Pyssel/Diy - Beskrivning på hylla blir ljusstake.

Vad kul att så många tyckte om min egendesignade ljusstake. Har fått många frågor både här och via mail på hur jag gjorde den så jag lägger ut en beskrivning.
Det var inte svårt alls. Det du behöver är:
Lackhylla
Ljushylsor
Borr
Mät ut vart ljushylsorna ska vara med en penna.
Borra hålen. Finns lite olika borrar som man kan använda sig av. Jag tog det vi hade hemma så det blev en fräsborr som jag först gjorde hål med. Sen använde jag mig av en dremel för att göra hålen så stort som jag ville ha.
Sen är det klart, bara att sätta i ljushylsorna.
Att ljusen sitter nära väggen är inga problem.
foto jenny
#1 - - pysseliten:

fränt pyssel fint med :)Tänk vad man kan fixa själv bara man har fantasi.

#2 - - Helena:

himmel vad fin

#3 - - Karin Singman Beck:

Hej Jenny!

1000 tack för beskrivningen. Funderar på en vit och en röd - den röda till jul, och när Danmark vinner i fotboll, eller får tillbaks en röd regering!

Hälsningar Karin