lamppyssel

I gästrummet hänger detta lampskelett som jag fyndat för 20:- på återvinningen. Ville piffa till den lite så istället för en vit sladd köpte jag en svart med tillbehör & satte dit.
En stor glödlampa gör den också lite mer "piffig" tycker jag:-) (kommer från Ikea)




Bilder: privata

Sladdar i olika färger finns att köpa i lampaffärer. Åhlens såg jag hade i svart & rött.
Tycker det är riktigt läckert att ha en sladd i någon snygg färg & sen bara en stor glödlampa till.
Har fått några fler ideer som jag skulle vilja göra. En röd sladdlampa nu till jul skulle vara kul att ha nånstans:-)
#1 - - Mirka:

Å så snyggt skelett du hittat! Tycker det blir kanon med den svarta sladden till. Har Funderat på att göra något sådant tidigare. Kanske skulle man spana in den röda sladden på åhlens och göra en till Sigrids rum:)

#2 - - Tess:

Hur snyggt som helst! :)

#3 - - Joanna:

Jag vill också. Hittade ett sådant "skelett" häromdagen men sambon tyckte att det minsann var onödigt att köpa, vi har inte plats för fler lampor. Den jag hittade kostade iof 100:- vilket var dyrt i jämförelse med ditt fynd. Ha jag ska minsann visa honom din lampa, kanske får honom på bättre tankar (det går ju att pausa någon lampa som vi redan har).

#4 - - Ana:

Ååå vad snyggt det blev, har med varit sugen på en sådan lampa länge:-) Kram Ana

#5 - - Rebecka:

Oj vad snyggt det blev, har varit på jakt ett tag efter en lampskärms som man skulle kunna fixa till men har inte hittat någon bra ännu men din blev jätte fin verkligen, den kan du vara nöjd över. Snyggt med en stor glödlampa!

KRam Rebecka

#6 - - LIW:

riktigt coolt ju =)

#7 - - Tina på Peppar och Vanilj:

Snyggt och enkelt! :D (det är just enkelheten som tilltalar mig)



Kram Tina

#8 - - fru Sätterlund:

Riktigt snygg!!! Skulle också vilja göra en sån där snygg lampa men vi har inte plats någonstans tyvärr. Men din var superfin. Skulle som sagt vara snyggt med en röd tygsladd också :)

Kramisar

#9 - - Lissan:

Vilket fynd! Ha det bra!

#10 - - Tina på Peppar och Vanilj:

Kul att du gillade både mitt nymålade räcke och de söta leksakerna som du i och med din kommentar är med och tävlar om! :D



Lycka till! Kram Tina

#11 - - Nettan:

Så du har en NY blogg nu !?



Snygg & personlig lampa du fixat, min syrra & jag stod oxå & kollade på sådana stora glödlampor igår, men vet inte vart en sådan skulle passa hos oss, men frän är den ;0)



Kram Nettan

#12 - - Anonym:

Riktigt snyggt! :) Blir det "kallt" sken av lampan, eller funkar det?

#13 - - Lilla jag:

Gillar verkligen lampan. Härligt när man lyckas göra såna fynd!

#14 - - Emma:

Riktigt snyggt, kul när det går att göra så mycket av så lite=)E oxå sugen på lite lamppyssel nu när du visar din fina...;) Ha det bra, kram emmsan

#15 - - Mari:

Kul med sån lampa.....och att man kan byta sladd gör det ju x-tra kul!



Kram och ha en bra dag!!

#16 - - Kristina-Novemberbröllop:

Grymt snyggt:)

Svar: Ja nu börjar det kännas i magen, pirrigt och förväntansfullt:)

Kram

#17 - - Minigrisen:

Det var riktigt häftigt - måste nog kika in på Åhléns och kolla alla lampsladdar! Ha en fin dag!

#18 - - Jill:

Läcker, läcker, läcker! Och ja! En röd sladd kan nog verkligen bli en snygg detalj, framförallt nu när julen närmar sig...



Ha en bra start på veckan!

#19 - - J o h a n n a - Inredning & pyssel:

Det blev jättefint! Ha en bra dag! Kram

#20 - - Jessica:

vad bra det blev!alltid kul att fynda!!



KRAAM

#21 - - Designtjejen:

Blev jätte snyggt!!

Kramis

#22 - - Johanna.B:

Piffigt värre! Tycker också det är riktigt snyggt med färgade sladdar, blir mycket roligare. Själv har jag en svart/vit till taklampan!



Kram

/Johanna

#23 - - Jenny:

Jättetuff lampa du har! Även jag kör naket fast det är för att jag inte hittat nån lampa än ;-) Men jag har en stor glödlampa så att det ser lite kul ut under tiden! Kram Jenny

#24 - - Jenny:

Coolt!!!

#25 - - Jerry:

Hej, och tack så mycket för din fina kommentar! Ja, det var väldigt smickrande att Malin på Inspiration & Design skrev ett inlägg ang mitt vardagsrumstak.



Jag känner igen din blogg, måste ha varit här förut. Nu ska jag sätta mig och bläddra igenom den. :-)



Mvh

#26 - - Jennica med vit inredning:

Jag har också satt en stor glödlampa i min nu, dock letar jag fortfarande efter den rätta formen på "skelettet", den jag köpte är jag inte nöjd med.



Ja visst är det snygga saker. Synd bara att jag lär få köpa dem själv om jag ska ha dem ;)



kram

#27 - - Tina H:

Åh vad jag är glad att jag hittat hit! Vilken inspirationsmänniska du verkar vara! Streckkodstavlan och bokstavssiffertavlan och kudden är så underbara. Nu kryper det i mina pysselfingrar.... :)

#28 - - Johanna:

Vilken kul idé!

Hoppas du får en bra vecka, Kram Johanna

#29 - - Anna - frk Oliv:

Ett stycke kejsare utan kläder! Det var fiffigt av dig.

#30 - - Mrs. b:

Snyggt! Fingrade på dom där färgade lampsladdarna på Åhlens häromdan!

#31 - - Jorunn:

Det var en annorlunda men väldigt snygg lampa :)