Det var en smidig idé! Kram Sandra

#14 - - pia:

hi, hi då låter man ungarna rita då...

#15 - - tina:

Vilken kanonbra idé!!!!!
kram/tina

#16 - - Fröken L:

Mycket trevlig pysselidé :)