Placering & gåva på samma gång.

Så här ska jag göra nästa gång vi har middagsgäster.

bild: inspiration.se

Måla en terrakotta kruka med griffeltavlefärg & skriva gästernas namn på.
Plantera en liten blomma som gästen sen får ta hem. Både rolig & lite annorlunda.
Sen behöver man ju inte plantera en blomma, det kan vara vad som helst t.ex godis,några doftande värmeljus, badbomber, etc.
#1 - - MO:

Så smart, o fint, sådana lerkrukor är ju hyfsat billiga oxå. Vad synd att korgarna var slut, här på maxi fanns bara den beiga kvar, fast jag köpte en rosa korg idag, till tvättstugan, den lyser upp lite, kram

#2 - - Johanna:

Ja visst är det ett bra tips! Kul och annorlunda!

#3 - - Susihus:

Läckert det var med griffelfärg hihi. Tack för tipset. Ha en skön kväll!

#4 - - Annika:

Vilken bra idé! Och säkert otroligt uppskattat av gästerna!

#5 - - Designtjejen:

Jätte fint!

#6 - - Liza:

Vilken jättebra idé! Alltid kul med nya dukningstips!
KRAM!

#7 - - Ida:

Vilket roligt och bra tips.Tack!Kul med en liten present man kan ta hem som ett litet minne.Tack för din snälla kommentar!Kram

#8 - - Fru A:

Oj vilken svår fråga - chokladdoftande ljus vet jag att man kan köpta på en kedja som heter Dollarstore iaf, och på en del inredningsbutiker. Men chokladkartongen vet jag faktiskt inte riktigt var den kommer från - den var som sagt en gåva.

#9 - - perlan:

Hej vännen!!

Tack för dina goa rader!!
Jag sitter här på jobbet nu och är lite smått chockad över responsen jag fått på detta. Milda matilda.. Över 100 kommentarer och en hel drös med mail!!
Inte ens i min vildaste fantasi kunde jag tro att man hade så många som brydde sig om mig och min lilla fnuttiga blogg! haha

Det gör mig på så gott humör igen, det värmer långt in i själen!! Får mig att vilja kavla upp ärmarna och kanske blogga lite snart igen, inte ska dom ha det nöjet att få mig att sluta med det som jag älskar att göra!

Spårningen på idioterna är i full gång. Om dom bara visste...
Den dagen jag får reda på vilka dom är.. Då kommer jag har tuggat ordentligt med taggtråd.

Tusen tack igen för dina rader!!

Ha det bäst så länge!!!

KRAM!!!!

#10 - - Emmy:

Vilken rolig dukning, alltid kul med sånna tips.

#11 - - Linda P:

Det var ju en toppenidé! Visst kan jag lgga ut bilder på ljusstakarna och skålarna när jag har dukat med dem. :) Kul med intresse! Du, de snygga tallrikarna med text på, vet du vad det är för några!?! (på bilden menar jag)

#12 - - Claddes inredning:

Vad smart! om jag gifter mig någon gång ska jag göra så.. då slår man 2 flugor i en smäll!! =) kanske är lite dyrare men definitivt ett samtalsämne och en gåva man kommer ihåg!!
tack för inspirationen!

#13 - - Sofia:

Oh my god!! Jag tycker jag lägger nog med tid bara till att städa och fixa mat och drinkar när jag ska ha gäster. Jag skulle ALDRIG i hela mitt liv sätta mig i 2-3 timmar och göra dessa krukor till dukningen för en middagsbjudning!

#14 - - jenny:

Det är ju just det Sofia, att vi pysseltokiga inte tycker att det är jobbigt utan roligt att göra något sådant:-)

#15 - - Sofia:

Ah, pyssla kan jag stå ut med, men då ska det vara till mig själv! Lite ego bara :-)