Virka & sticka

Har alltid varit sugen på att virka en mormorsfilt. Och nu när jag är sjukskriven och har en del tid över tänkte jag slå slag i saken och göra 2 st barnfiltar. Har varken virkat eller stickat på typ 10 år men jag hoppas att jag ska kunna lära mig igen.

Hittade en rolig sida där det fanns hur mycket mönster & beskrivningar somhelst på hur man t.ex stickar,syr & virkar olika saker men även andra roliga pyssel.


Mormorsrutor



Virkad skål



Skål av chipspåsar


Virkad lampa


Virkad ask


Virkade sittpuffar


Hylla av konservburkar



Bilder: Mönsterarkivet
#1 - - Helena/room and serve:

Du den där lampan kan du få virka åt mig! :)

#2 - - Lilla jag:

Å lampan var häftig!

#3 - - Mrs. b:

Gillar lampan - läcker! Vilken bra pysselsida, den ska jag spara.



Lycka till med filtarna! Jag hade heller inte virkat sen högstadiet innan jag virkade min stora filt, men det kom snabbt tillbaka hur det var man skulle göra.

#4 - - Hanna:

Du kan gärna få komma å undervisa mig i hur man gör en sån där filt sen när du fått kläm på det;) har alltid velat ha en sån!!

#5 - - Jo:

Klart du klarar av att virka en mormorsfilt, det är superenkelt när du väl har kommit igång! :)



Det var fina saker du hade letat upp på den sidan, massa bra inspiration!

#6 - - tina:

Grymt coolt med en virkad lampa! En sån skulle man ju haft! :)

#7 - - anni:

vilket skapande, yes!

#8 - - marie levin:

hej. den virkade lampan var fin på bilden men jag är orolig hur den är i verkligheten. jag har svårt för knottror. vill virka en lampa. börjar nu. sänder bild när jag är klar. ny blogg har jag. välkommen in. bl.a kuddar att se. och annat. skön städmusik oxå. hej från (all)konstnär/design från värmland

#9 - - Cornelia:

Lampan va ursnygg! Undrar bra hur bra det lyser igenom den, det beror kanske på hur kraftigt garn man använder :-) Lycka till med pysslandet!

#10 - - Blomlådan:

Vilken rolig blogg! Sökte på chipspåsar på Mönsterarkivet men fick inga träffar... Var hittade du beskrivningen på skålarna?

#11 - - Gina:

Cool lampa! Jag älskar att virka! Kolla in min virksida!

#12 - - Johanna:

Jag älskar den där lampan, tack för att du la ut bilden nu kliar det i fingrarna.



Kolla gärna in min blogg.

#13 - - Agneta:

Helt underbar lampa! Jag blev kär!

#14 - - Micke:

Fint!