Nytt i hallen

Kände att vi behövde nånting till vår stora hall. Har inte satt upp så mycket på väggen förutom en tygtavla men jag kände att det var lite kalt. Hallen är ganska stor & väggarna är vita så det kändes lite tråkigt.

Det här var alltså ett av mina projekt som jag pysslat med här hemma.

image295 image296

Eftersom både väggen & vaserna är vit så målade jag några plankor svart så att vaserna skulle synas bättre.


image297

På en av plankorna limmade jag fast en masonitskiva som målats med griffeltavlefärg. Tyckte det kunde vara kul att kunna skriva en liten hälsning till våra besökare:)

image298

Det känns som att hallen fick mer liv nu. Känns också mer välkomnade med lite blommor.

#1 - - Nettan:

Men så fint , vilken cool ide, tror nästan jag härmar dig !
Är det OK om jag länkar till dig !?
Kram Nettan

#2 - - Linda P:

Jaa, vad fint! Är det de vaserna från Cult??? *Avis* Nu vill jag också ha det så...

#3 - - annelie:

Men vad du är smart.
Kommer kanske att härma dig med de svarta bitarna bakom, det var ursnyggt.
Hoppas det är OK
Kram

#4 - - Sandra:

Oj så fint det blev! Smart tänkt att ha de svarta skivorna bakom, kram

#5 - - Anonym:

Fint det blev, kul med griffel!

#6 - - Anna:

Superfint blev det! :-) Er hall ser verkligen välkomnande ut nu. Kram

#7 - - Dinka:

Vad snyggt det blev.Jag funderar om jag inte ska köpa mig klockan.Har kikat in den i inredningsbutiken här hemma flera gånger utan att ha köpt den.KRAM!

#8 - - Liza:

Kommer vaserna och klockan från Cult design?? Snyggt blev det och jag är grymt sugen på att göra "härmas" skulle bli så fint i vår hall också!
KRAM! och tack för inspirationen!!!!

#9 - - Karin:

Jättemysig idé. Kul att komma på något som inte alla har.

#10 - - Lisa:

Wow vad fint! Ser riktigt fräsht ut! Smart idé med de svarta bakom dem, tyckte det såg ut som att du köpt dem så! NICE!

#11 - - Malin:

Åhh det blev ju super. Gillar plankorna bakom. Blir mer liv då ju. Jag har också köpt kuddfodral från spira. Vilket mönster hittade du? Kram

#12 - - Anna:

Vad snyggt! Gillar att kuberna kommer ut från väggen. Kram, Anna

#13 - - Emma:

Åhh, det var riktigt snyggt=)Kanske härmas med det någon gång??;)krukorna och klockan kom ju fram mycket bättre=)Skiitsnyggt helt ekelt!!!Ha det bäst, kram emmsan

#14 - - Ida:

Vad duktig du är!!Det blev jätte bra!Jätte snyggt!Nu blev jag allt lite avis!Kram

#15 - - Fröken L:

Mycket bra idé med brädbitarna bakom. Snyggt!

#16 - - Inredningsgalen:

Det var verkligen kreativt och snygg gjort!!

#17 - - Sofia:

Du är superduktig, så snyggt det blev! kram

#18 - - Livet i byn:

Oj, det där blev himla läckert måste jag säga!! VAd du är fiffig!!

~Livet i byn

#19 - - Malin:

WOW, superläckert!!! Vart har du köpt klockan och vaserna? Man blir lite sugen!

#20 - - anna.a:

Kanonsnyggt!!
Kram anna.a

#21 - - Liza:

Japp! Det var jag som skrev tidigare!! Tack för svaret!
KRAM!

#22 - - Detsvartataket:

Men åh så fint du gjort! Jättefint och fiffigt!

KRAM

#23 - - Annika:

Smart och snyggt!

#24 - - Anna:

Jag och barnen börjar återhämta oss sakteligen. Maken har idag haft jätteont i magen och pruttat "surägg" =)
Skulle inte bli förvånad om han får magsjuka inatt.
Tack för omtanken...

#25 - - Anna:

Glömde säga att jag tog mig friheten att lägga in dig som en länk hos mig. Hoppas det är OK!

#26 - - Linda:

Hejsan!
Vilken bra idé till en annorlunda "påminnelsetavla". Tyckte att det var jättesnyggt!

Ha en bra vecka!/Linda

#27 - - MissStorm:

Så fint det blev med de vita vaserna mot det svarta! Och så många andra roliga pyssel-idéer du har! Det där med ljusen och servetter måste jag testa... Och gummistövlarna med marsaller är ju för härliga! Lägger ett bokmärke och kommer tillbaka ofta!
Kram

#28 - - Designtjejen:

Jätte snyggt!!!

#29 - - Sofie:

Jättefint! Snyggt arrangerat :)

#30 - - Anne:

Hej, tack för din kommentar! Roligt att du hittade till mig. :) Har tittat runt lite på din blogg, du har det mycket fint hos dig. Ha det så bra!

#31 - - Jennie:

Supersnyggt *gillar skarpt*.
De där vaserna skulle jag också vilja ha. Fiffig ide med plankorna i svart.
Ha en toppen vecka!

#32 - - jenny:

Tack alla för era fina kommentarer:)Kram/jenny

#33 - - Johanna:

Det blev jättesnyggt! Det var fint med de svarta plankorna, de bröt av fint mot allt det vita. Ha en bra dag!

#34 - - Kristina:

Å det där var ju ursnyggt, och smart:) Ha en bra dag! Kram

#35 - - Tösens M a m m a:

Riktigt riktigt fint!

#36 - - Linda Brolin:

Jättefräcka och mysiga tavlor, vaser. Roliga! Gjorde sig jättebra där! Kram

#37 - - Cissi:

Supersnyggt!

#38 - - Fia:

Det blev riktigt fint - kan tänka mig att det känns himlans välkommande ut när man kliver innanför dörren hemma hos dig :D

ha en bra dag

kramz Fia

#39 - - Josephine:

Vad fiffigt! Och jättefint blev det :) Haha jag har sån prestationsångest nu... Alla är så pyssliga och duktiga... Hjälp! haha ;)
kram kram

#40 - - Malin:

Super fina!!!

#41 - - Fru A:

Superfint arrangerat och vsst skapar det liv att ha ett sånt arr. :D

#42 - - Solis:

Verkligen supersnyggt! Vilken bra ide med svarta plankor bakom. Kul med lite blommor i hallen. Griffeltavlan blev också jättebra och klockan är pricken över i. Super!

#43 - - Linda:

Så läckert! :)

#44 - - Ulrika:

Jättesnyggt, tror det blir att kopiera här hemma;-)
Var kan man hitta vaserna?

#45 - - Kristina:

Tack så mycket! :D Och det blev ju jättesnyggt ditt projekt! Kramar

#46 - - MO:

Men så snyggt du fått till det...en riktigt cool idé att göra det hela ännu snyggare. Det där med griffeltavla i hallen är inte dumt, nu läggs det ju ofta lappar i hallen med ett litet meddelande på..oftast till barnen där det står vart jag håller hus...Ha en fin dag, synd att ni har slask...kommer precis in från en stund i min brassestol...slumrade tom till en stund då solen värmde så skönt...kramar

#47 - - Susihus:

Men va läckert! Ha en härlig måndagkväll! Kram

#48 - - Malin:

OK:) Det fanns några med turkosa trianglar också, när jag var där. Här var det många som kommenterat! KUL! Kram på dig!

#49 - - Kristina - Kix Inredningskoll:

Men så fint och fiffigt det där var!!

#50 - - Karina:

oj, det va så många kommentarer här redan så jag behöver inte skriva nåt...håller med alla andra!

#51 - - timon:

Va fint det blev!

#52 - - Dzejna:

Vad fint du har dekorerat nu såhär innan påsk. Ser mysigt ut :) //Dzejni

#53 - - Karin/Theas rum:

Verkligen läckert!!!

#54 - - sofia:

hur coolt som helst!! :) Verkligen snyggt och framförallt orginellt! Ha en bra dag/S

#55 - - janna:

shit verkligen skiiit snyggt

#56 - - susanne:

Hej
Oj vad fina. Oj... får man sno ideen? Det var hur snyggt som helst.
Kram: susanne

#57 - - Pysselprinsessan:

Supersnyggt som vanligt när du grejar hemma! En riktigt bra idé!
Kram

#58 - - Malin:

Super snyggt!!

#59 - - Anette:

Vad snyggt det blev.Visst är det kul att designa egna grejer. Ska snart lägga in fler bilder på mitt NYA kontor

#60 - - Lotta:

Hittade hit fran Sandras sida. Guuuud sa fint de blev i hallen! Jättecool ide! Härlig sida du har, hit kommer jag komma tillbaka!

#61 - - Frida:

Men du titta så fint och så snyggt det blev. Den lösningen har jag aldrig sett förut och då har jag ändå jobbat nästan 2 år på Cult!

#62 - - marie:

jätte snyggt blev det..ja det framhöver de vita krukorna mera. bra idé

#63 - - Malin:

Snyggt! Smart att ha svart bakom. :) Har mejlat dg precis. :) Jag måste sätta in min blogglänk på nytt hela tiden hos dig. :( Hm....

Kram