Målat

Idag efter jobbet satte jag igång med att måla lite.

Nämligen kakelfogen i köket.
Den hade blivit rätt ful av jag vet inte hur många års smuts. .

Använde en fogpenna som jag köpt på clas ohlsons för 39:-
Målade först ett varv, väntade i ca 1 timme & målade ett till varv.

Det blev faktiskt riktigt bra.

Före:


Efter:

Bilder:privata

Ett billigt & enkelt sätt att piffa till köket lite:-)

#1 - - Linda:

Hej måste säga att det blev helt klart ett annat badrum. Det är så mycket finare med vitt!!!

Men vilket piller jobb, imponeradne:)



Och det känns även större när man har vit fog. När vi gjorde vårt badrum, gjorde de först fel och satte grå fog. Och jäklans vad mycket större det kändes när badrummet fick vit fog!!



Trevlig blogg!!



//Linda

#2 - - Efwa drömmer om Provence:

Vilken bra idé och billig dessutom. Hur många pennor gjorde du åt förresten?

#3 - - Proforma:

Det var ett bra tips! Undrar om det funkar i duschen också, att det håller emot för vattnet.

#4 - - Mrs. b:

Så bra det blev & enkel "förändring" att få det finare!

#5 - - Malin:

F-låt man skall inte fnissa åt andra, men jag kan inte låta bli att le åt henne som trodde dit kök blev ett badrum!! ;)



Resultatet blev riktigt bra!

#6 - - jenny:

linda: Det är i köket jag gjort det:-)



ewfa: Köpte 2 pennor till ca 3 kvadratmeter & har kvar lite i den ena.



proforma: jora den är vattenfast så det ska funka.

#7 - - Jo:

Vad fiffigt! :) En fråga bara: Jag vet ju egentligen vad det är, jag har ju sett dem förut men nu har jag tappat bort det helt.. Vad är det till höger i bilden? :D

#8 - - Jennica med vit inredning:

Vi gjorde oxå så i köket och det är verkligen att rekommendera!!

kram

#9 - - Emma:

Vad smart, riktigt snyggt=) Ha det bra, kram emmsan

#10 - - Iris:

Vad smart, det blev ju riktigt fint! får genast se om inte våra fogar också är lite tradiga... :)



ha det bra!

kram

#11 - - dahlarna:

Vilken SMART grej! Vilken skillnad det blev! Finns den i olika färger också? Vi har lite ljusgrå fog & då är det ju inte så snyggt med vitt på den. KRAMISAR!!!

#12 - - Bokmalen:

Vilket bra tips!! Det ska jag komma ihåg till senare när det behövs... Kramen

#13 - - Fia:

vilken skillnad - å vilka grejer det finns idag.. hade ingen aning om denna penna, smart grej



Brickbordet var helt underbart . har alltid velat ha ett men har ingen plats just nu..



Hoppas du får en toppen vecka





#14 - - Mirka:

Vilken skillnad! Gissa vem som ska springa och köpa fogpenna så snart som möjligt :)

#15 - - Mari:

Den pennan är suverän, den har räddat min kakelfog i köket.



Kram och ha en bra dag

#16 - - maria:

Vilken bra och billig ide. Och snyggt blev det också, även fast det "bara" målats lite på fogarna.



Kram Maria

#17 - - Fröken Fräken:

Fiffigt undras om jag inte ska ta och prova på detta framöver? Fast jag lutar lite åt att fortfarande ha ljusgrå fog, så man får väl kolla om det finns en penna i den färgen också!

#18 - - Kristina-Novemberfru:

Så gjorde vi oxå när vi flyttade in i vår lgh, blir så mycket bättre:)

Kram

#19 - - Emma:

Oj vilken skillnad det blev! Det kanske jag oxå skulle prova i vårt kök? Billigt dessutom;-)

#20 - - jenny:

Jo: Det är en pluring. Ett av de bästa köp jag nånsin gjort:-)



dahlarna: Tror inte att clas ohlsons har i någon annan färg än vit men jag vet att det finns en annan sån här fogpenna och som säljs i bygg & färgbutiker. De kanske har i fler färger.

#21 - - Martina:

Ah så fräscht, verkligen bra idé men det låter som jag sagt det förr till dig va... =)

#22 - - Jessica:

Oj så suveränt! Detta ska jag helt klart prova!

#23 - - Susihus:

Vilken superbra idé! Ha en skön vecka. KRAM på dig

#24 - - Malla:

åååååååååååååååh, vilken bra uppfinning. trodde att det sulle vara en svårare metod än penna. fantastiskst. Till Claes Olsson bär det i väg!!!!!

Tack för tipset!

#25 - - K:

Men duuu, vilket bra tips , visste inte att det fanns såna pennor.

Ha de gott!

#26 - - Josefin:

det blev ju verkligen skillnad, snyggt och fräscht :)

tack för tipset, det kan säkert göra nytta för mig någon gång i framtiden!



kram josefin

#27 - - Miss Muffin:

det gör faktiskt väldigt stor skillnad. ser verkligen rent och fräscht ut med det vita!

#28 - - Mia:

Tack för din kommentar tidigare idag! Allt är bra med mig bara fullt upp i skolan men nu har jag gjort ett nytt inlägg.



Vilken skillnad det blev på kaklet, det är ju ett jättebra tips. Och vilket fint brickbord du har införskaffat!



Ha det fint!

#29 - - Pethra på Inredningsbloggen:

Vilket bra tips! Och vilken fin lampa i inlägget nedanför, den gillar jag skarpt! Den där wordletavlan är också fin, DU är så pysslig!