v.29 (28+0)

Tror inte jag fattat än att vi snart har 2 små knoddar hos oss och mycket av mina tankar kretsar runt deras ankomst, hur de mår, inköp o.s.v.  Jag hoppas ni har överseeende med det trots att detta ska vara en inredningsblogg.

Läste att när man väntar tvillingar och kommit till v.30, är man lika stor som en enlinggraviditet i v.40. Shit alltså, och då har man ca 8-10 veckor kvar.(om de inte kommer allt för tidigt vill säga)
Mår rätt bra än så länge men lite småkrämpor har jag och orkar/kan inte göra så mycket. Det bli många pauser + att jag försöker ligga ner och vila minst 2 timmar om dagen.

Blir mycket böcker för att fördriva tiden och nu tänkte jag höra med er om ni har något bra boktips till mig?
Har hunnit läsa en del redan och här är några av dom så ni ser på ett ungefär vad jag gillar.


Bild:privat

Nu ska jag kika in till er och se vad ni haft för er. Har varit väldigt dålig på att besöka & kommentera.
#1 - - Sophia:

När mamma väntade mig och min syster vad hon så stor så hon kunde ställa en kaffemugg på magen :D Böcker som tips... humm.... jag har precis börjat läsa twilight böckerna. Får väl se om jag gillar dem och kan tipsa dig om dem :D



Hoppas allt går bra med maggen och din familj.

#2 - - Carin:

Tjena! Min kompis tipsade om Magdalena Graafs bok, "DEt ska bli ett sant nöje att döda dig", hon hade köpt den som ljudbok och sa att hon knappt kunde slita sig, inte hennes man heller. Jag är själv på jakt efter den. ;) Läs Pojken som kallades för det, finns fler av den serien, dne är grym o verklighetsbaserad. Inte utan min dotter är superbra också. Kan ej alla författare men googla på titlarna om du tycker ngn verkar intresant.. ;) Kram

#3 - - Lilla jag:

Inte längre nunna av Helene Hägglund tycker jag var bra!

#4 - - Blogg by Maliin Stoor:

Härligt med magen!

Ett tips är att gjuta av magen i gips, vänta inte för länge bara... då kan de ju komma ut och du får ingen.

Tjejerna tycker det är mysigt att titta på dem och vi brukar prat om hur det var att ha dem i magen..



kolla in http://www.qreate.se/blogg/?cat=12&paged=6

så får du se mina magar...



Maliin

#5 - - Malin:

Hej



Har missat att du börjat blogga igen..kikar in för att se hur du mår och du verkar må bra, TOPPEN, tvillinggraviditeter är tunga har jag förstått.



Jag är inne i en riktig läsperiod nu, läser slutet av Midvinterblot just nu. Mina lästips är Marie Jungstedts och Håkans Östlundhs gotlandsdeckarböcker, samt Flyga Drake o Tusen strålande solar av Khaled Hosseini. Passa på att läsa nu, det blir nog ett par år då du inte kommer att hinna med det.



Kram!

#6 - - Knaada.com:

Ett absolut måste är "På smällen från a till bebis", den rekommenderar jag varmt. Den är skriven av Ann Söderlund och Hanna Rosander. Jag skrattade så att jag grät när jag läste den sist. Nu har jag också en bulle i ugnen, boken ligger här på bordet och jag ska läsa den för andra gången nu :)

#7 - - Therese:

Vilken jättefin blogg du har!

Och så spännande med små tvillingar snart ;-)

La till dig på Bloglovin, så jag inte "tappar" bort dig!



Hm, boktips!

Har du läst Millenium böckerna med Stieg Larsson, dom är ju lite aktuella med filmerna nu också!

Ha det så gott!

Kram Therése

#8 - - Angelica:

Hej :-) Såg att du hade Gömda liggandes i högen.. Vad sägs om att kanske läsa boken sanningen bakom gömda? Jag har inte själv hunnit läsa den men hoppas jag ska få lite tid över till bokläsning nu under semestern...



Kram

#9 - - J o h a n n a - Inredning & pyssel:

Svar: Med oss är det bra! Lilla prinsen växer så det knakar, det går så himla fort. Men det är verkligen helt underbart! Du har något helt fantastiskt att se fram emot! Kram kram

#10 - - fru Sätterlund:

Jag gick som sagt nästan 35 v och de vägde 2380gr och 2410gr styck. De var 47 resp 47.5 cm långa. De gjorde ett ultraljud samma dag och uppskattade dem till 1800-1900gr så de där beräkningarna ger jag inte mycket för :D



Magen blir fort stor, jag var sprickfärdig. Magen var stenhård, det gick inte att töja en mm till... De hade nog inte val mer än att komma ut :D



I bokväg kan jag rekommendera Stieg Larssons böcker om du inte redan läst dem. Nu läser jag mari Jungstedt som verkar kanon :)



Ha det gott,

Kramar

#11 - - Mirka:

Jag tycker att det är skoj att få följa hur det går för dig på bloggen, så fortsätt skriva!



Angående böcker så läste jag nyligen en bok som heter Såld. Kommer inte ihåg författarens namn, men den handlade om en ung tjej som utan sin vetskap blev såld till hemska hallickar. Tillslut hamnar hon i Sverige. En rörande berättelse och den boken hamnar nog i den kategorin som du gillar.

#12 - - Bokmalen:

Flyga drake är ett måste om du vill ha en bra bok!! Sen resten av Läckberg och Ljugstedt... Magdalena Graafs bok är riktigt gripande. Även "så dumt" av Mia törnblom, om hennes liv.

Tipsen du fått tidigare håller jag med om. ;)

Kramen, Maria

#13 - - Linruz:

Tack för de söta orden hos mig...kram kram

#14 - - iza:

Hej!!! Klart att du ska skriva om magen!!! man vill ju veta hur du mår.

Jag och böcker är inget att prata om så där är jag tyst. Jo barnen är stora tiden går så fort. Lille man fyller snart 2 år i oktober. Kramen på dig!

#15 - - Mari:

Böcker i min smak, har du läst Mari Ljungstedt om inte gör. Bästa att läsa på för sen får du väl inte ro i kroppen kan jag tro att slå dej ner och läsa.



Ha det så gott och kramen!!

#16 - - Helen:

JAg kan rekommendera Mari Jungsteds böcker-deckare som utspelar sig på Gotland. Har du inte läst Diana Gabbaldons bäcker tycker jag att du ska prova dem; de börjar med Främlingen; tjocka böcker räcker länge!

#17 - - Dessi:

Låt den rätte komma in är superbra! Och Millenium-triologin om du inte redan har läst den!



Kram!

#18 - - Linda - dar & choklad:

Bli med å tävla på min blogg, nya tävlingar varja vecka nu, Michael Kors Klocka;

http://dar.blogg.se/2009/july/tavla-och-vinn-michael-kors-klocka-verd-2695.html



Klolla ochså inn bloggshoppen!! 10 st.halsband till 195 kr inkl frakt!!Verd minst 1000 kr!!!!!

http://dar.blogg.se/2009/july/saljes-10-st-smycken-fran-selmi-collection.html

#19 - - Anna:

skickar med en länk där jag tipsade om lite bra deckarförfattare :)



http://spattanjansson.blogg.se/2009/july/tips-pa-bra-deckare.html

#20 - - InneoUte-Malin:

Du gör helt rätt i att vila och läsa lite nu. När barnen väl är i världen blir det inte så mycket vila. :-)



Jag läser Flyga Drake just nu. SÅ bra! :-)

#21 - - Lotta:

Gillar att du skriver lite om bebisar oxå, som du kanske förstår!? :-) Kul att blanda lite.

Och du, ta det lugnt, sov, läs, gå på bio, shoppa, mys med sambon/mannen, för sen är det faktiskt lyxvara! Nu ska jag återgå till att titta på min underbara son som jag inte kan slite med blicken. :-) Kram på dig

#22 - - dagenskreativa:

Lite bok tips;

Bakom stängda dörrar - Kristina Hansen & Bengt-åke Cras & Agneta Cras

Skam - Karin Alvtegen

Berätta inte för någon - Harlan Coben

Ingen andra chans - Harlan Coben

Dotter önskas - Katerina Janouch



Kram Anna

Alkemisten - Paulo Coelho

#23 - - mammatillungar:

Kul med tvillingarna!=)))) Lite svårt i början och fantastiskt efter ca 1 år!=))))

Bra böcker valt du att läsa! Läst förutom Helene Tursten alla! Trevlig läsning!

kram mammatillungar

#24 - - anna:

Härligt att du mår bra. Länge sedan jag snurrade här hos dig så jag ska kolla vad jag missat nu. Kram Anna

#25 - - Therese Turesson:

Jag brukar tipsa om lite böcker titt som tätt, så om du vill få lite bra tips så kan du kolla den här länken: http://thereseturesson.blogg.se/category/lasvart.html Hoppas du får hjälp att hitta någon bra! :)

#26 - - Anna:

Det är klart att mycket kretsar kring bebbarna nu när ni är i väntans tider :-) Så ska det ju vara!



I sommar har jag läst en del, bland annat Mari Ljungstedts "Den dubbla tystnaden" som var jättebra. Just nu håller jag på med "Edward Finnigans upprättelse" av Roslund och Hellström. Den är jättespännande! Jag hade inte läst "Kim Novak badade aldrig i Genesarets sjö" av Håkan Nesser förrän i sommar, men den gillade jag också. Det var några boktips från mig! Sköt om dig och de små! Kram Anna

#27 - - Mari:

God morgon!! Så spännade det är att följa Er...



Jag länkade till dej och ditt inlägg om kuddfodralen, tog mej friheten;-)Det är ju bara så bra!



Kram!

#28 - - Susanne:

Hejsan!



Spännande med två småttingar, hoppas allt går bra när det väl är dags!



Har några boktips:



Alla böcker av Harlan Coben och Michael Connelly

Camilla Läckberg - Sjöjungfrun

Författaren Peter Robinson är också ruskigt bra, läs helst hans böcker i ordningsföljd.



Trevlig läsning!



Mvh

Susanne



#29 - - Maria:

Jag har inga bra boktips men vill ändå önska dej en bra dag.

#30 - - Linda:

jag läste inte vad alla andra tipsat om...jag tipsar om "sommardöden" iaf om du gillade "midvinterblod"

#31 - - sandra:

saandwitchen.blogg.se

Kom in och läs!!!

#32 - - Annette:

Jag har inget bra boktips tyvärr. Vila så mycket du kan och ta det lugnt.



Kram Annette

#33 - - Ulrika:

Härlig mage! Passa på o njut av din fria tid och vila så mycket du kan.

#34 - - Sis Liisa:

Stig Larssons böcker ska jag köpa hade jag tänkt :) Har hört så mycket bra om dom. Började läsa en i London och fastnade direkt :)



Första boken heter "Män som hatar kvinnor" (augusti 2005), andra: "Flickan som lekte med elden" (juni 2006) och tredje: "Luftslottet som sprängdes" (maj 2007).



Kramen!

#35 - - Therese:

Tänk att de snart är här de små liven! Bra att du vilar upp dig, försök att göra det om möjlighet ges när de är födda med! Klart du ska skriva om vad du vill på din blogg!!!



Kram