tapettavla

Måleributiken  kan man beställa hem tapetprover från olika leverantörer som designers guild, cole & son, osborne & little, mm. De första 2 får man gratis sen kostar de 20:- st. De är rätt stora, tapetens bredd & ca 1 m lång.

Jag beställde woods & Mediterranea  från cole & son och gjorde 2 olika tavlor av dom . Woods får ni se nu men den andra någon annan gång:-)

Andra sidor där du kan beställa gratis eller för en liten summa är:

Sandbergs: 10 provbitar gratis. Storleken är som ett A4.

tapetorama: Från 10 till 50 :- st beroende på storlek & tapet.

Björklund&wingqvist: 20:- st. tapetens bredd + samma mått på höjden.



Tavlan gjorde jag av färdiga canvastavlor som jag häftade fast tapeten på med häftstift.


Bilder: privata

                                       
#1 - - Åsas formaliteter:

Vilket bra tips! Har länge gått och undrat om man kan få tag på små tapetbitar (ungefär som tygstuvar) men aldrig tagit reda på svaret. Men det fick jag ju nu! =)

Kram!

#2 - - Heléne:

Super smart ide!! Gratis är ju alltid bra :)

#3 - - Rebecka:

Oj vad snyggtdet blev, och tack så jätte mycket för tipset, det måste jag prova! Vill också göra tapettavlor =)

Kram Rebecka

#4 - - Elin:

TACK så mycket för tipset! Har redan klickat hem två olika tapeter... Tror minsann jag ska registrera min sambo också... hihi

Kram Elin

#5 - - Rum:

Smart & snyggt!

#6 - - Livet i byn:

Vilket bra tips, hur snyggt som helst.



~Livet i byn

#7 - - lisa:

ja jag tjatade LÄNGE på husvagnsköpet innan mannen gick med på det, men när ett par kompisar skulle sälja den för 2000 kr så kunde ju inte ens han lägga sig i min affär...

haha

#8 - - Anna:

Tavlan blev jättefin! Du har så många roliga och smarta idéer! Sen så ser jag ju att du har de snygga swingvaserna. Vill också ha!



Kram Anna

#9 - - Mrs. b:

Snyggt!

Har själv tänkt att beställa provbitar sen när hallen börjar bli aktuell att tapetsera, men hade inte alls tänkt på möjligheten att göra tapettavlor - vilken smart idé!

Fast Woods behöver jag ingen provbit på - den har vi redan tapetserat med! :-)

#10 - - Mirka:

Vad snyggt det blev! Jag har också beställt tapetprover därifrån för några veckor sedan, men får desvärre bara vänta eftersom de var slut i lager. Tänkte också att jag skulle få till nån typ av tavla och din idé var ju riktigt bra!

#11 - - MO:

Ett kanontips ju, så snyggt det blev....o du har två sådana snygga vaser...

Ja nu vet jag (om man nu kan hoppas att de talar sanning) att de ska komma med en ny tvättmaskin på Lördag...Gissa vad jag ska göra i helgen??? Kramar

#12 - - Sofia:

Så snyggt! Den tapeten går bara inte att tröttna på! Jag har beställt tapetprover därifrån för ca 2 veckor, men än så länge har inget kommit...fick du vänta länge??

#13 - - Ulrika:

Har själv haft funderingar på att beställa lite prover, så tack för tipset var man kan göra det bäst.

#14 - - Petra Bloggar:

bästa tipset någonsin! jag har alltid trott att man får en liten 15x15 centimetare som med tygprover typ! men det här var ju tip-top! :D

#15 - - Ulli:

Vilken läcker tavla! Tack för tipset. Ska kolla in sidorna på stört.



Kram Ulli

#16 - - Lilla jag:

Tack för ett mycket bra tips!

#17 - - Johanna:

Vilket superbra tips! Måste jag absolut kolla in, tavlan blev jättefin!



Ha det gott! Kram Johanna

#18 - - Snusans Inredningsblogg:

Ah! Smart! Tck för tipset! :)

#19 - - Josefin:

Snygg din tavla blev :)

Tack för tipset, jag behöver en ny tavla så jag ska kolla upp om jag hittar någon fin tapet där :)

Kram

#20 - - Anonym:

smart ide, har aldrig tänkt på att be om prover...när jag är in brukar dom vilja skicka med hela kataloger?! som dessutom ska tillbaka...

#21 - - Martina:

Ah det var ingen dum idé, vad smart och snyggt blev det!

#22 - - Mari:

Tack för tipset nu har jag beställt, så spännande!!

Snygg trädtavlan blev!

#23 - - Mrs. b:

Svar: Ja, den måste jag såklart beställa provbit på! Tänkte inte ens på det... hjärnan har gått lite trögt idag... :-)



Måleributiken lär få ett uppsving i antal beställningar idag... :-)

#24 - - Fröken Fräken:

Grämer mig över att ingen färgaffär här i närheten verkar erbjuda den servicen. Men jag har tiggt till mig det som blir kvar av en supersnygg tapet som min bror har använt. Det ska jag använda till tapettavlor! Har också beställt från Sandergs, jättebra och snabb service. Ska använda de bitarna till att klä in insidan av lådor på en minibyrå :-)

#25 - - Anonym:

Vilken kul idé!!! Den härliga tapeten har våra goda vänner tapetserat i sitt kök. Läckert. Må bäst!

#26 - - Susihus:

Hrmm något hände i förra inlägget för det blev anonymt, det var inte meningen. ??

Kram på dig

#27 - - Jennie:

Vad fiffigt, och snyggt blev det.

Men oj vilken snygg soffa ni har i vardagsrummet. Super...!



Ha de gott och trevlig helg.

#28 - - karina:

varsågod, du får en utmärkelse av mig, du har en jättetrevlig blogg med många kuliga tips! jepp, flyttlasset har gått. lite omständigt är det ju att flytta länkar å sådär men ja prövar å mixtrar på. Ha en go helg!

#29 - - Anna H:

Tusen tack för tipset! Detta ska jag absolut utnyttja!

Kram Annah

#30 - - Proforma:

Tack, snälla för din fina kommentar hos mig! Har tittat runt lite hos dig och du har jättemycket fin inspiration, hit ska jag återkomma.



En sådan bra idé med tapetprover! Jag har precis klickat hem Woods, jag med, så nu ska jag härma dig :) Jag tycker tavlan är jättesnygg!

#31 - - Maria:

Tack för ett superbra tips!! Det ska jag komma ihåg till senare, när vi får mer utrymme! Kram

#32 - - Minigrisen:

Jisses vilket superbt tips!! Det kommer jag "sno" rätt av framöver;) Du måste prova smaksatt kaffe - det är sååå gott! Speciellt "irish cream" & "wienernougat" Imorrn testar jag den jag köpte idag! Kram

#33 - - Mari:

Tack snälla du för svaret om Horred får se när jag tar mej dit, snart hoppas jag.

#34 - - Cin:

Åh, vilket bra tips! Snyggt blev det också. :)

Kram Cin.

#35 - - Kristina- Novemberbröllop:

Svar: Har inte hunnit med det än men idag ska jag ringa tänkte jag:) Har nämligen fått lite mindre bokstäver av svärmor men jag vill gärna ha lite större och nån siffra tror jag. Hoppas dom kan skicka til mig:) Kram

#36 - - Sandra:

Åh vad bra! Perfekt för oss nu till nybygget!

Tack!

#37 - - kattis:

OJ va snyggt!

#38 - - SB:

Du har många fina bilder på din blogg! Jättefint. :)

#39 - - Joanna:

Åh tack för tipset, det hade jag ingen aning om. Kul kul, nu ska jag in och kika efter snygga tapeter, haha jag är nämligen i taveltagen för tillfället=)

#40 - - Lotta:

HJÄLP va snygg den va!!!!

#41 - - Lotta:

använde du en häftpistol eller spikpistol? eller vad menar du när du skriver "häftstift"?

#42 - - Mia:

Vilket superbra tips! Ska in och kolla senare ikväll. Måleributiken är en riktigt bra affär där finns det mesta.

Vad fin din tavla blev!

Ha en mysig helg!

#43 - - Lissen:

Tack för tipset!

Dessutom kommer jag gärna tillbaks till din trevliga blogg!

Ha det gott...Lissen

#44 - - dahlarna:

Vad SNYGGT & vilken SUPERBRA idé!!! Hoppas att du får en mysig helg! KRAMISAR!!!

#45 - - Mariakoden:

Snyggt å vilken supersmart idee......=)



Ha det så bra i helgen!

#46 - - PiM:

himmel va läckert



ha en bra helg

#47 - - MissStorm:

Tack för tipsen! Ska jag absolut kolla på. Din tavla blev verkligen fin!



Kram

MissStorm

#48 - - Pysselprinsessan:

Superbra tips!

Svar: Jag har inte sprayat än, men han i butiken sa att man skulle ha väldigt bra korsdrag om man skulle spraya inne! :)

Kramar

#49 - - Camilla:

Det är ju toppen, tack så jättemycket för tipset!



Jag har lagt till dig bland mina länkar, hoppas det är okej?

#50 - - Ellas Inspiration:

Men gud vilket bra tips!!!



Ha en riktigt härlig helg!



Kram Karin

#51 - - Designtjejen:

GUUUDDD vilket dundertips!! Jag har nämligen letat efter det! Har vetat att man kunde beställa prover men inte från vart.. kanon!

Kramis

#52 - - Karin:

Tack för tipset!!

#53 - - dahlarna:

Hej på dig! Jag har länkat till dig i mitt senaste inlägg. Hoppas att det är OK! Säg till annars! KRAMISAR!!!

#54 - - Jennie:

Vilket bra tips! Och supersnygg tavla!

#55 - - tina:

Tack för tipset! Superbra idé! Hoppas du har en skön helg!

#56 - - Jessica:

Hej! Precis som jag gjort men jag limmade på frigolit istället, funkar också.

Vilken storlek har du på målarduken? Hittade bara typ 40x50, behöver ju en st¨örre, ca 40x70 el nåt.

#57 - - Camilla:

Du det var mig en supersmart idé. Har tapetprover här hemma som jag tänkt göra tavlor av ett bra tag men det blir som aldrig av... Nu kanske :) Ha det fint girl

#58 - - Mrs. b:

Hej igen...

Kan inte släppa retro-tapeten från Plaza - men nu kan jag ju inte hitta den... Du minns inte i vilken webshop du såg den?

#59 - - Lotta:

Gud vilken toppenbra ide!! Tack!! Du hamnar på en av mina favvobloggar, hoppas det är ok? :-)

Ha en skön helg!

#60 - - Anonym:

Hej!



Jag bara undrar lite mer hur du har gjort tavlan, du skrev att du hade häftat fast med häftstift. Du har alltså använt en 'tom' canvastavla som grund? Inget mer? Eller har du bara haft som en träram??



Mvh Alexandra

#61 - - Pernilla:

Så himla smart! Vet att man kan beställa tapetprover från Boråstapeter, www.borastapeter.se från alla deras kollektioner. Man kan beställa 10 stycken för 60 kr tror jag och fri frakt. Snygga ark i äkta tapet i A4 storlek. Har själv tapetserat väggarna i dotterns dockskåp och tapetserat en pärm.