Nytt köksbord

Ett vitt runt köksbord med trumpetfot har länge stått på önskelistan. Men de jag hittat har antingen varit för dyra eller så har bordsskivan varit för liten. Men så i vintras hittade jag ett på blocket som jag köpte. Tyvär så var bordsskivan alldeles för liten för att ha som köksbord men nu hade jag ju foten iallafall:-) Jakten på en bordsskiva fortsatte och tillslut hittade jag den på Ikea.
Nu återstår det att fara till snickaren på andra sidan ån för att få den sprutlackad vit men i väntan på det så får det bli vaxduk.
En bumlinglampa & nya stolar skulle inte sitta fel det heller.


Bilder:privata

#1 - - Knaada:

Jag är imponerad av viljestyrkan :)

#2 - - Proforma - Irene:

Snyggt! Skivan ser ju perfekt ut som den är! Men det kanske är den gamla!?

Kram

#3 - - Milla:

Kul med nytt...bumling står högt i kurs hos mig med.Kram Milla:D

#4 - - Jenny:

Kul med nya möbler, särskilt när det blir något eget av det :-) Snyggt! Jag önskar mig oxå ett nytt bord men det får prioriteras när man har något större barn tror jag bestämt ;-) Kram Jenny

#5 - - Dessi:

Jag tycker det ser skitsnyggt ut redan nu, men det är den lilla bordsskivan va? Vi är på jakt efter ett större matbord, vitt givetvis... Skitsvårt att hitta något som inte kostar en hel förmögenhet! (Just nu är allt dyrt eftersom vi renoverar och sparar för renovering...) Hoppas allt är bra med dig och twinsen :) Kram Dessi

#6 - - Emma:

Så snyggt och smart att köpa bordet för att få foten:) Ha en bra dag, kramar emmsan

#7 - - InneoUte-Malin:

Jättesnyggt. Vem behöver bumlinglampa med den ursnygga lampan över bordet? :-)

#8 - - Anna:

Jättesnyggt bord! Jag tycker också att lampan ni har nu är jättesnygg :-) Kram Anna

#9 - - jenny ~ mammanochkidzenpunktse:

Så bra det blev! Man ser knappast att det är vaxduk...

En bumling hade suttit som en smäck ovanför ert bord!



Kraaaaaaaaaaaaaaaaam!

#10 - - Ammi:

Snyggt som bara den.

Lampan som ni har nu är ju snygg. Fin fint!!

#11 - - Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård:

Jättesnyggt! Jag gillar iofs både stolarna o lampan, men en bumling e ju inte helt fel :-) O stolar finns det ju massor av snygga av :-)

#12 - - Dahlarna:

SNYGGT!!! Bordsskivan ser ju supersnygg ut. Hoppas att du får en riktigt bra helg! KRAMAR!