Diy/pyssel/återbruk - sänghimmel

Jag gjorde en sänghimmel av en rockring som inte användes längre. 

Hur?

Det ska jag berätta nedan 🙂

Du behöver:
Rockring. Finns kanske redan hemma. Annars finns de i de flesta leksaksaffärerna.
Gardiner. Jag använde mig av Ikeas Lill. 1 par för 39:-
Små krokar
Något att hänga upp den med. T.ex som här! Fiskelina.

Jag tänkte först kapa av rockringen för att kunna trä in gardinerna. Men märkte sen att den bara var att ta isär på ett ställe. Enkelt att sen trycka ihop den igen 👍
När gardinerna trätts på så knöt jag fast fiskelina på 2 ställen på rockringen. På motsatt sida om varann.
Satte sen fast dom i 2 st krockar som jag skruvat fast i taket.
Klart!

Jag har för att göra det extra mysigt satt fast 2 st ljusslingor som går på batteri. 

Tösen är helnöjd 🙂

Så här ser kroken ut som jag fäste i taket
I kroken längst in mot väggen så hängde jag även fast batterihållarna till ljusslingan.
#1 - - Malin Monroe:

Men så fint 😍

Svar: Tack så mycket
Kontakt & adressuppgifter.