Annorlunda fotovägg

Foto & tavelväggar har blivit populärt och det kan man förstå för det är riktigt snyggt.
Har inte någon egen själv men har varit sugen på att göra en.

Blev ännu mer sugen när jag såg detta tips.
En lite annorlunda fotovägg som föll mig i smaken.


Bild: styleathome

Du behöver:

· kamera

· penna

· sax

· lim pinne

· svart självhäftande papper eller svart papper

· Vitbok

·ramar

                                    
1  Ta en bild av en persons profil och sedan skriva ut bilden. Storleken på bilden kan göras större eller mindre genom att bara använda en fotokopia maskin.

2  Använda vassa saxar, noggrant klippa profil ut.

3  Trace bilden på baksidan av papperet (svart papper). Varje typ av papper kan användas, men jag föreslår att du använder en självhäftande papper så det finns inget behov av lim.

4  Skär profil ut.

5  Bestäm läget för silhuett på ett ark vitt papper som passar in i bilden ram och markera den lätt med en penna.

6  Täck baksidan av silhuett med lim och fästa den på den vita bakgrunden papper. Om du använder självhäftande papper sedan peel off stöd från toppen av den silhuett som du trycker den på papperet.

7  Infoga bild i ram och du är klar! Click here to find out more!

(Beskrivningen är översatt med hjälp av google & man märker att det är lite si och så med det på vissa ställen:-))
#1 - - Erica:

Gud vilken härlig blogg du har och massor med inspiraton! här kommer jag kika in ofta!! tack för alla bra tips!

#2 - - InneoUte-Malin:

Det där har jag också sett. Riktigt coolt!



Själv är jag riktigt tavelväggsbiten. Känner jag mig själv rätt blir huset helt fullt med tavlor innan jag är nöjd. ;-)

#3 - - Therese - Lurans blogg:

Vi8lken härlig idé och saken blev ju intre sämre av att man fick le lite åt den i vissa stycken lite roliga översättningen. Kram!

#4 - - FURNISH.etc:

Läcker tavelvägg! Helt i min smak.

#5 - - Anna:

Riktigt riktigt snyggt..så skulle lätt en vägg kunna få se ut hemma hos mig!

#6 - - Designtjejen:

Jätte snygg! Faller mig verkligen i smaken också!

Kramar

#7 - - mamma millan:

Snyggt!! Bra tips!!!

Go Kväll!!



~~♥ Kramelikram Millan♥~~