Kökshandduk som blev kuddfodral.

När vi var i Borås besökte vi även Iittala outlet. Brukar alltid hitta något där och denna gången blev det en snygg kökshandduk i det svartvita "plattanmönstret". Den har nu fått bli ett kuddfodral istället. Jag gillar mönstret skarpt och skulle mer än gärna vilja ha en filt i samma stil. Någon som vet om/vart en sån går att få tag på?

foto:jenny

#1 - - Sofia:

Gillade verkligen de två svartvita kuddarna ihop med den gula. Hur fint som helst!

#2 - - Mirka:

Så smart att göra detta till en kudde!



Men du, ett tips om det inte finns en filt, GÖR EN! Kan du göra kudde kan du göra filt. Köp några handdukar och kör på lapptäcksprincipen och lägg på enfärgat tyg(fleece kanske?) som baksida! Borde funka, för så gjorde jag med min filt till vagnen :)

#3 - - Emma:

Såå snyggt, älskar me mönstret:) Har dick inte sett någon filt men ska hålla utkik! Ha det bra, kramar emma

#4 - - Camilla:

Jätte snyggt!! D va ingen dum ide i göra kuddar av kökshanddukar. :-)

Camilla

#5 - - Marie:

Hej hej!

Läser din blogg varje dag men har ännu aldrig kommenterat... ääälskar också plattanmönstret! Grym idé att sy kudde! Har oxå handdukarna. Hemslöjdsprodukter.se har superfina filtar i plattanmönster som jag med är himla sugern på :) Mvh Marie

#6 - - Malin Inspiration & design:

Hej hej!



Jag blogade om en sådan filt för ett tag sedan.



http://inspirationsdesign.blogg.se/2009/november/plattanplad.html



Jag har funderat på att göra i stil med det Mirka tipsar om. :) Lite "lapptäcksfilt". :)Som du vet är jag ju tokig i det där mönstret. :)



Snyggt å färgglatt du har det! Härligt!! :)

#7 - - Malin Inspiration & design:

Just det! Filten är dyyyyyyyr. :(

#8 - - Andraes:

Riktigt snygg bild!



Ser modernt ut

#9 - - Linda:



Snyggt!!! Fastnade särskilt för den rutiga kudden med olika färger. Var har du köpt den?

#10 - - jenny:

Linda: Den kommer från Åhlens