Ge en julklapp till ett barn i afrika.

Snart jul med allt vad det innebär. Pyssel, pynt, julbak, julklappsinhandling & en massa mys med nära & kära:-) 
Jag älskar julen & börjar längta rätt tidigt till första advent då jag får börja julpynta här hemma, lyssna på julmusik, tända ljus & dricka glögg.

Gemenskapen & umgänget med sina närmaste är det jag tycker mest om men jag tror nog att många håller med när jag säger att just julklapparna är för barnen & något som de ser fram emot. Jag tycker självklart också att det är roligt att få en & annan julklapp men ändå inte på samma sätt. Att se barnens glada ögon & stora leenden när de får sina julklappar gör en så glad & det värmer i hjärtat.

Lika mycket som det värmer i hjärtat att få se barnen öppna sina julklappar, lika mycket smärtar det att veta att det finns så många barn ute i världen som aldrig nånsin fått en julklapp.

Därför så har jag skänkt 75:- till webaidshop & en julklapp till ett barn i afrika. 32 andra har gjort likadant men det finns 1367 st kvar att delas ut.

Min förhoppning med det här inlägget är att fler vill bidra med en julklapp och sprida det vidare på sina bloggar. Tänk vad kul det hade varit om alla 1400 paket blev sålda:-)  


Så här står det på deras sida:                                                                    

Julklappar till barn i Afrika

Köp WebaidShops speciella julpaket till barn i Afrika. Vi har 1400 klappar till försäljning och de är fördelade på barn i Sydafrika , Burkina Faso, Kongo DR, Uganda  och Etiopien.


Barnen kommer alla från mycket svåra förhållanden och finns i olika projekt som Läkarmissionen stöder. Klapparna innehåller en nyttosak (som t ex skor), någon leksak och lite julgodis.


Paketen kommer att delas ut vid julfester som våra partners på plats ordnar.


För många av barnen blir detta första gången de får en julklapp.


WEBAIDSHOP


Bild: webaidshop
#1 - - NathaLiten:

Kika in på min blogg så tror jag att du kommer bli lite extra glad =) Kanske är du vinnaren?!

#2 - - Sofia:

Svar: jag kan tänka mig att guitar hero är något man fastnar för! Jag blev helt galen i vårt Mario Kart och kunde spela i timmar :P Nu är sambon hemma för kvällen, så nu är det nog dags för kvällens maraton i detta nyinköpta mästerverk!

#3 - - Thea:

Visst värmer det i hjärtat av att ge, tycker ditt inlägg borde inspireras av alla därute i bloggvärlden.



Vi alla kan ge en liten slant, 75:- kan de mesta undvara istället för att lägga dem på ngt klädesplagg eller inredningspryl.

Älskar verkligen din blogg och en stor kram till dig. Fortsätt med detta!



#4 - - jenny:

Thea: Ordspråket Ingen kan göra allt..men alla kan göra något tycker jag man ska anamma oftare:-)

Tack snälla för din kommentar, det värmer.

Kram på dig!!!

#5 - - Emma:

Åh man blir verkligen berörd när man vet hur många det är som inte får julklappar, ska genast kika in där, man kan göra en liten skillnad i alla fall!!! Ha det bra, kram emmsan

#6 - - Laura:

Vilken bra idé! Ska genast in och skänka! Även tipsa på min blogg! Gillar ditt mål! Tack för tipset!