Fotavtryck

Ester & oskar är idag 3 veckor.
Det firade vi med att göra tavlor med deras små fossingar som avtryck.
Fick en idé om att göra dem en varsin stor tavla med deras fotavtryck på allteftersom de växer. Kan vara roligt för både oss & dom att ha kvar:-)



Bilder:privata

#1 - - Elin Broadhall:

Mysigt med fotavtryck. Brorsans fru har köpt ett kit för gipsavgjutning där det inte bara blir avtryck utan där foten och handen "sticker ut ur tavlan", mycket vackert måste jag säga. En tavla med barnens fotavtryck eftersom vore väl kul, har också sett en familj som gjort hela familjens handavtryck som tavla.

#2 - - Mrs. b:

Vad sött!

Här blev det inga avtryck gjorda när barnen är små, lite ånger... Handavtryck i lera blev gjort när sonen redan hunnit bli 2.5 år... :-)

#3 - - Linruz:

Visst är det roligt att ha sedan när de blir större.

Svårt att sedan fatta att de varit så där små....

Kram kram Lina

#4 - - Milla:

Sååååå gulligt. Det blir kul när barnen blir stora.Då kan de jämföra sig då vs nu...Vad fint ni inrett rummet ser ut att vara. Kram Milla med barnen som fötterna växt på,hihi.

#5 - - Lina:

Åh, vilken bra idé att göra dem på canvasduk! Har exakt samma storlek på canvas hemma så idag ska jag verkligen ta mig i kragen och göra samma sak innan han blir myndig. ;)

Kramar

#6 - - Anna:

vilka gulliga små tassar och tavlor :)

#7 - - Dessi:

Så fina! Ååh, dom kommer växa så det knakar ;)

#8 - - Lilla Jag:

Å vad fint. Det är nog kul att ha när de blir lite äldre :)

#9 - - Proforma - Irene:

Så sött! Många sådana saker som jag "glömde" att göra när barnen var små!

Kram

#10 - - Camilla:

jag "glömde" oxå göra sådana avtryck när min kille va så liten..

Men jag lyckades göra en gipsavgjutning på handen när han var ca 1,5 år iaf..



Jätte kul o ha i olika åldrar så man verkligen ser.. :-D

D e så himla svårt att komma ihåg när dom va så små.. Min son e bara 2,5 men jag har glömt bort hur liten han va.. :-D Tur man har foto...



Ha det så bra alla 4

KRAM

Camilla

#11 - - Sara W:

Men herregud så sött !! Så här i efterhand när man tittar tillbaka på pojkarnas små fotavtryck så kan man inte fatta att dom varit såå små. W är ju snart uppe i min sko storlek !! helt galet.

Hade bäst! Kram / Sara W

#12 - - emma:

oj så söta och bra idee de där med en stor fottavla :-)

#13 - - InneoUte-Malin:

Så grymt söta! Brukar ofta fundera över när man slutar tycka att ens barns fötter är pussvänliga. :-) Någon gång mellan nu och tonåren. ;-)

#14 - - Malin Inspiration & design:

Naw! Så SÖTA fossingavtryck. :)

#15 - - Liza:

Så gulliga små fötter!

Kram!

Liza

#16 - - jenny ~ mammanochkidzenpunktse:

Jättesött! Blir kul för dem o ha sen när de är större....



Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaam!

#17 - - Carin:

Vilken underbar idè....

#18 - - Inspirera Mera:

Oj så söta tavlor!

Kram Sandra

#19 - - Catarina:

Ååå,vilka gulliga små fossingar.

Vilken bra idé.

Önskar er en go helg



Catarina

#20 - - Cin:

Vilken smart idé! Å söt också för den delen. :)

Trevlig helg.

Kramkram

#21 - - Malin S:

Sött! Vill gärna se mera pics från barnrummet när du hinner/vill =)



Bebisar växer verkligen som ogräs (fint ogräs alltså). Det är så kul att ha små videoklipp (filmade med vanliga digitalkameran) att kika på. På vår to do står att filma när Amy skrattar & ler.



Kramar från mig!

#22 - - Jennie:

Men gud så söta fötter!!

Hur kan fötter va så små? Underbart fina.

#23 - - Camilla(s nya hem):

Men du skojar, vad sött! Jag blir ju nästan tårögd! Vilket jättefint minne! KRAM

#24 - - Iris:

oj vilka små fötter.. :)



kram /iris

#25 - - HUSnrNIO:

Supermysigt att ha minnen av ens smås fötter. Jag har "fottavlor" till både storasyster och lillebror.

#26 - - Therese - Lurans blogg:

Detta var verkligen jätte gulliga tavlor - ska jag spara som inspiration tills min bäbis tittar ut! Kram

#27 - - LYDIA:

Åh, vad söta små tavlor det blev av deras fotavtryck!

#28 - - Anna Söderberg:

Superfina fossingar!!

Ska också göra avtryck sen.



Kram