Dekorera ljus.

Hittade ett pysseltips på hur man dekorerar ljus med servetter. Det tror jag att jag ska ta och prova nån gång. Det finns ju hur mycket snygga servetter som helst, marimekko t.ex:)
Någon som gjort detta nån gång?

Du behöver:

  • Servetter
  • Blockljus
  • Sked
  • En varm spisplatta

Gör så här:

1. Börja med att klippa ut en fin bild från en servett (fina servetter finns på Panduro).

2. Ta bort alla vita lager på servetten och spara endast det lagret som bilden är på.  

3. Värm en sked på en spisplatta så att den blir varm.

4. Håll servettmotivet mot ljuset och för över den varma skeden över motivet försiktigt. 

5. Motivet ska nu ha fastnat på ljuset.


Obs! Var försiktig med levande ljus. Håll ett vakande öga, som alltid.  

p1040115.jpg 712139_220.jpg

#1 - - - Fredrik:

oj va fina!

#2 - - Sandra:

Vilken fiffig idé, har aldrig hört talas om det förut.

Kram Sandra

#3 - - Johanna:

Låter spännande, man kanske skulle testa...

Ha en bra kväll kram!

#4 - - MO:

Det har jag aldrig gett mig på, men visst finns det massor av fina servetter som man kan göra något fint av. Vad kul att se att jag inte är så dum som jag tycks tro...hihi, ang inlägget innan...kramar

#5 - - Karin:

Fint men inget för jag som är så lat och opysslig hi hi!

#6 - - mamma millan:

Tack för rara ord om våra påskägg!
Våra ägg är gjorda av just servet deucopage.
Det är jättekul!! Hr även gjort ljus
o glasljuslyktor ,brickor, skyltar, kartonger!! Billigt o enkelt , pröva på!!
Skeden skippar jag , bara"målar" på med en pensel!

Ha en go kväll!!


♥Kram Millan♥

#7 - - mamma millan:

obs, glömde säga, finns sån speciell deucopagelack, den jag "målar" med.

#8 - - Kitty:

Coolt!

#9 - - Emelie:

Tack! Hoppas det blir bra!

#10 - - Livet i byn:

Jag har sett det några gånger och funderat på att prova med barnen i skolan. Men vi får väl se om det kan bli av.

~Livet i byn

#11 - - Anna:

Det där måste jag komma ihåg att testa någon gång! Ja, visst finns det mycket läckra barnkläder nu. Det har hänt mycket på bara de fyra åren jag har varit mamma. När stora sessan föddes fanns inte alls så här mycket kul. Nä fy vilket väder vi haft i dag! Gångvägarna har inte haft största plogprio verkar det som. Jag var helt genomsvettig efter att ha plumsat hem med både barnvagn och bob. Hoppas på en bättre dag i morgon! Kram på dig!

#12 - - Kristina:

hihihi! Nu har jag skrivit det på min blogg :D Gaah!

#13 - - sofia:

Hrrrm....det låter ju t.om. med som om jag skulle klara det! Måste testas!
Kram!

#14 - - Ida:

Vilket roligt pyssel, det måste jag prova någong gång.Ha det bra!Kram

#15 - - Jennie:

Fiffigt, de där måste jag prova med nån snygg servett.
Ha de gott!

#16 - - emma:

Smart idé! Alltid kul att få pysseltips :)