Mörkt & ljust

Tack för tummarna:-)
Det gick bra igår. Lillfisen vägde nu 1250 g & storfisen 1850 g och allt såg bra ut med dem. Vi hade ju önskat att lillfisen vuxit lite mer men så länge hon/han växer och följer sin egen kurva är det lugnt. Troligtvis är det tvåäggs och då kan de tydligen vara som syskon och det kan skilja en del i vikt.
Rätt logiskt om man tänker efter:-) Mamma t.ex har fått 8 barn & vikterna har varit mellan 2800 & 4200.

Storfisen däremot tycker jag får lugna ner sig lite. Fortsätter det så här så blir det nog helan & halvan som tittar ut:-)

1 augusti idag och kvällarna börjar bli mörkare.
Tyckte vi behövde lite mer ljus så jag möblerade om lite på brickbordet i vardagsrummet imorse. Min fina lampa (som jag letat länge efter) & de mysiga zinkhusen fick ta plats på bordet.

Bild:privat

#1 - - Linruz:

Skönt att allt ser bra ut imagen. :)

Det blev jättefint på bordet...

kram kram

#2 - - Anna:

Vilka fina zinkhus! VAr är de köpta?

#3 - - jenny:

Linruz: Tack:-) ja, det känns skönt att de växer och mår bra.



Anna: Visst är de fina! Jag köpte mina hos broarne.se i vintras. Tillverkare: walther & co

#4 - - Pernilla:

Hej hej! Tack för din snälla kommentar, idag känner jag mig mycket bättre!!

Hoppas allt går bra med twinsen, måste vara helt fantastiskt att vänta barn!

Kramar Pernilla

#5 - - J o h a n n a - Inredning & pyssel:

Va skönt att de växer som de ska båda två! Så fint du har pyntat! Ha en trevlig helg. Kram

#6 - - Therése:

Va skönt att de små växer som dom ska (även fast det skiljer lite på dom!) ;-)

Du, det var inte dåligt gjort av din mamma...8 barn, tycker det kan va kaos med 3 ibland :-)



Så fint det va med lampan och dom jättefina husen!

Har själv en likadan lampa, som just nu står i garderoben.

Men blev ju faktiskt sugen på att ta fram den igen, när jag såg va fint du gjort!

Ha en skön lördag!

Kram Therése

#7 - - Cissan:

Vad gott att de har det bra dina tvillingar =) Vilken jättefin mage du har på bilden där du har fat och kopp på magen.



Dessa zinkhusen var så läckra och såg jättesnygga ut på ditt bord.

Ha en härlig helg

#8 - - Anna Söderberg:

Vad bra att allt såg bra ut!!! Puh!

Haha, tänk om det kommer ut en Helan & Halvan :)

Kan se rätt skoj ut kan jag tänka mig :)



Ha en myslördag!



KRAM

#9 - - Anna:

Vad skönt att höra att bebbarna följer sina kurvor :-) Tre zinkhus!!! Åh, de är så fina tillsammans och lampan passar ju jättebra ihop med dem också. Mys på i kväll! Kram Anna

#10 - - Therese:

Va skönt att bebisarna mår bra!!! Måste vara skönt och du....nu är du verkligen på slutspurten-så härligt att ni snart har era älsklingar här!! Vet man inte om det är tvåäggs...?



Snygg soffa;) tyckte mig känna igen den bestämt!!



Kram Therese

#11 - - madde:

Vad härligt att bebisarna växer som de ska! Och din mage är jättefin med fatet på :D



Jag såg den där väggklockan i ditt inlägg nedanför, 2000 är lite dyrt men skulle vilja veta vart den kommer från.



Sköt om dig!



KRAM

#12 - - Lina:

Skönt att allt såg bra ut med de små snäckorna! Underbar bild i förra inlägget! Det finns inget vackrare än gravidmagar!!! Jag längtar sååå tills det blir dax nästa gång!

#13 - - Pernilla:

Hej!

Har länge letat efter lampan på bilden, var har du köpt den?

Tack på förhand o lycka till med tvillingarna : )

#14 - - jenny:

Pernilla: har köpt den i en lampaffär i Umeå. Letade också länge innan jag hittade den. Hittade ingen på nätet och mailade tillslut tillverkaren som är ventura design. Tyvär fick jag svaret att de slutat tillverka dom.

#15 - - Jenny:

Åh va skönt att de växer - som de ska även om det är individuellt som du säger! Jättetuff lampa - värd att leta ett tag efter ;-) Kram Jenny

#16 - - InneoUte-Malin:

Så skönt att de växer som de ska! Så spännande att se hur de blir när de tittar ut. :-)



Fint med husen! :-)

#17 - - Mari:

Va härligt att de växer som det ska. Rätt gott att de är tvåäggs för då kan man skilja dem åt;-).



8 barn, det var inte dåligt det....där ligger man i lä.



Ja nu börjar man få tända inne både där och här, mysigt med lite belysning igen, har längtat efter att få tända ljus på kvällarna faktiskt men det är väl det ända mysiga just nu, börjar jobba idag, usch hemska tanke.

Läckra zinkhus....köpte några andra som jag sålt iväg för det var så fula. En köpmiss som blir ibland.



Ha en bra dag och kramen!

#18 - - Leia:

Mysigt det ser ut.

#19 - - Karin:

Jag har också blivit dålig på att kommentera andras bloggar, tiden räcker inte till! Men här ska jag börja kika in, trevlig blogg. Lägger till dig på bloggkoll! Kram!!

#20 - - HUSnrNIO:

Javisst har det börjat mörkna fort om kvällarna nu:O Mysigt med brickbordet med fin lampa och härliga ljus då. Gott att bebisarna i maggen mår bra:) Ha en trevlig onsdag.