blommor & blad

Igår när jag städade lite hittade jag ett fotoalbum med några bilder på buketter & arrangemang som jag gjorde när jag gick floristgymnasiet.

Vilka minnen som kom tillbaka:-)

Oftast så hade vi olika teman till arrangemangen vi gjorde, t.ex alla hjärtans dag, studenten m.m & fick då ibland inte använda oss av vad vi ville utan det skulle vara speciella sorts blommor & färger.
Jag är ju annars en sucker för vitt:-)
Brudbuketten & den lilla tärnbuketten ni ser med röda tulpaner & rosor är till Rockerskan Tina Turner:-)
Vi fick var sin bild på en känd person & skulle göra brudbukett till dom.
Ja det var tider det:-)
                                                                         
   
                                                                          
   

   

   

   

 

#1 - - Ulli:

Hej!
Vilka fina blomsteruppsättningar. Vad mycket man kan göra med blommor.

Ha en bra dag!
Ulli

#2 - - Anna:

Jättefina blomsterarrangemang! Jobbar du fortfarande med blommor?

Kram

#3 - - Malin:

Åhh vad duktig du är! Jag gillade den man hänger på dörren extra mycket:P (den vita stora) Kram

#4 - - jenny:

Ulli: ja det kan man verkligen, synd bara att jag inte tagit mer kort på det jag gjort:-( alltid kul att ha kvar.

anna: tack! nä tyvär så gör jag ju inte det...svårt att få jobb.

malin: tack,tack:-) ja den var jag riktigt nöjd med minns jag:-)

#5 - - MO:

Vilka fina blomsteruppsättningar, såna skulle inte säga nej till..ha de bra

#6 - - S A R A:

jättefint =)

#7 - - Susihus:

Oj så roligt och va fina! Har en inre dröm att gå floristutbildning, det är ju så kul att skapa. Go kväll

#8 - - Ellie:

Åh va kul! Va fina blomsterarrangemang! Men vilken bild är det du försöker förklara som var till Tina turner (gillar henne supermycket!)?