Tävling - vinn presentkort på 1000:- hos Guldfynd.

Tillsammans med Guldfynd & Bloglovin håller jag en tävling där du kan vinna ett presentkort på inte mindre än 1000:- att shoppa loss för.

För att vara med och tävla ska du genom en kommentar:
Berätta till vem (dig själv eller nån annan) du skulle vilja ge ett smycke & varför.
Glöm inte att lämna din mailadress så att jag kan nå dig om du vinner.

För 3 extra lotter så lånar du bilden här ovan samt länkar till detta inlägg på din blogg. Har du ingen blogg så mailar du 3 vänner samt mig att du gjort det.

Tävlingen pågår till nästa Söndag 30/5.
Lycka till!!

#1 - - ♥ Sandra ♥:

Jag är gärna med och tävlar om ett presentkort hos guldfynd. Jag hade utnyttjat det till mig själv och min syster som ska flytta från stockholm nu i sommar. Jag skulle köpa något fint "syskonsmycke" som hon kan ta med sig och titta på när hon längtar hem. Usch vad jag kommer sakna henne...

#2 - - Ensamma mamman:

Jag vill självklart ha chansen att vinna denna underbara vinst. Jag har länkat i min blogg.



Om jag skulle vinna skulle jag köpa något fint till min mamma. Hon har haft de tufft ett tag nu med en operation för ca 4 veckor sen och varit tvungen att vara sjukskriven. Dessutom har hon i ett par år nu haft en hemsk huvudvärk som dom utreder utan att få något svar på vad det är. Hon har gjort hundratals tester och testat massa mediciner men ingenting fungerar. Hon har fruktansvärta smärtor och känselbortfall med yrsel utan att veta vad det är. Ändå kämpar hon på med jobb och hem samtidigt som hon alltid ställer upp på mig, min syster och min son. Hon är värd något riktigt fint. Speciellt nu till mors dag.



#3 - - House of Jammi -blogg och webshop:

Vilken underbar tävling! Om jag vann 1000 kr skulle jag köpa så många "Love" ringar som möjligt (på bilden ovan) och dela ut till mina tjejkompisar - och till mig själv. Den var ju fullständigt underbar! Jag länkar från bloggen såklart!

#4 - - Julia :):

Jag skulle ge ett fint smycke till min pojkvän eller min mamma. För att dom båda är väldigt väl bekänta av ett. Dom är personer som skulle göra vad som helst för mig, och det skulle vara kul att visa min tacksamhet genom att ge dom något fint :)



Länk till mitt blogginlägg: http://www.improveme.se/JuliaNygren/99628

#5 - - Julia :):

Jag skulle ge ett fint smycke till min pojkvän eller min mamma. För att dom båda är väldigt väl bekänta av ett. Dom är personer som skulle göra vad som helst för mig, och det skulle vara kul att visa min tacksamhet genom att ge dom något fint :)



Länk till mitt blogginlägg: http://www.improveme.se/JuliaNygren/99628

#6 - - eriika - BF 30 juni:

jag är med!:)



om jag vann så skulle jag köpa nått fint till min mamma för hon förtjänar det verkligen!

#7 - - Jenny:

Den här tävlingen vill jag så gärna vinna ♥♥♥



OM jag vann så skulle pengarna vara ett bidrag till två fina ringar, en åt mig och en åt min älskade sambo. Sju år sedan vi träffades, och med två underbara barn så vore det verkligen dags för oss att förlova oss !



Här har jag skrivit ett inlägg om tävlingen:



http://jennyn.blogg.se/tavlar/2010/may/drommer-om-ett-brollop.html#comment



Håller tummarna hårt! Kram Jenny

#8 - - sara:

jag skulle vilja ge min lilla dotter ett smycke

#9 - - Carola:

Jag skulle använda presentkortet till två saker. Dels köpa något fint till mig själv, vilket jag tycker att jag är värd då jag nyss har opererats för utomkvedshavandeskap och det har varit en tuff och sorglig vår. Men dels skulle jag också köpa något till min mamma på Mors Dag. Hon är sjukpensionär, går med ständig smärta men klagar sällan och ställer alltid upp för mig, min bror och våra familjer.



Jag har länkat här: http://www.barnboksbloggen.se/?p=2484

#10 - - Lindet:

Hej jag är gärna med och tävlar.



Länkar här:

http://lindet.blogg.se/tavlar/2010/may/305-guldfynd-jenny.html



Jag skulle vilja ge min sambo ett smycke. Han har bara ett halsband så jag skulle vilja ge honom ett guldarmband som skulle klä hans arm så fint.

Ett armband som symboliserar vår familj, en cirkel av guld, vi 3... dottern, jag och han. Det viktigaste i livet!



Hoppas på tur.



kram Lindet

#11 - - Johanna - mamma till Leia:

Jag skulle verkligen skämma bort mig själv med smycken om jag vann! Det är inget man annars gör som småbarnsförälder då man aldrig prioriterar en själv.

#12 - - Mrs. b:

Oj, vilket fint pris i potten! Skulle jag ha turen att vinna skulle jag ta tag i något jag länge funderat - att gå och ta om hål i öronen. Jag har för länge gått utan örhängen, och nu kan jag inte längre få i några. Så så skulle det få bli - nytagna hål, och därefter ett inköp av ett par vackra örhängen från Guldfynd!

#13 - - Åsa:

Vill först tacka för din underbart härliga blogg, en stor inspirations källa!!! Om jag skulle vinna det presentkort så skulle jag skämma bort min mamma och svärmor! Det ställer upp på våra barn, finns alltid där när det "kör ihop" sig i vårt livspussel. De är en stor trygghet och ibland räcker inte ordet tack till när man vill tala om hur mycket vi uppskattar allt de gör! Ett smycke ifrån guldfynd skulle få fungera som en påminnelse för den varje dag om hur tacksamma vi är för att de finns! Ha det gott!!

#14 - - sandra:

Jag skulle jättegärna vilja vinna den här tävlingen. För presentkortet på 1000 kronor skulle jag köpa ett snyggt armband till min pojvkän. Eftersom det jag köpte till honom förra året i ettårspresent, blev stulet. Tack för en grym blogg som ger massa inspiration!

#15 - - ida:

Jag skulle ge min sambo något snyggt smycke som tack för allt han gjort för mig under de tider jag haft det riktigt, riktigt tungt.

#16 - - Amanda:

För de här pengarna skulle jag faktiskt unna mig själv det där lilla extra. Det känns som att jag är värd det för att ha klarat av alla problem jag haft på sista tiden men speciellt skolan, det skulle vara en perfekt avslutningspresent av mig till mig!

#17 - - Jennie:

Vinner jag så ger jag faktiskt ett fint smycke till mig själv, för jag är värd det så som jag har slitit på högskolan hela året! =)

#18 - - therese:

Hej!

Om jag vann skulle jag vara så egoistisk att jag köpte något fint till mig själv då nästan alla mina smycken försvann i en flytt för ett tag sedan :( Jag var gravid och hade behövt ta av mig mina ringar också.. och efter en graviditet känner man sig ganska sliten och ett vackert smycke piggar alltid upp =) Det tycker jag att jag är värd som nybliven mamma ;)

#19 - - Jennifer [fotoblogg]:

Jg vill ge ett smycke till min mamma för att visa att jag älskar henne.

#20 - - Emilia:

Jag skulle vilja ge min lillebror det för att han tar studenten i år och för att han fått så bra betyg och gjort mig så stolt.

#21 - - Ida:

Jag hade velat ge ett smycke till min kära mamma för att visa min tacksamhet. Hon gör verkligen allt för att jag ska må bra och därför förtjänar hon att skämmas bort med ett fint smycke!



Kram

#22 - - Anonym:

Jag skulle vilja ge ett smycke till mig själv. Jag ska flytta till Paris i juli för att studera vid Sorbonne och skulle behöva en klocka för att komma ihåg alla tider, har tyvärr ingen nu. :)

#23 - - Anna:

Jag är med i tävlingen :)



Om jag skulle skulle vinna, så skulle jag gett ett smycke till en kompis jag har. Det skulle passa perfekt nu innan sommarlovet. För efter sommarlovet kommer vi nämligen skiljas, jag ska flytta 30 mil ifrån henne, och vi kommer inte ses. Jag skulle vilja ge henne ett smycke för att tacka för tiden jag haft med henne. Att hon har ställt upp för mig, och alltid funnits där. Så det skulle vara jätteroligt om jag vann.

#24 - - sarah:

jag skulle köpa ett par fina stora silverörhängen till mig själv för att alla andra jag har får mina öron inflammerade och blir röda och fula istället för silvriga och fina :)

#25 - - Erika:

Jag skulle uppdatera min egen smyckesgarderob med lite lyxigare smycken!

#26 - - Paulina:

Vinst skulle vara en drömm =) Har länge velat förlåva mig med mannen i mitt liv , som jag har två helt underbara små barn med. Men pengarna har aldrig funnits där. Detta skulle betyda att vi skulle få råd att förgylla vår kärlekt på ringfingret.

#27 - - Stefan:

Jag skulle ge min sambo något nästan lika vackert som henne själv med det här presentkortet med tanke på att vår årsdag börjar närma sig och jag vill värma hennes hjärta på ett fint sätt.

#28 - - Caroline/StyleFile:

Jag vill ge ett till min kära mor som låter mig få hos henne :)

#29 - - Linnéa:

Jag vill så gärna ha chansen att vinna, personen jag skulle spendera presentkortet på är ingen mindre än min underbara mamma. Nyligen flyttade jag 145 mil bort från mina nära och kära för att studera, det var min mamma som gav mig denna möjlighet. Som tack till henne och för att det gör ganska ont i hjärtat av att ha alla mil mellan oss vill jag kunna ge henne en extra fin sak som hon kan behålla för alltid.

#30 - - Alexandra:

Jag skulle vilja ge mig själv ett fint smycke som skulle symbolisera allt jag är stolt över hos mig själv. Som att jag lyckades föda en otroligt vacker pojke på en lokal sjukstuga utan utbildad barnmorska. För att 3 måander senare med bebis och allt lyckas ta körkortet trots att jag bara är 19 år.



[email protected]

#31 - - daaniela:

- jag skulle vilja ge ett fint smycke till mina vänner som fyller 18 år, vilket är ett år man faktiskt vill minna.

#32 - - Emeli:

Jag skulle vilja ge ett smycke till min Älskade sambo för att han betyder allt för mig, men jag har tyvärr inte visat det så bra på sista tiden och jag skulle vilja ge något fint till honom! :)

#33 - - Semel B:

Jag hade gett ett smycke till min mamma för hon förtjänar det efter all stöd hon gett mig trots sin svåra period då morfar dog. Hon fyllde också år för ett par dagar sen och så är det snart morsdag. Som student har man inte råd med något extra fint då dessa 1050 går åt viktiga saker som tex, mat. Jag tror verkligen det skulle ha gjort henne glad om hon fick något speciellt tillbaka som tack för all stöd och kärlek hon ger oss.

#34 - - Kimmi:

Jag vill gärna vara med.



Om jag vinner tävlingen ska jag köpa nya guldörhängen till min 6-åriga dotter som har nickelallergi. Blir det pengar över köper jag något till mig själv. :-)



Har länkat här: http://lyckotroll.blogspot.com/2010/05/presentkort-guldfynd-30-maj.html

#35 - - Albin:

En födelsedag, snart kommen, en present till flickan, äro välkommen.

Med ett smycke, från guldfynd, blir kärleken, påmind.

#36 - - Pia:

Jag vill vinna och gå till Guldfynds affär,

till vad som helst kan jag använda det här.

Här kan man handla mest smycken men även andra grejer

som passar både killar och tjejer.

Där finns nåt i allas tycke

varför inte välja ett vackert halssmycke.....



Hälsningar Pia

[email protected]



#37 - - sofie:

Om jag vann skulle ja använda presentkortet till min pojkväns och min förlovning då vi varit tillsammans i 4 år snart och planerat förlovning länge men de har aldrig blivit av.

Skulle bli jätte glad om ja vann då vi har haft ett kämpigt år och båda två skulle bli såå glada om jag vann!

Stora kramar

#38 - - Elisabeth Fischer:

Jag skulle ge mig själv et smycke! Som mammaledig är plånboken rätt tunn och man har inte råd att unna sig det där extra. Smycken behöver jag verkligen då jag bara har ett fåtal gamla smycken :(

#39 - - Sofia:

Jag skulle utnyttja presentkortet till mig och min pojkvän, för vi hade tänkt förlova oss i sommar och eftersom att jag fortfarande går i skolan så finns det inte så gott om pengar!

#40 - - Lisso:

Jag har många jag skulle vilja ge ett smycke till! Men jag får nog välja min bror och då skulle jag nog köpa ett smycke som liknar ett "bästa-vänner" grej som man hade som yngre.. Just därför att han är min bästa vän och alltid får mig att skratta.. och alltid är snäll och skrattar åt mina otroligt dåliga skämt! :)



#41 - - Anna G:

Jag skulle köpa en fin present till min mamma på hennes födelsedag. Hon är jättesnäll och alltid där för mig, men jag är väldigt dålig på att visa hur viktig hon är för mig. Jag skulle vilja köpa något riktigt vackert till henne

#42 - - Vanja:

Jag skulle vilja ge min pojkvän nå snyggt i födelsedagspresent. Han fyller år på självaste midsommarafton. Kanske nå snyggt läderarmband eller så :)

#43 - - Madde:

Jag har ingen blogg utan mailade tre kompisar istället.

Om jag vann 1000 kronor skulle jag köpa ett smycke jag kollat på länge, dock inte till mig själv. En ängel i guld som håller i ett hjärta, detta skulle jag ge till en person som stått vid min sida och som var den första personen jag litade ordentligt på. Han vet att han är otrolig, men jag vill att han har ett minne av att han är min ängel och tagit hand om mitt hjärta.

#44 - - M i z c a - FOTOTÄVLING!:

Jag skulle köpa några gåvor till några personer som står mig nära, som alltid finns där och som är betydelsefulla för mig!

Jag vill visa att jag älskar dom och det känns bra genom att kunna köpa vackra smycken!

#45 - - johanna-sofia:

Jag skulle vilja ge ett smycke till mig själv för att jag snart kommer att få mitt slutbetyg och då är jag helt klar med skolan! Jag är 22 år och har inte något slutbetyg från gymnasiet på grund av att jag blev sjuk under andra året och missade hela det tredje, men nu har jag pluggat som en galning på distans och kommer snart att vara klar, och då skulle jag vilja fira det med att köpa ett guldarmband eller ett par guldörhängen.

Kram Johanna-Sofia

#46 - - johanna-sofia:

Glömde att skicka med länken: http://vattenfastmascara.blogg.se/2010/may/guldfynd-1000-.html

Kram Johanna-Sofia

#47 - - ebba:

Jag skulle vilja ge ett smycke till min syster som har ställt upp så otroligt mycket för mig nu när jag drabbats av ätstörningar. Min kille och jag har nyligen gjort slut och hon har kommit hem till mig varje dag och verkligen sett till att jag inte brutit ihop och tvingat mig att äta. Dessutom hon hon kommit med fina presenter och tröjor så att mitt humör har hållts på topp! Nu vill jag ge något tillbaka!

#48 - - Alexis Hemberg:

Jag skulle vilja ge ett fint smycke till min syster som har kämpat i 10 år med bröstcancer. Hon är så tapper, varm och generös och nu skulle jag vilja ge henne något fint som uppmuntran!

#49 - - Amanda:

Jag vill absolut vara med och tävla.

Om jag vann skulle jag köpa något riktigt fint till min älskade kusin och vän som fyller 30 år i år. Inte bara för att hon fyller år utan också för att hon är en sån underbar vän. Sen jag fick barn för 2½ år sen är det hon som funnits där när man behöver henne. Hon som tog hand om ruljansen hemmavid under vår 1 år långa sjukhusvistelse. Hon som rycker ut efter en extra tung sjukdomsperiod. Hon som avlastar och underlättar. Hon är verkligen värd sin vikt i guld - och mer därtill. ♥



Hoppas på tur!



http://creyla.blogg.se/tavlingar/2010/may/tavling-presentkort-305.html

#50 - - julia:

Jag vill vinna presentkortet eftersom:



Nu om två veckor ska jag få korsett som ska behandla min skolios. Jag kommer att behöva ha på mig korsetten 23 timmar om dygnet och kan därför inte ha alla fina sommarklänningar och tighta kläder som alla andra har. Jag behöver ha stora kläder som täcker korsetten, så det skulle vara jättebra om jag kunde kompensera det med fina smycken!:)

#51 - - nat:

jag vill vinna eftersom jag är en liten sketen student som gillar fina smycken och mode men inte har de slantarna.



Yea.. hardcore reasons.



Skämt åsido; skulle i själva verket inte ha köpt antingen till en vän eller till mig. Skulle köpt de där öronhängerna jag dregglar efter, och se till att köpa något fint till min syster och min moster för de resterande pengarna. För jag är omtänksam på det sättet.



Dessutom får du en liten virituell kram och en kaka om jag vinner (mina kakor är fett värt det, believe me darling) *:)*

#52 - - helena:

jag skulle vilja ge ett smycke till min bästa kompis emilia! hon är den bästa kompisen man kan tänka sig och jag vill på något sätt kunna ge tillbaka det hon har gett mig, och förutom min vänskap skulle jag vilja ge henne något riktigt fint från guldfynd! :)

har länkat: http://hellavixx.devote.se/blogs/4865823/presentkort-.htm



kram Helena :)

#53 - - Louice:

Jag är med och tävlar och skulle vilja ge ett smycke till min gamla bästa kompis.

För att visa att jag fortfarande bryr mig om henne hur mycket som helst,

fast vi inte är nära varandra längre.

Nått som hon kan titta på och veta att det är från mig och tänka på allt vi vart med om tillsammans.



Mitt inlägg där jag länkat:

http://karlssonlouice.blogg.se/2010/may/httpjennyshuswebbloggse2010maytavling.html#comment

#54 - - Maria Dahlin:

Jag skulle vilja ge ett smycke till mig själv. Därför att jag vill verkligen unna mig något dyrt, lyxigt fint smycke till i sommar. Eftersom jag aldrig har råd att lägga pengar på smycken så skulle det vara jätte kul att ge mig själv någonting fint! kram maria.

#55 - - amelie:

Skulle jag vinna skulle jag utan tvekan köpa ett armband eller halsband till min mamma. Det finns ingen som någonsin kommer kunna mäta sig med henne. Jag har haft det svårt under en lång period och hon har släppt allt bara för att kunna finnas där för mig. Det finns ingenting som hon inte skulle gjort för mig, och nu vill jag ge tillbaka. Jag har inte mycket pengar men skulle hemskt gärna vilja ge henne någonting som ett bevis på hur tacksam jag är för att hon finns i mitt liv.

#56 - - Åsa:

Jag skulle vilja ge ett smycke till min mamma på morsdag därför att hon är världens bästa mamma och jag vill gärna visa henne uppskattning för att hon alltid finns där och ställer upp:-)

Här är min länk: http://spacegirl.blogg.se/2010/may/tavling-om-presentkort-hos-guldfynd.html

#57 - - ANNELIE:

Länkat.

http://www.improveme.se/gniztra/99828



Hej!

Jag skulle vilja ge mig själv smycken för jag var stark och sa upp mig från ett jobb som var världelöst och gjorde mig ledsen och sen jag starta en egen internetbutik..Men nu lever jag på min man och känns inte så kul,vågar inte köpa så mycke saker då..;-)

Sen fyller jag år den 7juni så detta skulle bli perfekt..

Så hoppas hoppas..

kraaaaaaaaaam

#58 - - Maria:

Denna gåvan skulle bli till oss båda eftersom vi har tänkt gifta oss nästa år, så ett bidrag till vigselring skulle inte sitta fel..

Länge leve kärleken



http://mariagiese.blogspot.com/2010/05/jag-ar-med-i-denna-tavlingen-du-kan.html

#59 - - Emilia:



Jag skulle ge ett smycke till min kära storasyster som alltid har tagit hand om mig och varit en axel som jag kunnat gråta mot. Nu när hon har det svårt med pojkvän och allt gör jag allt för att muntra upp henne, hon är guldvärd!

#60 - - chanette:

jag skulle köpa bröllops present till anna och danne som gifte sig igår..

anna e en helt fantastisk människa och vill välkomna henne in i familjen



http://darkbarbie.blogg.se/2010/may/vinn-hos-jenny-30-maj.html

#61 - - fia:

Jag skulle vilja ge ett smycke till mmin son som pluggar och står i.

#62 - - e lina:

Jag skulle vilja ge ett smycke till min mamma för att hon alltid ställer upp för mig. Utan henne vet jag inte vart jag hade varit. Hon klär aldrig upp sig, eller bär några fina smycken så jag skulle vilja ge henne någonting fint för att visa henne hur glad jag är att hon finns för mig.

#63 - - Madde:

Jag skulle vilja ge ett smycke till min sambo, som snart måste lämna oss (mig o vår dotter) för att åka till sitt hemland o ansöka om anknytning....skulle köpt en klocka så han och jag kan räkna ner tiden till han kommer tillbaka!

#64 - - Krånglig&Konstig:

Jag är med! :)

Skulle definitivt ge bort det presentkortet till mamma eftersom hon brukar gå in på guldfynd och det finns så mycket smycken som hon vill ha men det är alldeles för dyrt. Och 1000 kr är ju rätt så mycket så då får hon väl råd med nåt smycke ^^

Och hon fyller väldigt snart.

Skulle ju vara perfekt att överraska henne med det presentkortet! :)



http://krangligochkonstig.blogg.se/2010/may/tavling-hos-jenny.html#comment

#65 - - J o H a N N a:

jag skulle vilja smycka min älskade alexandru. han lämnade hela sitt liv i ett annat land för att komma hit till mej i sverige. han har sålt sin fina klocka för att vi skulle ha pengar då ekonomin var sämre än sämst. jag skulle ev. köpa förlovningsringar till oss som en stor överaskning till hans 30 årsdag. ja något skulle jag komma på, för det är han värd, den finaste kille jag träffat i mitt liv



jag vill gärna ha 3 lotter, här är min länk: http://johannaspratstund.blogg.se/tavlingsbloggen/2010/may/presentkort-8.html#comment

#66 - - Emelie. Melvins mamma:

Jag och min pojkvän planerar förlovning, så hade troligtvis överaskat honom med ringarna eftersom det mesta redan är bestämt och sådär. Dock räcker ju inte presentkortet till att täcka båda ringarna men det täcker ändå en stor summa!



mvh Emelie

#67 - - P:

Min kusin fyller 20 om bara 2½ vecka, och hon har pekat ut ett jättefint smycke hon vill ha på guldfynd, och jag skulle gärna vilja köpa det åt henne, men just nu har jag inte råd. Därför skulle ett presentkort sitta väldigt fint nu, för då skulle jag kunna ge henne exakt det smycket som hon vill ha och förtjänar!

#68 - - Sanna:



Jag vill gifta mig och gärna med min underbara pojkvän som jag träffade för 3 år sedan! Skulle jag vinna presentkortet så skulle jag använda det till att köpa förlovningsringar.

Jag är så galet kär <3

#69 - - Lina:

Jag skulle använda pengarna som en delbetalning till en förlovningsring till min sambo. vi har länge talat om att gifta oss men har inte riktigt råd som det är nu.

#70 - - care69:

Jag skulle vilja ge min mamma och min svärmor ett varsitt smycke som ett tecken på uppskattning.

De är bäst! <3



Har länkat:

http://care69.blogspot.com/2010/05/30-maj-vinn-presentkort-pa-guldfynd_5233.html

#71 - - Karin:

Mitt sista år har varit en kamp.

I kärlek, föräldraskap, vänskap och ekonomi.

Jag skulle inhandla ett smycke att bära,

för att minna mig själv om vilken styrka jag

besitter.



// Kajsa ([email protected])

....som mailar tre vänner.

#72 - - Sandra:

Jag skulle vilja vara med och tävla för om jag vann skulle jag köpa en ring åt min älsklings pojkvän :)

#73 - - Evelyn:

Jag skulle köpa en morsdagpresent till min mamma eftersom jag varje år har fått låtsas att jag glömt bort mors dag eftersom jag aldrig har några pengar. Mamma är ensamstående med mig och skulle verkligen vara värd ett smycke för en gångs skull! Och sen skulle jag även köpa något till min pojkvän eftersom vi har 1 år och 9 månader snart!

#74 - - evamar:

Eftersom min ring verkar ha krympt (eller nåt liknande) skulle det vara härligt att få köpa en ny som symbol för att kärleken håller i sig!



PS. Länkar såklart:



http://evamar.blogg.se/2010/may/presentkort-30-maj-3.html

#75 - - Marie:

Jag skulle ha köpt något riktigt fint till min mamma. Eftersom att jag har väldigt svårt att förklara vad jag känner för andra, det gäller även min mamma. Har svårt för att visa mina känslor. Och jag ska alltid bråka med henne och käfta emot. Sen efter så ångrar jag det. Men kan inte säga förlåt. Och jag vill verkligen att hon ska fatta att hon betyder jättemycket för mig. Så då kanske ett riktigt fint smycke skulle kunna förklara det.

#76 - - Jeanette:

Jag skulle köpa något åt min syster som har varit tvungen att lämna nästan allt hon äger bakom sig. Hon är verkligen stark som har gjort en omstart och jag skulle vilja köpa ett riktigt fint smycke till henne som symboliserar hennes styrka.

#77 - - Linnea:

Om jag vinner ska jag köpa något fint till min syster. För vi har kommit ifrån varandra lite på den senaste tiden, men jag har tänkt ändra på det och lite smycken som en överraskningspresent slår aldrig fel? (;

Men självklart ska jag även ge mig själv några awesome ringar och lite kickass halsband!

#78 - - elin:

Om jag vann! Då skulle jag ge 3st och inklusive mig,skulle jag ge ett smycke till mina 3st bästa kompisar! För att bevisa våran kompis relation:]. Skulle köpa 4st lika danna smycken kanske eller olika som nästa liknar varandra!!:D. Och så de pengar som blir över då köper jag något till mig själv.



Kraam Elin<3

håller tummarna nu!

#79 - - Annica:

Jag skulle ge ett smycke till min mamma för det är morsdag snart och hon betyder jätte mycket för mig. Eftersom för 1 år sen så mådde jag skit dåligt och min mamma fanns där för mig hela tiden. :)

#80 - - sara:

Hejhej.

Jag hade velat ge ett smycke till min pojkvän.

En ring faktiskt. För samma dag han tar studenten har vi varit tillsammans 4 år. Vi har tidigare pratat om att förlova oss den dagen. Så just nu vill jag ge de till honom. Som jag tidigare nämnt är vi båda studenter som alldeles strax blir arbetslösa så vi behöver all sponsring vi kan få. Så denna vinst hade varit till väldigt stor hjälp.

#81 - - Sara:

Om jag vann skulle jag vara så egoistisk och köpa mig själv ett fint halsband. Jag tappade mitt favorithalsband för drygt ett år sedan. Ett halsband jag alltid bar. Nu skulle jag vilja köpa mig ett nytt med ett hjärta som representerar min mamma som hastig gick bort för 1 år sedan. Det skulle bli min morsdagpresent till mig själv som mamma men även till min egen mamma.

#82 - - Sara:

Jag har länkat för extra chans: http://saraprovarlyckan.blogg.se/2010/may/30-maj-guldfynd-1000-kr.html

#83 - - zaida:

Åh jag vill jätte gärna vara med och tävla, priset är ju riktigt nice !



Jag skulle köpa något fint till mig själv, vilket jag inte tycker att är det minsta egoistiskt. Första året i gymnasiet har verkligen varit jobbigt. Det är mycket plugg och jag har mycket aktivitetar på fritiden. Jag vill komma in på en jätte svår linje i finland efter gymnasiet och det är bara att plugga för att komma in. Jag har även hjälp min vänner med mycket skolarbete, vilket blev för mycket. Jag är verkligen slutkörd. Detta presentkort skulle verkligen pigga upp mig, jag skulle köpa något jätte fint till mig själv.



Mejl: [email protected]

Såklart har jag bild och länk på min blogg:

http://zaida.devote.se/blogs/4881168/taevlingar-iii.htm

#84 - - Josefine:

Om jag vinner kommer presentkortet att gå till förlovingsringar till mig och min sambo :)



Har länkat i min blogg :)

http://josefinesunshine.blogspot.com/2010/05/tavlar-om-presentkort-pa-guldfynd_26.html

#85 - - Maggan:

Om jag vinner så vill jag gärna köpa något fint till min man på vår bröllopsdag 27/6 då vi varit gifta i två år..Jag länkar på startsidan i högerkolumnen hit..

#86 - - Maggan:

Glömde mailadress...Och jag har bilden med på länken.

#87 - - rebecka:

Hej! Jag skulle köpa ett smycke till min mamma som tack för att hon stått ut med mig och alla mina tokigheter under alla år. Hon har ett stort tålamod och ett hjärta av guld. Länkar dig på min blogg.

Mvh Rebecka

#88 - - Martina:

Hej! Jag skulle köpa något fint till min mamma för att hon har altid stöttat mig i alla tider. Hon är en helt underbar människa tycker jag.

Jag älskar min mamma, har altid gjort det och kommer altid att göra det. MVH Martina! :D

#89 - - Anna:

jag skulle vilja ge smycket till mig själv eftersom jag tar så väl hand om min katt som har diabetes och min andra katt som har en leversjukdom.

#90 - - Cathy:

Jag vill vinna till både mig själv å min sambo---förlovningsringar, som vi såå länge velat ha men inte haft riktigt råd än....så skulle jag vinna blir vår dröm verklighet:-)



Länkar absolut från min blogg för extra chans:-):



http://fourkids.blogg.se/2010/may/utkast-maj-26-2010-1.html

#91 - - Till Dig:

Hej.

Jag skulle ge bort presentkortet till min gudson. Han förlorade sin mamma för 3 år sen så jag vill mer än gärna kunna ge lite, lite glädje och guldkant till honom.

Kram.

#92 - - Jenn:

Hejsan! Jag vill väldigt gärna vara med och tävla! Jag är en ung ensamstående mamma med 2 barn, som studerar för att få ett bätre liv för mig och mina pojkar! Det är inte alltid lätt att få ekonomin att gå ihop, och det är sällan, ja nästan aldrig råd att unna sig något extra! Så jag skulle verkligen bli lycklig om jag vann, då skulle jag köpa min egen mors dag present ett halsband med mina pojkars namn ingraverat! Och en liten kedja med en fotboll som min son önskar sig!Jag vll gärna ha 3 extra lote och har länkat dig pmin blogg!

#93 - - Elin Å:

Åhh, här vill jag prova chansen att vinna :)



Skulle jag vinna så skulle jag nog vilja vinna både till mig och min sambo, RINGAR !! Det skulle vara så roligt att få överraska min älskade sambo med det. Eller få en liten belöning till mig själv för att jag ÄNTLIGEN håller på att sluta röka...



Kram

#94 - - mathilda:

jag skulle ge smycket till min mamma som alltid ställer upp för mig och jag vill vissa min uppskattnig för att hon finns i mitt liv



kramar mathilda

#95 - - Cassandra Olsson:

För presentkortet skulle jag vilja köpa något smycke till min kära Mormor, hon stöttar alltid mig till tusen, för mig är hon som en Mamma, Utan henne vet jag inte alls vad jag skulle göra. Därför vill jag ge henne någonting extra fint för att det tycker jag verkligen att hon är värd! Här är även min länk: http://casshh.devote.se/blogs/4892489/presentkort.htm

#96 - - Ylva:

Skulle ge ett vackert halsband till min mamma, som alltid ställt upp för oss 4 barn och alltid ställt andra framför sig själv. Tycker on förtjänar något riktigt fint!!



Kram ylva

#97 - - En Mölnbobos Liv - Melvins Mamma:

Jag är gärna med och tävlar, jag skulle vilja vinna ett presentkort. Min svärmor fyller snart år och det vore kul att få ge henne ett smycke.



Har tipsat om tävlingen här



http://molnboanna.blogg.se/2010/may/guldfynd.html

#98 - - Lina:

Jag vill vara med och tävla!



Om jag vinner skulle jag köpa ett armband till mig själv. Mitt gamla, ett guldarmband med ett guldhjärta, är spårlöst borta. Visst, ett nytt blir inte samma sak, men nästan (:

#99 - - Marie:

Skulle gärna vilja vinna detta fina pris. Skulle vilja köpa smycken till min kära mamma och min underbara dotter, dom två "tjejerna" betyder så mycket för mig och min dotter talar jag ofta om detta för men glömmer lätt att berätta för mamma hur stolt jag är över att hon är min mamma!

#100 - - Geshiia - mamma till två pojkar:

Jag vill vara med! Om just jag vinner så skulle jag köpa något till min älskade sambo eftersom han lätt blir bortglömd då all tid går till barnen. Jag vill vinna och köpa något för att visa att han inte är bortglöm, att han är älskad. :)



Länkat: http://geshiia.blogg.se/tavlingar/2010/may/305-guldfynd-hos-jennyshus.html

#101 - - Susanne:

Hejsan!

Jag skulle vilja överraska Filippa som jag är gudmor till, med ett smycke som hon själv får välja ut. Vi träffas inte så ofta p g a stora avstånd, men då kommer hon alltid att minnas att smycket var från mej, och det kommer att betyda mer för oss båda!



gotland(at)speedmail.se

#102 - - Jossan:

Jag skulle hemskt gärna vilja överaska min sambo med ett snyggt halsband till sin förlovningsring. Då han aldrig kan ha den på sig då han har ett sånt arbete. Han jobbar så mycket så de är han helt klart värd! Oxå skulle jag såklart skämma bort mig själv med ett snyggt smycke till vårt bröllop i sommar!! Bra med lite sponsring så nu hoppas vi på tur! Ha en bra kväll!!!

#103 - - Louise:

Jag skulle vilja ge min vackra mamma ett fint smycke ifrån Guldfynd. Hon är världens bästa som alltid ställer upp, tänker på andra och jämt är på ett gott humör.



Jag har alltid varit otroligt stolt över min mamma, tittat på henne och tänk vilken fantastisk förebild hon är på alla sätt och vis. Under hela min uppväxt var hon så förstående, stöttande och underbar och även nu när jag har flyttat hemifrån träffas vi flera gånger varje vecka. Det finns ingen som kan få mig att må så bra som mamma.



Det är inte de stora sakerna som att hon stöttar upp med pengar när lönen inte räcker till som gör att jag älskar henne så mycket, det är alla de små sakerna. För att nämna några:

- Bara köpa en fin bukett blommor till mig en vanlig tisdag för att hon älskar mig

- Skicka ett sms där det står att hon är stolt över mig

- Vara hundvakt när det krisar

Och tusen andra små saker som gör mig så otroligt lycklig!



Att hon är så fantastiskt gör henne värd allt världens guld och definitivt ett fint smycke ifrån Guldfynd, och på sistone har mycket gått emot henne vilket gör att jag ännu hellre vill köpa henne något fint. Hon har bland annat fått problem på jobbet och blivit sjuk.



För en gångs skull vill jag vara den som dyker upp en sen tisdagskväll bara för att säga att jag älskar henne, med en bukett pioner och ett vackert halsband ifrån Guldfynd!

#104 - - A-K:

Självklart skulle jag ge ett fint smycke till världens finaste brorsbarn som snart tar studenten! :-)

Jag har ingen blogg, men mailar tre vänner.

#105 - - sofie:

Jag skulle vilja ge ett smycke i form av ett hjärta till min pappa som precis klarat igenom en svår hjärtoperation, Han är världens bästa pappa och därför skulle ja vilja ge honom det.

Kramar

#106 - - Lovisa:

Jag skulle ge min mamma ett fint smycke. Hon jobbar länge och hon är alltid på språng. Så jag skulle vilja låta mamma välja ett smycke som hon gillar för att visa hur mycket hon betyder för mej! Och det är ju morsdag så det skulle passa perfekt:)

Länk till mitt inlägg:



http://bergmaaaan.blogg.se/2010/may/guldfynd-tavling.html#comment

#107 - - Linda:

Vill absolut vara med och tävla och jag skulle så gärna vilja ge något fint smycke till min älskade mamma. Hon ställer alltid upp för mig och mina barn oavsett vad det gäller trots sina egna problem. Hon lider utav svår artros i sina knän så hon kan i perioder knappt ta sig fram vilket självklart gör henne väldigt deprimerad. Vore så roligt att få muntra upp henne med något riktigt fint



Länkar det gör jag här



http://familjengranberg.blogg.se/2010/may/vinn-ett-presentkort-11.html



Kram Linda

#108 - - Lotta:

Jag är ingen wiiinnnnner tyvärr. Men än ger jag inte upp hoppet och ett smycke till mig själv - ja, jag är verkligen värd ett fint smycke eller en cool klocka kanske. Visst skulle jag kunna dela, med min underbara dotter kanske. Men då måste jag ju vinna förstås

Tack för att jag får vara med!

Loota

#109 - - Papagena:

Tänk om någon äntligen för mig fattar tycke

om jag klär mig i ett fint smycke.

#110 - - Lotta:

Underbar tävling, missat helt att du hade den tills nu. :-)

Jo, jag skulle se det som ett bidrag till min egen vigselring, vi vill gärna gifta oss, men väntar då vi precis köpt huset. Lite för fattiga just nu....:-(

LÄnkat från min blogg oxå i högerspalten.

#111 - - Linda...:

Om jag fick möjlighet att ge bort ett smycke så skulle det vara ett halsband. I halsbandet skulle det stå ohana som betyder familj. Detta smycke jag ge till en flicka som under en tid varit boende hos mig och min familj.

#112 - - Kashaya:

Jag skulle vilja ge ett smycke till min mamma eftersom jag lyckats glöma skicka en morsdagspresent till henne imorgon... Har lite dåligt samvete för det men å andra sidan glömde hon min 18 års dag. Fick dock ett smycke sedan i efterskott så det gjorde inte så mycket.=)

#113 - - Carro:

Om jag fick välja en person just nu att ge ett smycke till så skulle det bli min pojkvän eftersom han är den som ställt upp mest. Jag är nämligen au pair i USA för tillfället, vilket jag varit i snart 4 månader. Jag har inte alltid haft det superbra om vi säger så och varenda gång jag behövt prata med någon så har min älskade Viktor funnits där för mig. Han har bland annat trotsat tidskillnaden och stannat uppe sent flera gånger för min skull. Har vi inte kunnat prata så har han skicka små gulliga ms för att visa att han finns där för mig om jag behöver honom. Visst mina föräldrar och vänner har också funnits där för mig, men ingen har funnits där så mycket som han och ingen har offrat sa mycket som han. Jag är otroligt tacksam över att ha en så underbar pojkvän.

#114 - - Lotta:

Jag skulle gärn vinna presentkortet och köpa ett vackert smycke till mig själv! ;)

Som sjubarnsmamma unnar man sällan sig själv något, det är alltid någon av barnen som bätter behöver nåt och självklart köper man hellre till dem =) Smycket skulle bli en symbol för alla mina fina sju ungar som jag älskar mer än livet självt! =)

#115 - - Lina:

Jag vill vinna så att min pojkvän och jag kan gifta oss!: )

#116 - - Camilla:

Jag vill ge min pojkvän sedan 3år nästa månad ett smycke, som tack för att han alltid finns där för mig, genom vått och torrt, lätt och svårt. :)



//Camilla

#117 - - Bibi:

Jag är med, eller är det försent? :)

#118 - - Marija:

Jag är med och tävlar om jag skulle vinna skulle jag köpa ett super fin smycke till min storasyster som tar studenten och då skulle hon få ett fint smycke för det förtjänar hon (L)

#119 - - kakans mamma:

detta skulle jag verkligen bli glad över om jag vann. Skulle ge ett vackert smycke till min syster som speglar hennes fina och omtänksamma personlighet. Hon finns alltid där när jag behöver henne. Små som stora problem. Nu när hon behöver mig p.g.a olika omständigheter vill jag ge henne ett smycke som ett tack för att hon är den hon är och för att säga att jag kommer att ställa upp för henne lika mycket som hon ställt upp för mig.

#120 - - Marija:

Jag är med och tävlar om jag skulle vinna skulle jag köpa till min UNDERBARA mamma som jag ÄLSKAR mest i hela värden ingen har gått igenom så mycket som hon och därför betyder hon allt för mig! Jag vill bara säga till henne att jag älskar henne (L)

#121 - - Annika:

Jag är med o tävlar!



Jag skulle vilja ge min syster ett smycke.

Varför? Jo hon fyller 18 år nu i juni (den 17/6!).

Hon har alltid varit den som stått vid min sida, trots allt jag fått erfara genom åren. Hon är 8 år yngre än mig, men det märks inte alls! Hon tänker som jag, i alla lägen! Ändå har vi haft våra nätter med låååånga diskussioner. Hon har alltid varit min stöttepelare, vad det än har varit! Vad vore jag utan henne!?



Skulle vilja köpa ett ordentligt fint smycke till henne på hennes 18årsdag! Det vore hur fint som helst, och både hon och jag skulle vara lyckliga för det! :)



Kram Annika

[email protected]



PS Har länkat här: http://nilssonpettersson.blogg.se/tavlingsblogg/2010/may/jennyshus-guldfynd-30maj.html

#122 - - Millah:

Om jag vann skulle jag köpa ett smycke till min syster.. min lilla syster. Eftersom hon är en del av mig och jag skulle verkligen vilja ge henne överraskning.. Få henne glad! Vill se henne le..För då mår jag bra <3



kramar