Disktrasor

Nuförtiden finns det många snygga disktrasor att välja på. T.o.m de lokala mataffärerna har en del snygga.
Men jag som tycker om att pyssla & göra egna saker tycker det är ännu roligare att göra egna:-)

På panduro finns vita disktrasor att köpa i 5-pack för 30:-. De har även diskhanddukar, barnbodys, mössor m.m att trycka på. Kul då man kan göra sina egna personliga.





Bilder:privata
#1 - - Bokmalen:

Vad snyggt det blev!! Det var ju ett finfint tips. Får ta å komma ihåg det... ;)

Kramen, Maria

#2 - - Proforma - Irene:

Ja, men visst är det kul... och snyggt! Jag har också gjort egna http://proforma.blogg.se/2009/april/disktrasor.html#comment

Kram

#3 - - Lisa:

Snygga. Vill bara tacka för tipset om hur du syr kuddar. Idag har jag med hjälp av din beskrivning lyckats sy två nya kuddar på väldigt kort tid. Kommer aldrig sy kuddar på något annat vis igen. Supersmidigt! Tack igen! :)



Hälsn. Lisa

#4 - - Ida:

WOW va snyggt! Jätte härligt och personligt. Och kul att få göra de själv. Tack för tipset! Kram

#5 - - Dessi:

Men så snyggt! Gillar verkligen stämplarna du använder dig av. Jag vill gärna pyssla, men är urdålig på det :S Jag får tyvärr köpa!



Kram!

#6 - - jenny:

irene: visst är det kul:-) dina blev ju superläckra.



Lisa: Varsågod:-) ja,det är verkligen enkelt och snabbt går det också.



Ida & Dessi: tack:-)

#7 - - Fredrik Frisören:

oj va fint!

#8 - - Therése:

Vad snygga!!

Och precis som du säger...kul med en personlig trasa ;-)

Men hur blir trycket efter att ha använt den med vatten några gånger?



Vad är det för en fiffig grej du hängt upp trasan på, hur får du den att sitta fast där?

Kram Therése

#9 - - Anna:

Dina disktrasor är bland de snyggaste jag sett! :-) Hela ert kök gillar jag massor! Sköt om dig! Kram Anna

#10 - - KakelochKlinker:

Vilken trevlig idé med disktrasorna. Dom ser mest tråkiga ut. Trevlig blogg också för den delen.

Allt gott

#11 - - Lissen:

Du har alltid så roliga tips som är praktiskt genomförabara för alla! Så jag gillar att titta in här hos dej,l! Ha det gott!

#12 - - Åsa:

Vad snyggt det blev! Såg att du också har en sån där disktraseupphängare (vad dom nu heter) :) Jättebra, nu när jag inte sätter trasan på fel håll, ha ha, för då åker hela hållaren, som sitter fast med dubbelhäftande tejp, ner.

#13 - - Lantligt förälskad:

Jättefint du har i ditt kök. =)

Krams!

#14 - - jenny:

Therese: Tack:-)

trasorna stryker man på baksidan med ett strykjärn(bomull) i ca 2 minuter sen ska de t.o.m gå att tvätta i 60 grader:-)



Grejen som trasan sitter fast i heter pluring. om du googlar på den så dyker det nog upp några återförsäljare.

Kan säga att det är en av de bästa köp jag nånsin gjort.



Anna: Tack snälla:-)



Till er andra: Tack så mycket:-)

#15 - - Mrs. b:

Snyggt! Min favorit är nog den nedersta med liten text.

#16 - - Karin:

Jättesnyggt och fräscht du har!



Svar: Jo, jag åt också för tre och sket i att jag skulle få betala surt för det sen. Men jag ångrar mig inte, det är skönt då man är gravid att få strunta i vikten för en gångs skull eller hur?!

#17 - - jessica:

gud va ja verkligen tycker om din blogg, du har massa roliga ideer som till och me ja kan göra:) va är de för färg du använder till trasorna??

#18 - - Mirka:

Så snygga disktrasor! Jag har själv funderat lite på att köpa vita och göra egna.. men jag tänkte mest att jag skulle köpt en penna och skrivit med, men det här med att trycka text på verkar riktigt skoj.

#19 - - Carin:

Coola, vad trycker du med? Vanliga stämplar med dyna?? Hmmm kram

#20 - - Dahlarna:

Jag funderade på disktrasepysslet i julas, men det blev aldrig av... Du har ju gjort jättefint!! Funderar på grejen du "knölar" in disktrasan i. Är det bra? Men kan man hänga upp en blöt disktrasa i den med?



Vad tråkigt att du inte hittade de randiga ballerinaskorna. Det var otroligt utplockat här med, så att en 37:a fanns kvar var helt otroligt. Var någon dag senare & då tror jag att bara ett par fanns kvar...



Hoppas att allt är bra med dig! STORA KRAMAR!

#21 - - Anonym:

ja visst är det kul att det kommit piffigare disktrasor...har vi prövat på här hemma att göra egna med!!

men baenbodys..har de sånt med på panduro..så kul...måste ju prövas!!!tack för tipset!!



Ha en fin vecka!!!

~~♥Kramelikram Millan ♥~~



#22 - - mamma millan:

var bara jag millan ovan:)

#23 - - Mari:

Sååååå snygga! Ingen risk att det svarta fäller när man gnuggar lite hårt eller?



Köpte en gång på Rusta och fick svart fläckar efter det tryckta, morrrr!



Ha en bra dag och kram!

#24 - - Therese - Lurans blogg:

Gud så pysslig och idérik du är! Själv har jag köpt disktrasor och sådana där permanenta färgpennor så Luran ska få göra var sin disktrasa till mormor och farmor i julklapp :-) Och jag förstår din längtan efter de små. Önskar dig en bra start på veckan! KRAM

#25 - - Annas inspiration:

TACK snälla du för din upplyftande kommentar :-)



Du är verkligen pysslig & inspirerande.

Hoppas du får en fin start på veckan.



Massor med kramar Anna

#26 - - Inspirera Mera:

Vad läckert att göra egna!

Kram Sandra

#27 - - InneoUte-Malin:

Ni har så fint. :-) Jag som knappt varit inne på Panduro... Det där känns ändå som ett pyssel som till och med nästan jag kan klara av. :-)

#28 - - HUSnrNIO:

Håller med dig om att det är mkt roligare med en gnutta egenskapat hemmakring. Fina disktrasorna blev.

#29 - - dagenskreativa:

SV:Jo örtkrukan var ett riktigt fynd:) De som sålde den viste inte vad de var för något & undrade om det kanske saknades någon del:P haha.



Fina dina trasor blev. Har också provat detta förut:)



Hoppas su haft en bra måndag & att du får en fortsatt fin vecka:)



Kram Anna

#30 - - Robin:

Trevlig blogg, mycket fina bilder! Inspirerande:)

#31 - - Malin:

Du är då bra på att pyssla och lyckas få till det varje gång:) Kram

#32 - - Jenny:

Vad vore världen utan pyssel? Det var verkligen supertuffa disktrasor du gjort åt er :-) Hoppas allt är bra med dig å bebbarna! Kram Jenny

#33 - - J o h a n n a:

Så snygga de blev! Jag har tänkt flera gånger att jag ska göra egna, men det har inte blivit av. Men nu blev jag sugen när jag såg dina! Hoppas allt är bra med dig! Kram kram

#34 - - Thea:

Hej! Vad fint du har det=) Måste bara fråga vart du köpt de där bokstäverna i trä ?? Ser t ex att du har ett K?

#35 - - fru Sätterlund:

Du är så pysslig!! Och snyggt gör du också :) Ett riktigt bra tips!

Kram Therese

#36 - - jenny:

Tack så mycket allihopa:-)



thea: Bokstaven är köpt hos thira.se

#37 - - Annelie:

Wow så snygga!! Jag vill oxå ha. Du har inte energi att göra nån till mig??? Jag kan betala?!

Riktigt snygga var dina iallafall

Lycka till med småttingarna...

#38 - - Angelica:

Du vet inte om de finns nån annanstans än Panduro? Vår butik har alltid slut på dem! Och det är så dyrt att beställa från nätet :(

#39 - - Janu:

Wow ! Vad har du använt för färg och tål den vatten bra ? :-)