Svampgardin

Igår for vi en sväng till ikea för att köpa oss en ny gästsäng nu när gästrummet blivit barnrum. Gästsängen vi hade förut är för stor så vi behövde en mindre. Hade spanat in en bäddfåtölj som verkade bra.
 
Jag kan säga att det var nog första gången som jag gruvade mig lite för att fara dit. 60 mil tur & retur,sol & varmt, ett sf-mått lika stort som i v.41 med en bebis, svullna händer & fötter, ja ni fattar nog:-)

Men det gick rätt bra ändå. Vi gjorde det vi skulle snabbt & effektivt sen for vi hem igen. De blev ingen vanlig ikeatripp där man strosar runt, funderar, klämmer & känner & går in minst 1 gång till:-)
Nä, snabba ryck var det (till sambons stora glädje;-))

På Åhlens hittade jag dessa svampar på rean. fick en idé om att piffa till gardinen i barnrummet lite så de fick följa med hem. Blev lite mer färgglatt till den annars rätt vita delen av barnrummet.

Bild: Privat

#1 - - Susihus:

Supersöta, passade ju perfekt där! Smidigt sätt att piffa till en gardin på! Ha en härlig dag. Kramkram

#2 - - fru Sätterlund:

Skitsnyggt!! Vilken brilliant idé :) Det blev urgulligt med svamparna.

Ha det gott,

Kram Therese

#3 - - Linruz:

Bra ide..jätte fint.

kram kram

#4 - - J o h a n n a:

Så sött! Vilken bra idé!

Svar: Jag skulle sakna att blogga om jag slutade, så jag måste fortsätta. =) Kram

#5 - - Emma:

Jättefint verkligen, du får till det du:) Ha det bra, kramar emmsan

#6 - - Anna Söderberg:

Gud vad fiffigt!

Du har så mycket bra idéer hela tiden - en riktigt idéspottare!!

Perfekt att jag har hittat dig :)



Stor kram på dig tjockismage ;)

#7 - - Blogg by Maliin Stoor:

Men så fina svampar!



När jag var i min sista vecka med vår stora tjej var jag och min mamma till IKEA och jag fick värsta magvärken.... lite scary..



Åkte hem utan att handla, trodde det var på G.. MEN det var magsjuka, trevlig med magen i vädret och spy och må kass... blääääääää



Maliin

#8 - - Anna:

men va gulligt, vilka jättesöta svampar!

#9 - - Martina:

Ah så sött, när jag har sett dessa fina svampar har jag aldrig kommit på vad man ska ha dem till, men bra idée ju...

#10 - - Therése:

Det där blev ju jättefint!

Det var en fiffig idé ;-)

Kram Therése

#11 - - Lotta:

Kul ide!! Åh, va långt ni har till Ikea, själv har man typ 10 min...:-) Hoppas ni alla mår bra!? Kram

#12 - - Jenny:

Va jättefint du gjort :-) Tycker om enkla stilrena rullgardiner, huserar är i våra sovrum där jag tryckt på dem med färg. Förstår att det måste vara tungt för dig - fortsatt lycka till! Kram Jenny

#13 - - HUSnrNIO:

Sött!