Betongägg

Jag är inte så mycket för att påskpynta, brukar bara ha lite ris med fjädrar. Men den här påsken har jag gett mig på att gjuta egna ägg i betong.
Första ägget är klart & det blev inte riktigt som jag tänkt mig, den var lite ojämn här & där och så var jag för ivrig med att ta fram den så en bit av ägget lossnade. Jag tänkte att då är det lika bra att göra hela ägget lite skamfilat och efter lite piff så är jag ändå rätt nöjd:)

Ska ner i källaren sen ikväll och göra några fler men först tänkte jag kika in hos er.

image309

image310
Bilder:privat

Tillägg: Glömde ju att skriva att det bara är det stora som jag gjort, kan inte ta åt mig äran på dom små;)

#1 - - Linda:

Jättefint! :)

#2 - - Pysselprinsessan:

Snyggt! Jag tänkte göra det till sommaren faktiskt, då man kan vara ute och fixa! Vad använde du för formar att gjuta i?
Kram

#3 - - MO:

Kul idé, så fina de blev, tycker inte alls de ser skamfilade ut..Ha de så kul med gjutningen, kram

#4 - - Malin:

Åh vad fint!!!
älskar betongsaker verkligen

#5 - - Solan:

Det blev ju ett tjusigt ägg i alla fall. Nu vet jag vad jag ska sysselsätta gubben med i morgon. Ha en bra kväll // Solan

#6 - - Malin:

Åhh de vart ju superfina! kul med lite egengjorda saker, som ingen annan har. Kram

#7 - - Lotta:

vilka coola agg, betong e verkligen coolt! blev verkligen originella!!

#8 - - Johanna:

Vilket fint ägg! Jag har faktiskt tänkt gjuta lite till trädgården i sommar, man kanske skulle prova att göra ett ägg också? Vad använde du som form?
Kram!

#9 - - Liza:

Läckert! Har länge funderat på att gjuta i betong men det har inte blivit av... som så mycket annat som man tänkt! Jag tycker att det är snyggt när inte ägget är "perfekt" utan har en lite "ruff" yta!
Undrar som ovan vad du har använt för form??
Ha det gott!
KRAM!

#10 - - Sandra:

Vad läckert med ett betongägg! Kram Sandra

#11 - - Ida:

Jag tycker det blev jätte fint!Kul att göra eget Påskpynt!Jättefint!Kram

#12 - - Anna:

Vad fint! Nu blev jag sugen på att tillverka påskpynt. Det har jag nog inte gjort sedan jag var liten. Kram!

#13 - - Emma:

Gud va du e duktig, superfint...me like=)Kram på dej vännen /emmsan

#14 - - mamma millan:

God kvällsingen!!!

Oj här hade jag missat en del ser jag!! Så snygga inredningsdetaljer du har,,,ex väggen med tavlorna, krukorna o klockan ...så fint!!

o äggen ,,jisses så vackert!!Får man fråga vad du använt för formar??Skulle nämnligen vilja ha ägg i vår kaninhage...ovanliga går ju inte,,,detta var ju en toppen ide ju!!!!jättesött!!

ha det gott!!


Kvällskram Millan

~~~♥ L O V E ♥~~~

~~*`♥´ *~~

#15 - - Nettan:

Men så fina !!
Enkelt & stilfullt Påskpynt ...
Hur gör du dom ??
Kram Nettan

#16 - - Sofie:

Snyggt! Vad duktig du är! Kan du inte lägga ut en beskrivning på hur man gör dom? :)

#17 - - Anna:

Det där blev jätteläckert ju! Inte gör det ju något att ägget ser skamfilat ut. Jag har sagt det förut och jag säger det igen; du är så himla pysslig och duktig!
Kram

#18 - - Anonym:

Hej!!
Ville titta in här och tacka för den goa, värmande kommentaren hos mig!!! Så fastnade jag här! Jättetrevlig blogg. Tittar in igen!! Jag är också sugen på betongpyssel... Bra tips till nästa år!

#19 - - susanne:

det blev ju super fint
kram Susanne

#20 - - detsvartataket:

Vad fint!!Jag älskar betong!!!!!!!!!!!!!!!

KRAM

#21 - - Cissi:

Jättefina var dom.
Glad påsk!

#22 - - Linda P:

Tjusigt tjusigt!!! Vad duktig du e!

#23 - - Jenny:

Vad sött! Själv har jag begränsat mig till vide i en vas och det hade jag dessutom sen tidigare.

Tyget till kuddarna kommer faktiskt från Ikea, man kan hitta mycket fint där.. *ler*

Glad påsk!

#24 - - anna:

jättefint kanske skall försöka pröva det nästa år........
Anna

#25 - - Johanna:

Älskar betong och skulle vilja ha mer tid att prova lite saker. Kanske dags att dra ihop en pysselresa för alla bloggtokar.
Glad påsk/Johanna

#26 - - MO:

Kikar bara inom, men du är väl i källaren o gjuter...hihi, kram