Istället för en blomma

Nytt år & nya möjligheter:-) Hoppas ni hade en trelig kväll igår.

Eftersom vi varit sjuk ett tag nu så hann vi inte köpa någon present till värdparet som vi var bjudna till igår.
Kollade i mina gömmor här hemma & hittade lite användbart.
Det blev en skål med lite gott i.


Bild:privat

Klädde en kruka med ett lite tjockare inslagningspapper .Tidningspapper eller aluminiumfolie hade också funkat.
Skrev en hälsning på en kartongbit, klippte av några grankvistar från julgranen & knöt fast det på krukan med ett snöre.
Snabbt, lätt & uppskattat.

Ibland är det verkligen som talesättet " man tager vad man haver"  :-)






#1 - - Malla:

Man tager vad man haver är bättre än många tror!

Jag blir nästan gladare av en hemmagjord present än en köpt.

Då finns det lixom en tanke bakom och en kreativitet som jag gillar.



Gott nytt år!!!



Kram









#2 - - Proforma:

... som Kajsa Warg sa! För visst är det tanken som räknas!

God fortsättning!

#3 - - Lisa:

Smart tips! Och snyggt blev det! Jag fick en riiiiktigt extravagant blomma igår. Ska visa den imorgon tänkte jag. En i gänget jobbar som florist så hon har verkligen levt upp till titlen. Hoppas du hade trevligt igår! kram

#4 - - MO:

Så smart, o det hade jag uppskattat, ser jättefint ut.

Ja tänk nu är det ett nytt år som vi har framför oss, önskar dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR, kramar

#5 - - Lilla jag:

Det där blev ju jätte fint. Hade inte gissat på att det var en sista minuten lösning :)

#6 - - Carina . Johansson:

Ja det var jag som fick den fina skålen med godis ,blev jätte glad, roligt att få det som är gjort av dej,och så blev barnen så glad mmmmmmm. kram Mamma

#7 - - Monkan:

Vad påhittigt, och vad fint du gjorde.

#8 - - Jessica:

Hej hej!



En liten fråga bara, när du beställde hem tapetprov från måleributiken, vad betalade du i frakt ?

Kram!