Vårbilder

Har sett många fina vårbilder hos andra bloggare. Gräs, grus, blommor som kommit upp och ja, riktigt härliga vårbilder helt enkelt:)

Så jag tänkte också visa lite vårbilder tagna utanför vår husknut nu i eftermiddag.

image292

Här sitter jag & fikar och bara njuter av det fina vårvädret.

image293

Just nedanför trädet blommar krokusarna, visst är dom fina?


Som ni kanske märker så är det lite ironi i texten;) Vill verkligen ha vår nuuuuu!!!
Men bor man här uppe så kan man ju inte räkna med det än, det brukar ju se ut så här. Men om några veckor så hoppas jag kunna få visa de riktiga krokusarna:)

Stor kram & trevlig helg!!!
#1 - - Sofie:

Fina bilder! Hihi, javisst längtar man efter bar mark och blommor som kryper fram när man ser alla vårliga bilder hos bloggarna i söder.

Trevlig helg!

#2 - - emma:

Förhoppningsvios kommer det snart!

#3 - - Annika:

Ha, ha, vilken härlig text! Jag förstår dig - norrlänning som jag är! Här i Umeå är det ganska mycket snö på backen! Jag tröstar mig med att sonen och hunden är lyckliga över snön! :) Trevlig helg! Kram!

#4 - - Annika:

Vad knäpp jag är! Du vet väl att vi har mycket snö i Umeå - Umebo som du är! ;) Jag skyller på att det är fredagkväll och att jag är slutkörd! :) Kram!

#5 - - Jo:

:) Uj, så det ser ut hemma hos er!;) Jag är ganska nöjd med att det inte är eler har varit någon snö härnere, jag vill ju ta mig ut till stugan på ön så fort som möjligt.. Men hellre snö o kallt än slask och kallt! ha en mysig hlg i snön däruppe då! :) kram //Jo

#6 - - Nettan:

Haha..skrattar gott åt din ironi..=0)
Tack för titten hos mig.
Måste kolla runt hos dig nu..
Ha det Gott i Helgen ( med all snö) !
// Nettan

#7 - - Anna:

Vår är trevligt! Men jag kan inte vara annat än avundsjuk på er snö eftersom jag inte upplevt snö alls denna vinter(snöslask som legat i 7 timmar räknas inte). Trevlig helg!

#8 - - Kristina:

Tack! Ja, hoppas det :) Men jag har en bra känsla i magen för det, haha.

Jag tror faktiskt att jag satsar på ett vitt bord, det tröttnat man nog inte på i längden heller!
Hihi, tack för dina råd :)
Kramar!

#9 - - Linda P:

Häääärliga vårbilder ;) hehehehe

#10 - - Jennie:

Härliga snöbilder :) Här får vi också vänta ett tag till innan krokusar och blommor kan planteras...
Ha de gott, och trevlig helg!

#11 - - Lissen:

Här är det också snö!
Men solen har visat sig, så en solig promenad blev det för mej. Lissen

#12 - - Malin:

Jag bor ännu högre upp och här är det verkligen FULL vinter, ok jag gillar att åka skidor så jag vill kunna göra det även under påskledigheten, fast gärna i solens sken, sen vill jag oxå har vår och krokus på stört! Trevlig helg!

#13 - - Sandra:

Hihi det är samma här! Fullt med snödroppar och krokusar, eller så inte :) Kram på dig

#14 - - Linda:

Ska vi byta? Nog för att jag vill ha vår som det är här med krokusar, påskliljor, snödroppar och sånt där....men jag har inte sett till någon snö på hela vintern och det känns lite trist. Men det är skönt å andra sidan att jag aldrig frusit denna vintern!

#15 - - Jill:

Kanske inte ska klaga på den snön som kom här...den har nästan försvunnit nu, eftersom det regnat idag.

Men det kan ju vara så att våren bara vill luras lite. Leda en på fel spår för att sedan överraska en totalt när den väl kommer på riktigt. För kommer det gör den, det tar bara lite tid ibland...

Ha en riktigt fin helg!

#16 - - jenny:

Åh, vi har precis kommit upp till Västerbotten och jag är så glad att få uppleva snön! Men så får jag ju åka ner till våren igen om två veckor! Men idag har jag lekt ute i snön och haft det hur skoj som helst.

Trevlig helg på dig! Kram Jenny

#17 - - Designtjejen:

Underbart! Jag har inte sett någon snö alls i år.... nej, den har inte stannat länge i alla fall.. men snart blir det åka skidor av för mig... påsk! Längtar till snö! :-) Hoppas att du har haft en mysig fredagskväll!

#18 - - Ida:

Här i Skellefteå är det åxå en massa snö så våren känns lite långt borta..Kram

#19 - - anna:

ser helt underbart ut med all snö, inte ofta man får se snö i London, fast vi brukar få lite varje år i alla fall tillräckligt för barnen så att de kan få ha lite snöbollskrig. Skall försöka ta lite vårbilder i dag när jag går på stan.
ha en trevlig helg
anna

#20 - - Linda Brolin:

Våren kommer förhoppningsvis uppe hos dig också snart! Kram

#21 - - Lisa:

Roligt med pyssel! Ska pyssla ihop en present till idag.. till Bs morbror! :D Tråkigt med snö, här i Hässleholm är det lite småmulet men solen skiner iaf! Vi har inte direkt haft någon snö i år, det är ju lite tråkigt men man kan inte få allt.. :D Ha en trevlig helg! Tror som dig med Melodifestivalen! KRAM

#22 - - - Fredrik:

härliga vinterbilder!

#23 - - Liw:

haha oj, vi har ju strålande sol här nere i Skåne idag! =)

#24 - - Maria:

Blir faktikst lite avis på er.. Vi har inte haft nån snö direkt denna vinter. :(
Hade önskat mig det för min dotter har aldrig sett snö innan. Vi hämtade henne i Thailand i nov förra året. Men vi har redan bestämt att i jan nästa år ska vi till Idre eller Sälen. O då ska det va snö!!

Bor nere i Skåne. O som ovanstående skriver, solen skiner jättehärligt idag. :)
O mina krokusar har kommit upp, jättefint i rabatterna.

Trevlig helg! Kram Maria

#25 - - My:

fina bilder
svar: ja gör det. super fina och super bekväma:)

#26 - - Dress Like a Princess:

fina bilder