MBT skor

Fick hem ett par MBT skor för ett tag sen och som jag nu testat ett tag.

Kan säga att de känns väldigt bra. 
Skorna har en rundad sulkonstruktion som är unik och som ger avlastning i rygg, knä, höft och led. 
Hållningen blir dessutom bättre och ökar muskelaktiviteten.

Jag började lugnt och gick med dom inne i ca 30 min åt gången. Från början var det väldigt ovant eftersom sulan är så hög men man vänjer sig och tillslut får man till gångstilen ☺

Jag märkte dagen efter att jag aktiverat muskler som jag nog inte använt på ett tag för jag hade en svag träningsvärk i benen.

Små korta promenader har jag även hunnit med och det känns också bra. Hållningen har förbättrats och det känns verkligen lätt att gå.
Jag ser framemot längre promenader med mina nya pjucks ☺

De heter Anataka navy och du hittar dom HÄR!