Monza

Som jag skrev i tidigare inlägg så har soffan äntligen kommit. 4 veckor försenad och den här gången höll jag inte med om ordspråket " den som väntar på nått gott"  ;-)
Men p.g.a förseningen så blev den lite billigare och det tackar man ju inte nej till:-) 


Nu är det bara fåtöljen som fattas men den får vi vänta på i ytterligare 4 veckor.



tavellisterna ovanför soffan ska målas vit och ett nytt mindre soffbord ska inhandlas.





Elementskydd ska snickras till så man slipper se dom.










Bilder:privata

I veckan så kommer jag att bo hos syrran så det kanske kommer att bli lite tyst här på bloggen. Får se om jag hinner och får möjlighet till något inlägg. Annars så önskar jag er en trevlig vecka.


#1 - - Minigrisen:

Trist att behöva vänta så länge extra! Men soffan ser jättefin ut iaf!

#2 - - Mirka:

Fin soffa! Jag provsatt den lite när jag var på mio och sen hade en kompis köpt en sådan. Väldigt skön faktiskt, nästan så vi funderade på en sån ett tag innan vi bestämde oss för att köpa Siracusa från Em.



Det var vändbara dynor på den va?

#3 - - Pysselprinsessan:

Superfint! Å alla detaljer passar ju super! Fräscht! :)

Kramar

#4 - - Jennica:

Åh så snyyyg!!! Jag vill ha 3-sitsen med divan eftersom vårt vardagsrumt är så långt, och i samma färg förstås :) Är det vändbara dynor som någon längre upp skrev? perfekt om man får fläckar o inte vill lämna in på kemtvätt än ju ;)

Nu blev jag riktigt sugen!!

Är brickbordet hemmabygge? Inte för att det ser fult ut eller nåt alltså haha, tycker bara jag känner igen brickan som ett ljusfat från ikea?! snyggt va det iaf! nu fick man ju ännu mer inspiration :) det tackar vi för!

kram

#5 - - Livet i byn:

Så snygg den var, jag blir grön av avund!! Får dras med våran fulsoffa ett bra tag till tror jag...



~Livet i byn

#6 - - Designtjejen:

Åhhh vad fint det ser ut!

Kram

#7 - - Malin Inspiration & design:

Jättejättefin soffa! Snyggt du har piffat också! Längtar tills jag själv får tag i den där fina hemtexkudden. :D Kram

#8 - - m a r i a k o d e n:

hej, hej!!

Men så fint ni har det! Ern soffa ser sååå snyggt (å skön) ut!!

Lampan har jag förresten köpt på Åhlens för en massa år sen. Eller 3 år kanske?!?!

Hoppas du hittar nån!!!



Kram!//M

#9 - - Dessi:

så snygg den är! jag vill också ha en grå soffa! vi har satt upp vår nya tv idag. o nu vill jag "bara" ha en ny tv-bänk, ny soffa o nytt soffbord... suck. om man ändå vore gjord av pengar! kram!

#10 - - Anna H:

Vilken fantastisk soffa! Riktigt fin och riktigt fint var allt annat också! Gillar 5:an som står på hyllan. Var har du hittat den?

Ha en skön vecka!

Kram Annah

#11 - - emelie:

ÅH SKITFINT!!

#12 - - Malla:

Åh, vad fint! den soffan var verkligen skitsnygg!

#13 - - karina:

Supersnyggt!!

#14 - - Rebecka:

Vad roligt med ny soffa, den var verkligen jätte fin. Gillar färgen jätte mycket.

Ha en mysig kväll!

Kram Rebecka

#15 - - Johanna:

Fin soffa! Gillar färgen :) Lade märke till den läckra kudden och hade tänkt fråga om den, men så såg jag att du skrivit om den i föregående inlägg :)



Hoppas du får en bra vecka, Kram!

#16 - - Johanna:

Fin soffa! Gillar färgen :) Lade märke till den läckra kudden och hade tänkt fråga om den, men så såg jag att du skrivit om den i föregående inlägg :)



Hoppas du får en bra vecka, Kram!

#17 - - Monkan:

Snygg o mysig soffa! Vit tavellist blir fint, soffbord, har ni hittat nåt bra?! Jag är på jakt, ser fram emot tips här :-) Jag har funderat på Ellos, ovalt vitt (tror Mio har liknande) men det där med frakten verkar dyrt o krångligt... (Kostar massa pengar i frakt och sen ska jag ändå åka och hämta det nånstans… och jag har ingen bil). Jag ska räkna/fundera på det. Men jag gillar ju bordet…



Grattis till utmärkelserna :-) Det var nära nära att du fick den av mig också, men vi fick den ju samtidigt av Emmsan så det hade ju blivit lite konstigt... Och jag ville ju ge den till henne också :-)

#18 - - Anna:

Jag har inte hunnit med att låta någon dra ut "bilden" men jag tror det blir bra. Jag kan ju inte sätta upp den än i vilket fall så jag återkommer till advent om det sket sig =)

Vi har beställt en soffa idag...Monza, fast mer åt det svarta hållet...så roligt!

#19 - - sara:

Tack för din röst:)Vilken snygg soffa!

#20 - - Martina:

Vad fint du har det, soffan är jättesnygg, jag vill ha en liknande fast mindre i den färgen på ovanvåningen som ska bli en tvhörna på sikt! Ah jag är så sugen på dina kuddar!

#21 - - Cin:

Vilken snygg soffa! Ska bli spännande att se hur det blir med fåtöljen.

Kram Cin.

#22 - - Karin/Theas rum:

Har bara en sak att säga - jag vill oxå ha en sån!!!

#23 - - Cissi:

Fin,fint:-) Snyggt brickbord!! vill me ha ett,men svårt o hitta någe bra! Har du gjort de själv? i så fallen har du nån beskrivning du kan dela med dig:-)kram till en bra blogg

#24 - - MissStorm:

Så fint det blev med soffan och kuddarna! Fåtöljen ser mysig ut. Ska bli kul att se även den på plats.



Kram

MissStorm

#25 - - Isabels värld:

Otroligt snygg soffa!!! Värd att vänta på kan jag tänka =) kram Pernilla

#26 - - Jill:

Ja...ibland blir det faktiskt lite för lång väntetid. Det håller jag med om.



Men soffan är supersnygg! Och jag gillar verkligen brickbordet - läckert!



Ha en fin vecka!

//Jill.

#27 - - Johanna.B:

Riktigt mysigt blev det och ännu mysigare kommer det bli den fåtöljen, kommer bli perfekt. Jag gillar verkligen kudden, vet att du skrev om den förut. Fin ljusinstallation du gjort på bordet också! :)



Kram

/Johanna

#28 - - Mrs. b:

Åh, vilken fin soffa ni fått! Blir lite avis...

Och nya kudden passade jättebra i soffan! (Vill också ha ny soffa och nya kuddar....)

#29 - - Emma:

Den soffan var kanonsnygg, hela rummet var kanonsnyggt=) Brickbordet är ju en favorit. Inte ska du täcka elementet!?;) Jag som gillar de gamla elementen, vi har sådana fast istället för att täcka så ska de målas så de ser nya och fräscha ut...fast elementskydd e ju oxå jättesnyggt!!!=)Ha det bra, kram emmsan

#30 - - Fröken Fräken:

Vilken fin färg på soffan, och det är snyggt när den är sådär lite melerad. Det blir lite liv utan att ha en massa mönster! Visst är det trist när man måste vänta på leveranser, man vill ju ha allt NU!

#31 - - Mari:

Den soffan är riktigt snygg och kanonpris är det ju på den oxå. Den påminner om min fast jag har ljusbeige fast hade hellre velat ha en grå nu när jag blickar bakåt. Bra att Mio har avdrag vid försenad leverans. Inte mer än rätt! Skulle fått vänta 10 veckor på min men bytte då till ett dyrare tyg fast till samma pris. Man vill som sagt var ha sina saker Nu helst Före!

#32 - - Jessica:

Vad fint det blev! Brickbordet var jättesnyggt! vart har du köpt det?

Hoppas helgen var bra!

#33 - - J o h a n n a - Inredning & pyssel:

Åh va snygg soffan är! Så mysigt du har det!! Ha det så bra hos din syster! Kram

#34 - - MO:

Åh så snyggt du har det...den soffan är verkligen ursnygg o passar så fint in hemma hos dig. Tråkigt när det drar ut på tiden..jag vet, min tvättmaskin har de inte lagat än..snart 2,5 vecka utan...

Tackar så jättemycket för den fina utmärkelsen, (o grattis själv), blev jätteglad...Ha en fin måndag (ja hela veckan om vi inte hörs), kramar

#35 - - Lotta:

döööööfiiiiint gumman! Sa harmoniskt allt passar ihop! riktigt fiiiint!

#36 - - Mia:

Superfin soffa! Gillade verkligen den gråakulören!

Ha en trevlig vecka!

#37 - - Anonym:

snygg soffa, det kommer bli kanoners när det är färdigt :)

#38 - - Anna:

Åh vilken snygg soffa! Vill också ha!! Inte helt fel med prissänkning heller, men så hade ni ju fått vänta länge också. Vardagsrummet i övrigt är verkligen så snyggt med! I det rummet skulle jag trivas ;-)



Kram Anna

#39 - - Anne, anness:

Så snygg soffa! Nu ångrar jag mitt soffköp :(

#40 - - Designtjejen:

Tack för att du alltid är så gullig!

Hoppas att du har haft en jätte härlig måndag!

Kramis

#41 - - Josefin:

vilken mysig soffa, färgen var jätte fin! :)

#42 - - by M:

Besök min nya butiksblogg! :)



Här på by M finns smycken, väskor, inredning mm. Alla saker är handgjorda, unika och till bra priser. Jag tar också emot egna önskemål och beställningar /Marielle

#43 - - Johanna:

Hej! Du har en award att hämta hos mig :)



Kram!

#44 - - Camilla:

Vilken vacker soffa! Förstår att väntan kändes lång... :) Hela rummet ser jättefint ut! Mysigt med alla ljus på brickbordet!

#45 - - JESSICA:

snyggt =)

#46 - - Malin:

Det där blev verkligen super! Kuddarna i soffan är urläckra! VILL HA! De är från Hemtex va? Kram

#47 - - dahlarna:

SÅ SUPERSNYGGT!!!! KRAMIS!!!

#48 - - PiM:

soffan ser jättefin ut! fullkomligt ÄLSKAR färgen

#49 - - Nat0:

#50 - - Nat0:

Gud va snyggt du har det!!! Superfint! Du har verkligen hittat en röd tråd genom hela inrednigsstilen... Jag vette sjutton vad jag hade för röd tråd :/



Ta gärna en titt :)

http://nat0.blogg.se/2008/august/finally-a-real-kitchen.html

#51 - - Number Nine on Melon Lane:

Vad fint ni har det. Härligt att ta del av alla bilderna.