toalettdörren igen

Fick en fråga från fia hur vi gjort med badrumsdörren & tänkte att då gör jag ett inlägg om det. Mitt tidigare inlägg finns här.



Dörren såg ut såhär innan, en vanlig innerdörr:

image42


Vi slipade dörren lite så att vi fick bort den blanka ytan, sen målade vi med grundfärg ett lager. Rollade sen dörren med halvblank lackfärg, vi använde en skumgummiroller för att få en jämn yta. Tror att vi fick måla 3 eller 4 gånger
Sen var det bara att rita ut vart fönstrena skulle sitta, det var lite trixigt att få dom på samma höjd men är man bara noga & mäter ordentligt så får man till det tillslut:-)
Sticksågen nästa för att såga ut hålen sen var det bara att limma fast fönstrena.

Och resultatet blev såhär: ( ska måla innerkarmen så att den också blir vit:-)

image43
#1 - - Linda P:

Men ni är ju värsta proffsen! Vad snyggt det blev! Jag skulle också vilja ha ett sådant fönster till lilla toan.

Svar: Det är enklare att sätta tillbaka trallen en andra gång. Man kan ta hjälp av gummiklubba och lite diskmedelsvatten eller silikonspray också. Javisst, självklart ska jag fixa det till er. Jag har en halvtimme över så jag kommer nu *Skrattar*

Klart du ska göra det. Sååå farligt var det inte!! Det är värt mödan, för det blir bra! Men du, kolla så att trallen är obehandlad bara, annars går det inte att måla över. T ex om den är oljad eller lackad så funkar det inte så bra, men det förstår ni nog med tanke på dörren... Fast man kan ju förstås alltid slipa.
kram!

#2 - - AlbicemammaR:

Hej!
1000 tack för din förklaring till de super fina runda fönstren i dörren och dessutom hur ni har målat om en tråkig dörr.. (vi har flera såna här i vårt hus ;)!
Detta är absolut ett projekt för vår idag sååå tråkiga badrumsdörr :)
Tack!!! /AlbicemammaR

#3 - - Perlan:

Riktigt snygga dörrar! Tänk vad lite små detaljer gör mycket! Bra jobbat!!
kram

#4 - - Jill:

Hej! Vad roligt att hitta hit! Tack för kommentaren i min blogg.

Vad fin er dörr blev - så skoj att se vad folk hittar på! Och extra skoj när man tar och gör om något gammalt iställt för att köpa helt nytt.

Ha det bra!

#5 - - MO:

Jättesnyggt, som en helt ny dörr...Så gjorde vi oxå med våra innedörrar, de var typ likadana som din, vi (jag) rollade oxå alla o sen satte maken in ett sådant fönster i dörren i köket ut till tvättstugan, blev jättebra...kram

#6 - - Kristina:

Hej!
Va roligt att du kikar in hos mig :)
Ja dom har faktiskt mycket snygga grejer, och tapeter har dom stort urval!
Ha det kanon! Kram

#7 - - Fredrik:

riktigt fin!

#8 - - Fredrik:

svar: dom är så fina dom blommorna!

#9 - - Jennie:

Oj vad snyggt det blev. Riktigt fiffigt!
Tittade på din före och efter bilder, tycker det är så kul att se på.
Och kan jag sy rullkappor så kan vem som helst...tro mig :)
Men jag har gjort det väldigt enkelt för mig. Fålla alla kanterna. Häftar upp gardintyget på en trälist, som jag
spikar (!!!) fast i fönster fodret. Kanske inte att rekommendera...Sedan har jag hämtat rullar från en tygaffär och klippt till önskad längt och så rullat upp tyget. Väldigt eneklt.

#10 - - jenny:

Linda P: jamen vad bra att det är enklare andra gången, då kanske inte sambon sliter sitt hår;-) Tack för tipset om gummiklubba & diskmedelsvatten.Jag tror att den är behandlad så det blir till att slipa först då.

albicemammar:Kul att du tyckte om den.Det blir som en helt ny dörr:-)

jennie: tack för beskrivningen:-) det blir upp till bevis då för mig;-)

Till er andra: Tack:-)

#11 - - pia:

VAD SNYGGT! funderar på att piffa till några dörrar med såna där vi me...
kram

#12 - - Anonym:

Tack för din titt hos mig..=) och härligt man kan göra med en trist dörr.. vad fint det blev..=)
ja betong ska du absolut prova... det går att göra så myckt .. bara man har fantasi...=) Börja skapa i huvudet... det gjorde jag.. endel gick att genomföra..en del inte.. / åsa

#13 - - Liza:

Så fint det blev! Vi har också funderat på att sätta in fönster på våra dörrar! Ska visa maken bilderna!!:D
KRAM!

#14 - - Karina:

Fint!
I kommentar hos mig frågade du om jag målat malm-byrån. Nej, den finns att köpa i rosa, nyhet. Och hylla, Lack, finns också i rosa. Matchade fint!

#15 - - Sandra:

Vilken härlig skillnad det blev! Kram Sandra

#16 - - Ida:

Vilken förändring!Det blev JÄTTESNYGGT!!Kram

#17 - - Ida:

Jättesnyggt! Var er dörr i massivt trä eller i gabon? Målade dörrarna uppe och ska göra det här nere också. Och toadörren vore toksnygg med fönster!

#18 - - jenny:

Tack för era kommentarer:-)

Ida: massivt trä är det inte det vet jag men om det är gabon vet jag faktiskt inte.Vet tyvär inte vad gabon är.

#19 - - Sofie:

Snyggt!! Vad kreativa ni är :) Kram, Sofie

#20 - - Johanna:

Va fint det blev

#21 - - Malin:

Wow vilken förändring :) Ni bor i hus eller?

#22 - - Kristina:

Shit vilken skillnad! Blev verkligen skitsnyggt! :)

#23 - - Anonym:

Vilket lyft!! =) Malin Inspiration & design

#24 - - Hus nr 8:

Vilken förändring, det blev jättefint. Kul att ha gjort det själv också!

#25 - - Karin:

WOW! Vilken skillnad!

#26 - - Linda:

Kul att se så snygga resultat med målningen, det och fönster och handtag gjorde en helt enorm skillbad! Vi har också sat in ett fönster i vår mörka badrumsdörr, bara inte tagit oss för att måla dem vita ännu... Inte rikigt vågat men toppen att se lite bilder så man blir peppad att sätta igång!

#27 - - Emma:

Vad fint det blev med förren. Måste lägga till din sida på mina favoriter!!
Vart kan man köpa sånna där runda fönster egentligen?

#28 - - Anonym:

Nu ska vi se här, undra om du läser bland såhär gamla inlägg eller om du får en liten notis om att det kommit en kommentar :-) hursomhelst.



Vi vill gärna också ha fönster i vår badrumsdörr, problemet är att dörren är ihålig. Hur var er dörr, ihålig eller helt i trä? Var är fönstren köpta? :-)

#29 - - Anja:

Riktigt snyggt gjort!

Det är nåt visst med <a href="http://www.bygghemma.se/utomhus/fonster/">runda fönster</a>.



:)