Julpyntat...

har jag börjat göra ikväll:-) Det blir en rätt så vit jul i år med några enstaka röda detaljer. Är också sugen på att bara ha vita & silverfärgade kulor i granen men har en känsla av att sambon inte är lika förtjust i den idèen. Men det är ju ett tag kvar tills den ska in så det får vi slåss om då;-)


Efter jobbet idag for vi en sväng till rusta där jag hittade denna ljusstake.
En tia & några julgransbollar (som jag hade hemma) fattigare och det blev så här:






Bilder:privata
#1 - - Dessi:

Så läckert! Jag vill också fixa en adventsljusstake, men kan inte bestämma mig för vad... och vilken... Kram!

#2 - - Sofia:

Vilken snygging! Jag fyndade också adventsljusstaken på Rusta i år. Eller, två ljusstakar som efter lite piff blev en adventsljusstake ;)

#3 - - Mrs. b:

Vilket fynd, fint blev det!

#4 - - Bokmalen:

Tjusigt!! Kramen

#5 - - dahlarna:

Vad FIN ljusstaken är & vad fint du har "pysslat" med den!!! Hoppas att dagen har varit bra! KRAMISAR!

#6 - - Rebecka:

Fint, vilken fin ljusstake!

Kram Rebecka

#7 - - Proforma:

Haha... jag har också varit på Rusta idag!

Vill bara säga att jag mailade dig om Ventura!

Kram

#8 - - Pethra på Inredningsbloggen:

Det är ju en JÄTTESNYGG ljusstake, hittade Du den på Rusta? Hur fin som helst. Och Du har gjort det fint med julkulorna också.

#9 - - Jessica:

Rusta kan verkligen förvåna med sina guldglimtar ibland! Jag skulle också helt klart ha bara vitt och silver i julgranen im det inte vore för mina barn och sambo!



Ha det! /Jessica

#10 - - GÅRDSROMANTIK:

Nu kan du vinna vackra saker i zink på min blogg - zinkhus från Walther & Co och mycket annat!

Kika in och var med du också!



Kram Maud

#11 - - Malin:

Jag hade vitt o silver i fjol, barnen var inte så förtjusta, min son minns det än och han hävdar att vi skall ha alla färger i år.... :S

#12 - - Jill:

Så snygg! Den skulle jag verkligen vilja ha. Kanske har man turen att det finns några kvar när vi kommer hem till Sverige till jul.



Hos oss blir det också mycket vitt i år. Har helt egoistiskt bestämt vitt, silver och glas i granen. Maken får acceptera. Det är ju inte mitt fel att han är uppväxt med endast röda kulor i granen. Det behöver väl inte min gran lida för!!?!! ;-)



Hoppas du får en riktigt fin helg!

#13 - - maria:

Vad duktig du är på att göra fina saker! Vilken tur att jag har dej att bli inspirerad av;)



Skön härlig helg önskar jag dej...med en kram // Maria

#14 - - Camilla:

underbar!!

Vilket fynd oxå...

Kanske man får ta en sväng till rusta o fynda lite.. :-D



Camilla

#15 - - J o h a n n a - Inredning & pyssel:

Så fin din adventsljusstake blev! Det är riktigt snyggt med vitt julpynt tycker jag! Ha en trevlig helg och mysig första advent! Kram

#16 - - Sandra:

Kanonfynd!!!

Jag ska gå en sväng på lunchen å leta lite adventspynt.

Tack för inspirationen

#17 - - Lisa Johansson:

haha...joo jag vet :P johan har oxå på pekat det några gånger att jag har skrivit fel :)Som tur är så visste jag att den betyder skapa dagen...haha..skulle inte va så kul annars att man går omkring och tror att man har nåt helt annat :P haha..



Men du shit va snygg ljusstake! Måste komma hem å kolla hur du har fått det vid jul..har ju inte vart hos dig på evigheter! Inte ens sätt soffan...haha...det är dåligt!



Vi höres syster! kram

#18 - - lotta:

jag döööör vad fin den är!! såååå läcker´!!!

#19 - - Linruz:

Jätte snyggt!!!

här blir det en gran i vitt och silver. Sådde iden i god tid så att maken har hunnit vänja sig vid tanken ;)

Trevlig helg

#20 - - Camilla:

Åh vad snyggt, HELT i min smak! Snyggt och stilrent, love it! :)



Och du, helt rätt att du behöll ljusstakarna för dig själv. Ibland får man göra sånt. Hihi. :)



Trevlig helg!

#21 - - MO:

Tjusigt, enkelt o stilfullt....

Jag är ju svag för rött så denna månaden är det ju liksom "tillåtet" att frossa i det....Sen i Januari är jag lite less på det, kramar o trevlig helg

#22 - - makiato:

Hej, Tack för svaret ang. äggkuddarna. Vit är nog finast ändå!

Ha det bra

#23 - - Minigrisen:

Vad snyggt det blev! Och väldigt överkomligt pris;) Kram

#24 - - Martina:

Värsta fyndet! Ha en mysig helg! Kram M

#25 - - || p e r l a n:

Hej tjejen!

Tack för din kommentar hos mig, det värmer! ♥



Så fint du har gjort med din ljusstake! Jag ska pynta min imorgon. fast med polkagrisar tror jag.. Eller så kommer jag på något annat :)



Ha en riktigt mysig advent nu

kram



#26 - - Anna:

Så fint du har gjort! Jag måste ta en tur till Rusta i morgon...



Ha en bra helg! Kram Anna

#27 - - fia:

supertack för kommentaren -alltid skönt när andra tycker som jag :D ha en toppen helg å framför allt en mysig advent



den var supermysig din adventljusstake



kram fia

#28 - - Monkan:

Åh, det låter som att det skulle bli en väldigt fin gran! Vita ljusstaken med silverkulor var i alla fall riktigt snyggt arrangemang! En tia bara, den var ju urläcker. Bra att visa upp lite, så du kan sälja in idén till sambon :-) Och bara inte Rusta läser ditt inlägg, då kanske de höjer priset på ljusstaken ;-)

#29 - - Hanna:

Vilken snygg ljusstake! Rusta har sina små stunder dem med ;) Tycker absolut du ska propsa på vitt och silver, jag är också helt inne i den kombinationen!

#30 - - Jessica:

va???har du stulit den hos mej????jag har likadan!!

Bra smak med andra ord och jag har några svarta kulor i min också :) men annars likadan.

Hos oss är det svart/vitt och silver som alltid gäller och samma sak i granen! Maken gillar inte rött så han är tacksam:) Du får övertala din!! hihihi

Trevlig helg!

KRAM

#31 - - Syrran Maria:

hej syrran!! här i thailand har vi det helt underbart! Njuter varje sekund av värmen:-) Vad fint du har gjort hemma! Hoppas allt är kanon, så hörs vi sen! Många kramar!- syrran mia

#32 - - Fröken Fräken:

Vilken elegant adventsstake du har fått till! Här blev inte adventsstaken riktigt som jag hade tänkt eftersom de ljus som jag ville ha var helt slut.. så nu får jag klura på ett alternativ... snöpligt!!



Förhoppningsvis kommer bild på loppislampan till veckan, jag har inte hunnit sätta upp den än eftersom det krävde rejäl borrmaskin. Och innan den är uppsatt fattar man inte hur häftig den är!

#33 - - Mari:

Rusta har verkligen mycket fint nu för tiden.....är där titt som tätt.



Kram!!

#34 - - Karin:

Vilket underbart snyggt hem du har :) Fy så avis man blev men samtidigt inspirerad till att fortsätta här hemma! Ljusstaken, adventsljustaken du hade (rund m kulor i mitten) kommer du ihåg om den tillhörde rustas julsortiment lr om det är värt en vända dit nu?! Lär jubörja i tid ;) kram