Recept recept, snacks

Nyttigare snacks

Provade att göra egna chips i mikron idag. Funkade toppen och blev riktigt gott. Hittade receptet via Hembakat.
 
 2 potatisar
1 tsk rapsolja
salt
 
Tvätta potatisarna noga & torka dom torra.
Gör tunna skivor med hjälp av en osthyvel.
Lägg ett bakplåtspapper på en tallrik & smörj papperet med ett tunt lager olja.
Lägg potatisarna på tallriken ( de får inte överlappa varann), salta lätt och ställ in i mikron på några minuter. Tiden varierar beroende på storleken på mikron samt styrkan på den. Har man en större mikro som rymmer båda potatisarna kan man köra i ca 5-9 min. Jag har en mindre mikro så jag körde en potatis i taget på 4.5 min och det blev perfekt. Men som sagt man får prova sig fram lite.
Låt skivorna svalna av en stund i mikron.
 
 
#1 - - Ida:

Har faktiskt provat det där & det blev mycket bra för att vara jag!! Hahah