Tavla

Sent igårkväll, närmare bestämt ca 23,30  fick jag en ide att göra en tavla. Och de som känner mig (speciellt sambon;-) vet att då kan jag inte vänta utan måste ta tag i det på en gång:-)


Sagt och gjort så blev det denna som sambon får ha på sitt nattduksbord.




Bilder:privata

En streckkodstavla med b.la vårt förlovningsdatum. En annorlunda och personlig tavla som man säkert kan variera hur mycket som helst om man vill.
Man kan t.ex skriva in bröllopsdagen, dopdagen eller sitt barns födelsedatum, längd & vikt. Den som är datakunnig kan säkert få till det så att streckkoden & siffrorna blir i en annan färg. Ett färgat papper är också en ide om man vill ha den lite mer färgglad.
Som sagt, en personlig tavla helt efter ens egna önskemål:-)

Till veckan blir det nog inte så mycket bloggande för min del. Får se om jag hinner med något inlägg. Om inte så passar jag på att önska er en trevlig vecka redan nu.

#1 - - Pysselprinsessan:

Supersnygg! Vilken kul idé! Ska komma ihåg den till kommande dopkort! Kan bli riktigt läckert till rätt person!

Kramar

#2 - - Livet i byn:

Jag tycker det var väldigt fin, annorlunda och rolig. Det var verkligen ett bra tips!



~Livet i byn

#3 - - Jill:

Läckert! Vilken rolig idé.



Ha det fint!

//Jill.

#4 - - K:

Vilken fin!

läcker ide´!

ha en bra söndag!

kramis!

#5 - - Claddes heminredning:

Häftigt!!!

EAN-koder kan man göra så mycket med =) finns de som tatuerar in sådana =D

#6 - - Annette:

Annorlunda och rolig tavla!! Tack för ett bra tips!



Ha det bra!



Kram Annette

#7 - - Lilla jag:

Å vilken rolig, måste in och testa :)

#8 - - Josefin:

vilken rolig idé! :)

#9 - - Anonym:

cool bild! kommentera gärna min blogg också :)

#10 - - Maria:

Vilken fin idé :) kanske testar. Vore så fint att skriva in vårat datum.

#11 - - Joanna:

Va fräck den var, gillar massor. Verkligen en personlig tavla. Haha 23.30 det är fint det, men det är vid dumma tiden som alla fin fina idéer kommer=)

Hoppas att du också får en bra vecka.

Kram Joanna

#12 - - Anonym:

Gud vad snyggt!!!!! Me like :=) Vilken bra idé. Jag får ta och kolla in sidan du tipsar om.



Ha en fortsatt bra dag!

Kram Ulli

#13 - - Jennica med:

Åh, vilken läcker idé! det måste jag testa nu lagom till min o sambons 6-årsdag på lördag :)



Tack så mkt!! Vi trivs kanon i det "nya" sovrummet! :)



kram Jennica

#14 - - Jennica med vit inredning:

Åh, vilken läcker idé! det måste jag testa nu lagom till min o sambons 6-årsdag på lördag :)



Tack så mkt!! Vi trivs kanon i det "nya" sovrummet! :)



kram Jennica

#15 - - MO:

Du är då för härlig...kan inte vänta, men det är ju så det ska vara när man får en idé, bäst att göra det innan man glömmer bort det (för det har hänt)...

Tycker den var riktigt cool, o kul när man kan skriva in "viktiga" datum i oxå.

Ha en skön söndag, kram

#16 - - Anonym:

Åååå så häftigt, måste testa!

Ha en underbar vecka! Ser fram emot ditt nästa bloggande;)

#17 - - Johanna.B:

Gick in och kollade på sidan och fick en hel del idéer jag med. Visst är det jobbigt när dom dyker upp precis när man verkligen inte har tid?! Snygg blev tavlan i alla fall måste jag tillägga! Gillar den skarpt. Gillar det grafiska intrycket i det svarta och vita.



Och så måste jag tacka för gratulationen på ett års dagen! :)



Hoppas du haft en bra helg!



/Johanna

#18 - - Lotta:

Gud så himla snygg! Vilken cool ide! Tack för tipset. Ha en härlig söndag!

#19 - - Cissi:

fint!men va använde du för barcode symboalic? för ja kan inte få min lika hög som din:-(

#20 - - Jennica med vit inredning:

hm.. jag testade nu att göra en sån där tavla på den sidan, men den blir ju bara smal. hur gör man för att få den över hela pappret?

kram

#21 - - Malin:

Kul idé!!!!

Jag är oxå sån måste sätta igång NU när inspirationen dyker upp.

#22 - - Malin Inspiration & design:

KALAAAAAAAAASSNYGGT! Me like a lot!! =)

Kramis

#23 - - Linda:

Vilken kul OCH fin tavla!:-)



Kram

#24 - - Emelie:

Men så himla coolt!

#25 - - lisa:

Men så coolt, gissa om min skrivare går varm nu :)

Tack för tipset!

#26 - - Perlan:

Läcker!!! :)

kram

#27 - - Annica:

Vilken kul idé!



Kram Annica

#28 - - Jennica med vit inredning:

Jo jag gjorde ju det, men min täcker bara hela på längde men på höjden e den inte alls stor. ah får klura på det :)

tack iaf :) kram

#29 - - Jenny:

Jättekul idé!! Kul när man hittar det där lilla som blir så personligt - precis som tavlor ska vara! Kram Jenny

#30 - - Mrs. b:

Häftig idé! Vilket bra tips!

#31 - - Malla:

Coolt!! Det var en bra idé faktiskt för en svartvit skulle inte vara så dum här hemma!!!

#32 - - Helena-hem ljuva hem:

Vilken rolig och annorlunda tavla!

#33 - - Sofie:

Hejhej! Tittar in här för första gången och det första jag får se är världens underbaraste (och enklaste) tips till att göra en tavla! Helt underbart! Tusen tack för tipset!



Trevlig blogg du har!!! Ha en bra kväll!!//Sofie

#34 - - Annika:

Snyggt! Jag gillar! ;) Kram

#35 - - Anonym:

Åhh vad snygg! Och perfekt att göra som bröllopspresent också...

Tack också för tipset på min blogg om att man kan beställa prov på tapeten Familjen från Björklund & Wingqvist! Vilket jag nu har gjort och väntar med spänning!

#36 - - Marit:

Åhh vad snygg! Och perfekt att göra som bröllopspresent också...

Tack också för tipset på min blogg om att man kan beställa prov på tapeten Familjen från Björklund & Wingqvist! Vilket jag nu har gjort och väntar med spänning!

#37 - - Camilla:

vilken underbar idee...

hade passat perfekt i vår hall uppe... ;-)

#38 - - Hanna:

Det var ingen dålig idé! ;-)

Superfin ju!

#39 - - Minigrisen:

Oh vilken rolig idé!!! Jättesnyggt!

#40 - - Mari:

Super!! Streckkoderna ska ju vara svarta så att sätt dit färg är inget jag skulle gjort.

Kul att fixa till egna datum. Får testa när tid finns.



Härligt tid för lite fix, bäst att passa på när kreativen kommer smygandes...............



Kramen på dej!!

#41 - - lotta:

vilken urcoool ide! den länken ska jag spara!!!

Stor kraaaaam!!

#42 - - Charlotta:

TUSEN Tack för jätteroligt tips på personlig tavla. Verkar enkelt också, skall genast testa och skaffa passande ram och passepartout.

Ha det bäst!

//Charlotta.

#43 - - Kristina- Novemberbröllop:

Wow vilken rolig tavla:) Ska jag nog göra med vårt bröllopsdatum:) Kram

#44 - - Emma:

Bäst att passa på medans alla idéer är färska! Undrar varför man får alla de bästa idéerna på kvällen?:-) Bra tips iaf!:-)

#45 - - J o h a n n a - Inredning & pyssel:

Vilken bra idé! Snygg och personlig, sånt gillar jag! Ha det så bra! Kram kram

#46 - - Elin:

Jättesnygg tavla! =)

#47 - - Lena:

Men!!Du är ju proffs på att göra tavlor.Så fint kram lena.

#48 - - MO:

Hur blev det nu då??? Körde ni till maxi, eller protesterade herrn i huset...hihi, lite långt att köra kanske för en burk..(eller nejdå inte alls när den är så snygg), kramar

#49 - - Fröken Fräken:

Riktigt cool idé - kändes ju nytt! Det här vore något för herr Fräken, kanske en tavla till hans födelsedag? Själv känner jag ypperligt igen mig i det här med att när man får en idé ska den gemoföras omgående!!



Nu ligger kudden med tryck ute för allmän beskådning!

#50 - - Malin:

#51 - - Malin:

Jag som klantade mig här ovan:P Vad fin tavlan blev! Enkel och snygg. Kram

#52 - - T H E R R E fotoblogg:

Tack för bloggtipsen! Vickes brukar jag följa, men den andra var ny för mig! Och fin tavla! :) Såg ut att passa bra in i resten av inredningen!

#53 - - Liza:

Vilken superbra idé! Fint att ge bort som present också!! Ska prova NU!

KRAM!

Liza

#54 - - Marie:

Vad fint det blev! Jätterolig idé!

kram

#55 - - MissStorm:

Vilken rolig idé! Det är alltid så kul att titta in här eftersom du har så många bra pysseltips!



Kram

MissStorm

#56 - - Katta:

Vilken cool tavelidé. Vad duktig du är! Snyggt och enkelt med romantiskt tema ;) Är såå impad här!



Ha ha, bloggar också samtidigt som jag tittar på tv! Perfekt kombination! Tack för den snälla kommentaren.



Ha en mysig kväll, kram

#57 - - Dessi:

så fin den är!

#58 - - Annah:

Vilken fin tavla då producerade så där hips vips! Inte illa!

Kram Annah

#59 - - Designtjejen:

Gud, vilken toppen idé!!!! Den blev verkligen jätte fin!!!! Oj, jag gillar verkligen sådant här. Tihi.. så du var tvungen att göra det direkt med.. hihih.. sådan är jag med.. när jag har fått en idé har jag inget tålamod.. hihi

Kramis

#60 - - Tjohalias blogg om inredning:

Vilken läcker tavla! Kram Sandra

#61 - - Sus i Hus:

Vilken toppenrolig idé måste testas. Må gott

#62 - - Jessica:

Ja dte är bara att köra direkt!! Ja dom är coola!Blev han glad då?



KRAM

#63 - - Mia:

Den blev ju jättehäftig! Såg i Elle interiör för några månader sen en liknande tavla fast på canvasduk och så var den målad för hand. Tycker om motiv som är så vardagliga att de blir snygga!

Ha det gott!

#64 - - Rebecka:

Oj vad läcker,jätte snygg verkliegn,måste bara säga att jag får så mycket bra tips och ideer av dig, det är precis i min smak! Jätte kul!

Ha en bra dag!

Kram Rebecka

#65 - - Martina:

Ah vilken rolig och snygg idé!

#66 - - Elin:

Kul idé! Jag tycker att de bästa sakerna ofta är de man gör på impuls.

#67 - - Anonym:

Kul idé! Skulle passa bra som present! Men hur funkar det?! Jag har fyllt i siffror och tryckt på

"Generate barcode" och bilden visas bara i någon sekund? Vad gör jag för fel?

Kram

#68 - - Gella:

Åh, det där föll jag för direkt! :) Tack för tipset!