v.28 (27+1)

Det gick rätt bra idag på tillväxtultraljudet. 1:an låg med rumpan ner & 2.an med huvudet ner. Hade varit bättre om det var tvärtom eftersom det blir snitt om 1.an ligger som den gör nu och det vill jag helst inte.Men de har ju fortfarande plats att vända på sig. 
Vikterna låg på 1016 g & 1346 g. Ska tillbaka om 2 veckor igen för att se så att minstingen växer som hon/han ska. Egentligen låg 1:an bra till i vikt också eftersom de ska väga ungefär så mycket men som jag uppfattade det så var det lite stor skillnad twinsen emellan.
Känns iallafall jättebra att de har sån koll på tvillingarna som dom har.

Visar här en alldeles nytagen bild på magen. Tycker själv inte att den växer så mycket men det kan ju bero på att jag ser mig själv varenda dag:-)


Bild:privat

Om det ser lite konstigt ut på bloggen så är det för att jag städar lite bland mina kategorier.
#1 - - Anna:

wow, vilken jättefin jättemage :)

#2 - - Therese Turesson:

Mysmage! :)

#3 - - Hemlängtan:

Kom in på din blogg av en slump, jättefin blogg! Spännande med tvillingar.

/Jenny

#4 - - Anonym:

Åh va fin du/ni är...härlig mage :)Du har en UNDERBAR blogg, har tyvläst i flera månader hi hi hi. Ha det gott!!

#5 - - Mickan:

Vad spännande! Vilken fin mage du har!

#6 - - Emma:

Ser hääärligt ut:) Ha det bra, kramar emmsan

#7 - - iza:

Hej! Man får grattulera! Tack för tipset men jag är sugen på en iaf. Ha hört att många gillar dom oxå, men alla är olika =) Ja konstigt att man aldrig stöter på varann... jag är inte så ofta nära dig men du är säkert nära mig ! =) Hoppas du mår bra. Många kramar!!!!

#8 - - madde:

Åh vilken fin mage! Vad härligt med tvillingar, vet du vad det är för sort(er) eller ska det bli en överraskning?



Sköt om dig & magen!



KRAM

#9 - - Lotta:

Fina magen! Härligt att de två mår bra.

Jorå, börjar nog hända nåt här, haft lite småvärkar sen igår, som inatt/morse ökat i styrka. Men nu helt plötsligt har jag inte haft en värk på 1,5 timme, så man undrar var som är på G. Well..tror ändå idag eller imorrn att han kommer! Äntligen. Maila gärna mig om du vill svara, skippa att skriva ett inlägg, då hela familjen läser å då kommer att ringa på stört. Kram

#10 - - InneoUte-Malin:

Så spännande med tvillingarna. Jag har fått två snitt och det är ingen fara. Det är bara en SÅ liten del av hela barnäventyret. Bara de kommer ut de små godingarna så att man får njuta av dem spelar det inte så stor roll hur. :-)

#11 - - syrran mia:

åh vad kul! vad stora dem var:-) blir så avis, vill också åka på ul...snart så...:-) Vi har det skönt i robbans stuga, får se när vi är åter. Hörs sen. Kram!

#12 - - Sis Liisa:

Ohh..dom blir bara större och större :)



Jag försökte men kunde inte aktivera eftersom jag inte hade ett svenskt nummer :( Trist. Lät ju hur bra som helst!

Kram kram

#13 - - //ZR//:

Har visst missat att ni väntar tvillingar. GRATTIS vad roligt för er. Hoppas att du mår bra i denna här värmen. En annan tycker att det är lite kämpigare med bebis nr2 än den första.

Har en bra kväll!

#14 - - Ida:

Vilken vacker mage du har! Grattis till den =)

#15 - - Anna:

Vad skönt att twinsen mår bra :-) Själv fick jag göra snitt med min första flicka eftersom hon inte behagade att vända sig från sätesläge. Snittet gick bra, men med tjej nummer två fick jag föda "som vanligt" och det är jag glad över att ha fått uppleva också.



Din mage är jättejättefin! Kram Anna

#16 - - Therese:

Va fin liten bula du har!! :) Jättefin mage! Det blir bra hur du än förlöses ska du se, var inte orolig! Ha det jättegott och njut av din vackra mage och de vackra liv du bär!



Kram

#17 - - Rebecca:

Vad roligt med tvillingar. Jag är själv tvilling och tycker det är så fantastiskt. Jättekul att ha ett jämnårigt syskon att växa upp med. Vi vägde 2910 och 3100 när vi föddes så vi var nog lite "biffiga" för att vara tvillingar. Inte konstigt att min mamma var väldigt smal när vi väl var ute:-) Lycka till med allt!