monzasoffan igen

Som jag skrev i ett tidigare inlägg så ska vi köpa en ny soffa, troligtvis så blir det en monza från mio. Var & kikade på den igår & den är verkligen fin.

Nu skulle jag vilja ha lite hjälp från er som har en monza, är ni nöjd med den? håller den formen? för & nackdelar mottages gärna.




image150
Bild:mio
#1 - - Malin:

En killkompis till mig har den. Den är supersnygg. Han är nöjd! Han har exakt den på bilden:P

#2 - - Sarah:

Jag har den! Den är supersnygg, inga nackdelar :) Det enda jag kan komma på är väl att den ser mörkare ut där på bilden än vad den är i verkligheten, men det borde du sett isåfall om du sett den i affären.

#3 - - Jennie:

Åh vad snygg, faller mig helt i smaken! Tycker om det lite rakare linjerna.
Idag blir det en tur till Ikea, och alltid är det ju nått man kommer hem med. Ha en skön lördag/ Jennie

#4 - - Sandra:

Så roligt med en ny soffa och färgen var riktigt fin! Kram Sandra

#5 - - Linda P:

Riktigt riktigt snygg!!! Kan inte se några nackdelar faktiskt... Rymlig, skulle där bli en fläck så kanske den inte syns så mkt, stilren, diskret färg osv

lördag!

#6 - - Linda P:

Skön lördag skulle det vara!!

#7 - - Anna:

Så snygg soffa!!! *vill också ha*
Ha en bra lördagkväll!

#8 - - Malin:

Jag var in på den nya butiken som ligger i Jysk gamla lokaler och de hade riktigt snygga soffor där :)

#9 - - Fredrik:

fin soffa!

#10 - - Maja:

Monzasoffan är min favorit! Några vänner till oss har en i mörkgrått som dom är kanonnöjda med. Kram Maja

#11 - - Anonym:

Tjoho. Monza, ett bra val. Vi har den själva i vårt allrum, fast en modell mindre. Här kan du se bilder:
http://gladjeamnen.blogg.se/1194251132_pluto_p_plats.html
Den enda nackdelen som jag kommit på är att sittdynorna gärna åker lite när man som vi alltid liger och "grövlar", men det ordnade vi genom att köpa det lite dyrare halkskyddet (för mattor) på Ikea. Vi har samma tyg och färg som på bilden och det är snyggt och tåligt och lätt att göra rent.
Lycka till. Kram, kram.

#12 - - jenny:

tack för era kommentarer:-)
Bodil: ja, nu när du säger det så har ju jag sett monzan hos dig *glömsk* Den är verkligen fin.
Tck för tipset om halkskyddet.

#13 - - Linda:

Vi har också exakt den soffan och är supernöjda!

#14 - - Claddes inredning:

Vet inte om jag har kommenterat innan angående den soffan.. Vi har den mörkgråa varianten och är väldigt nöjda. Man får plats många i den. Den är inte för mjuk (jag hatar mjuka soffor) och den är skön att ligga i (med lite kuddar förstås). Det enda är att när man ligger på divandelen så tenderar den största kudden att glida ifrån.. Den är lite felplacerad tycker jag.. Men som någon annan skrev så är det lätt fixat med halkskydd för hanknutna mattor. Tyget är slittåligt också (hittills iallafall). Ett tips är att komplettera med en Derby fåtölj. Den har samma tygval som Monza och är superskön att sitta i!! Kolla på mina bilder under kategorin vardagsrum för att se vår soffa!

#15 - - Jennica:

Hej! Precis hittat till din blogg. Köpte ni soffan? (kanske finns bild, har inte kommit så långt än hihi). Isf undrar jag om ni är nöjda? Är det avtagbart o tvättbart tyg? eller hur får man annars bort fläckar? Jag är riktigt sugen på den nämligen! kram

#16 - - Kristinas Hus:

Vi har exakt samma soffa, fast vi bytte bara tyget mot ett svart och lite starkare tyg. Nu efteråt ångrar jag mig lite att jag valde svart, men det får väl gå ändå !;P

Ha det så bra! Kram