Ikeatripp

Då var det söndag & snart en ny vecka. En riktigt härlig dag verkar det bli, sol & nollgradigt. Man kanske skulle packa matsäck och ta på sig längskidorna för en tur i skogen:-)

En ikeatripp har vi hunnit med också. Köpte nya vardagsrumsmöbler i vitt, var så less på björk. Men dom får ni se en annan gång. Ingen kullalampa blev det heller den här gången, den var lite stor så just nu har vi ingenstans att ha den. Men sugen var jag ska ni veta, tur att sambon var med så han talade mig till rätta;-) han har ju rätt i att det inte är lönt att köpa en lampa som vi ändå inte har nånstans att ha.


image262

Nya vaser & blommor, lite lagomt vårigt.

image263

Matta till vardagsrummet.

image264

En svart bricka, synd att det inte fanns fler färger att välja på.

image266

Hittade denna som fick bli nya tidningstället i vardagsrummet, den gamla fick flytta till sovrummet.

#1 - - Sandra:

Vilken fin matta, är den också från Ikea? Kram Sandra

#2 - - Anna:

Vad mycket fint ni hittat på IKEA! Ha en härlig dag i detta härliga umeväder! Kram

#3 - - På-Norrgården-Ida:

Vad fina saker! GIllar verkligen vaserna och blommorna - ser vårigt o fräscht ut! Ha en bra söndag! /Ida

#4 - - Linda P:

Vitt och fräscht!! Jag tyckte brickan var snygg isvart. Vilken färg skulle du velat ha??
ha det gött!

#5 - - jenny:

Sandra: jo den är från ikea, har svarat hos dig:-)

Anna: ja visst har vi ett härligt väder idag, detsamma till dig.

ida:ja det känns lite vårigt, detsamma till dig.

Linda P: jo jag ville ha en svart men hade gärna haft en vit & kanske en grön också:-)

#6 - - Maria:

Hej hej! Alltså ikea igen!! du måste ju vänta in syrran din ju...kommer ju hem om 2 veckor:-) Ja du hittade mycket fint må jag säga. Gå in på msn oftare så man kan surra lite med dig:-)
Kram!! /Syrran mia

#7 - - MO:

Nya möbler!!!! Vilken lyx att bara åka iväg sådär o köpa nytt...lyllos. Så fina saker du köpt, gillar mattan o ja allt var snyggt. Ja för en gångs skull blev det rätt låtar....Kul att Carola inte gick direkt till final...hennes ego behövde nog det...kram

#8 - - Ulli:

Fins saker! Snygg matta. matta. Jag har brickan. Använder den som underlägg till kaffebryggan. Det fungerar utmärkt.

Ha en fortsatt bra söndag!
Kram Ulli

#9 - - Linda:

Vilka fina saker!

#10 - - jenny:

Maria: ja du får ta & hålla dig hemma;-) 2 veckor *jublar* vad kul:-) ska fixa msn. Kram!!!

Mo: håller med dig om carola, hon behövde komma ner från de höga hästar hon satt på.

#11 - - Ida:

Vilka fina saker du har köpt!Åh nu blir jag sugen att fara till IKEA, synd att det är så långt!Kram

#12 - - Pysselprinsessan:

Mmmm... IKEA! :) Riktigt fina grejor hade du hittat! Själv ska jag dit om ett par veckor!! *längtar* Kram

#13 - - pia:

Vad fint ni har...vaserna var jättejättefina:)
kram

#14 - - Fredrik Mode & Inredning:

vi har den ikea mattan också jag tror att det är den och ytvärr luddar den som bara den!

#15 - - Skatan:

Hej!

Kul att hitta hit till din blogg :)

Trevlig kväll,

Skatan

#16 - - Kristina - Kix Inredningskoll:

Mycket vitt blev det för er del ser jag. Den absolut bästa färgen, det kan ladrig bli fel!

#17 - - Annelie:

Vilka jättefina grejer du inhandlat. Gillar mattan. Skulle oxå vilja ha en . Visst är det härligt att våren snart är här. Nya ideer och mer inspiration
Kramiz

#18 - - Sofie:

Tack för tipsen! Ska genast kika in på Ikea och leta efter soffbord!

#19 - - Karina:

Jättefina saker, snygga vaser!

#20 - - Malin:

Åhh vad fina saker du köpt!!! Gillar Hampen mattan och vaserna. SKIIIITSNYGGT! Kram

#21 - - Emma:

Åhh, vad fina grejjer du har köpt=)Har oxå en vit Hampen matta, trivs jättebra med den!!!Vaserna med blommorna var jättefina och vårigt=)Natti Natt!!!
Kram emmsan

#22 - - mamma millan:

mycket fint du handlat!!
Ha en underbar vecka!!
♥Kram Millan♥

Gillar mattan;) Köpte samma för 2 veckor sen,,så snygg så!!

#23 - - Livet i byn:

Lyllo er som fått vara till IKEA, jag vill också dit om det nu inte hade varit så himla långt!! Så är det att bo ute i ödemarken!

~Livet i byn

#24 - - Johanna:

Vilka fina vaser! Och snygg matta! Vi var på Ikea i lördags. Köpte tre stora paket och del småsaker till nya lägenheten. =)

#25 - - Inredningsgalen:

Alltid kul att fynda! Själv åkte jag till Ikea med ett presentkort i högsta hugg, här skulle inhandlas trädgård möbler! Men de var alla slut, lite snopen fick man bege sig hem igen med endast doftljus under armen - någonting måste bara med hem!

#26 - - Josephine:

Är mattan en Hampen? Tänkte köpa den först, men sen fick jag höra från en massa olika att luggen lyser genom mycket i den vita. Fast jag tycker den ser superfin ut ju! Hm, man kanske ska satsa på den ändå...
Angående färgen i vardagsrummet så kör jag på grönt :)

#27 - - Josephine:

Okej, uppdatera gärna om mattan om du märker att den agerar luddare ;P

Tror också det kommer bli snyggt med det gröna, nu blev jag lite sugen på dina vaser också, med nåt limegrön kvist i haha. Jag skulle kunna gifta mig med Ikea haha :P

#28 - - Kristina:

Ja gud ja! Hatar dom, haha! Blir nog att sälja den skrothögen och köpa en mycket bättre :)
Ha det bäst! Kram

#29 - - Josephine:

haha låter skitbra, men frågan är om Ingvar ingår? Jag tycker inte han är så het *ehrm*
Är det tillåtet att behålla sin nuvarande karl?
det här med polygami är tricky :P

#30 - - Dinka:

Så det blev ingen Kulla lampa.Jag visst är den stor.Det tyckte jag med första gången när jag såg den på IKEA.Men sen var jag ju bara tvungen att ha den med.Tycker om att de är gjorda i nåt slags plåt och passar perfekt ihop med mitt PS skåp.
Lådan som du har till dina tidningar.Är den köpt på IKEA?Finns den i vit i så fall?Jag fick för mig att vi har den bara i typ björk eller vad man nu ska kalla träslaget.Man kan ju alltid måla den själv.Blev lite sugen själv på en sådan nämligen.KRAM!

#31 - - therre:

Åh, är den där korgen från IKEA? Eller tidningsstället kanske jag ska säga? ;) Vad heter det? Finns kvistarna också på IKEA? Kanske måste dt snart ;)

#32 - - Cissi:

vart har du köpt de där snygga vaserna? och blommorna som du har i? Pris? och vart?:-)

#33 - - jenny:

Cissi: både blommorna & kvistarna kommer från ikea, blommorna gick på 39:- och den stora vasen 79:-, dom små 19:- st