V.36(35+1)

Ultraljudet gick fint. Lillfisen beräknas väga 2400 g & storfisen 3100 g. Nu är ju inte dessa tillväxtul helt tillförlitliga utan det sägs att det kan diffa +-10%. Sen beror det ju också på vem som mäter och idag hade vi en annan barnmorska än vad vi haft de senaste gångerna & det kan också spela in. Samt att de är så stora nu att det är svårt att mäta dom.

Men stämmer dessa vikter så är det ju jättebra. Speciellt att lillfisen vuxit så mycket:-) Jaja, snart vet vi ju:-)

Har nu också fått ett snittdatum eftersom ettan ligger i säte, men när det blir håller vi för oss själva:-)

Vad tror ni att det är för kön på småttingarna? Nu tror ju inte jag så mycket på det här med pojk & flickmagar, hjärtljud o.s.v men det är ändå lite kul att spekulera. Ännu svårare blir det ju när det är 2 men som sagt så kan det ju vara kul ändå:-)
Om man bara ska gå på magen så tycker jag det ser ut som att det är pojkar därinne.
Vad tror du?

Bild:privat

#1 - - Ida:

Men vilken mysig mage. Och va skönt att dom växer som dom ska. Spännande med datum.



Jag är så nyfiken på vilka de är som bor i din mage.



Kram

#2 - - Mrs. b:

Vad spännande! Nu är det verkligen slutspurten kvar :-)

#3 - - Anna:

Åh så spännande det ska bli att få se vilka det är som gömmer sig i din fina mage. Jag tror att det är en flicka och en pojke och att det är tjejen som är större. Kram på dig!

#4 - - Therese Turesson:

Jisses vad man kan bli glad av att se en gravidmage! De är ju bara såå fina, särskilt när man vet att det ligger en, eller som i detta fallet två, bebisar där inne. Härligt! Lycka till med förlossningen, när nu den blir av! :)

#5 - - Linda:

Åh gud vad spännande!

Lycka till med allt nu! Jag tror att det är två små söta flickor som ligger och myser i din fina gravidmage!

Ha det så bra!

Kram Linda

#6 - - Mirka:

Jag tror att det är Berit och Gösta. En av varje :)

#7 - - Liw:

2 flickor =)

#8 - - Ammi:

Vad roligt, att det snart det dax! Dubbel glädje blir det ju också för er!

Jättesvårt att gissa vilka som bor i magen din, men jag gissar vilt på två pojkar.

Lycka till nu.

Förresten...superbra blogg du har!

//ammi

#9 - - Emma:

Jisses vilken mage, ser mysigt ut;) Jag tror det är en av varje!Ha det bra, kramar emmsan

#10 - - Hanna:

En av varje gissar jag på! Usch vad nervös jag blir nu för er skull...fast på ett bra sätt:)

Vi hörs!

#11 - - Lotta:

Åh va spännande att veta när era pluttar kommer! Nyfiken blev ju jag nu. :-)

Jag gissar oxå på 2 killar!



Kram på dig å glöm inte att tävla hos mig!

#12 - - Lidingömamman:

Vad spännande att det börjar närma sig. Kanon att båda bebisarna växer så fint. Jag tror att det är en av varje. Någon av alla oss som har gissat kommer i alla fall att ha rätt. Sköt om dig!



Lidingömamman

#13 - - Maria Brodin:

Hej Jenny! Lycka till med de små :) Om jag ska gissa så är det en av varje! Du har en jättebra blogg!!!! Kram Maria

#14 - - Anonym:

Jag gissar att storfisen är en pojke och att lillfisen är en flicka :)

Många Kramar / Sara

#15 - - Yenny:

jag tror att det är två flickor :))

#16 - - Malin Inspiration & design:

Åh, vad ni måste vara NYFIKNA!!! :) Jag vill me ha Bebbsing och tänk NI får TVÅ att gosa med!! :)



Förresten du, vart fick du tag i kakaobrickan och VARFÖR sålde du den?? :) URSNYGG JU!! Har du fler att sälja så bara hör av dig. :) Var det bara en speciell upplaga av brickan ? Har inte sett den tidigare.



Kram & ha en bra dag!

#17 - - Jenny:

Skönt att de växer på era småingar! Jag gissar faktiskt även på två pojkar liksom du - spännande att få se sen :-) Visst är känslan häftig nu när ni vet exakt vilken dag de kommer? Även jag snittades (dock med 2 dagars varsel) men att liksom veta att bebisen skulle komma DÅ var så stor! Kram Jenny

#18 - - Anna Söderberg:

Hallå där sockis ;)

Jag tror minsann att det ligger en stor tjej och en liten kille där inne :)

Spännande att ni vet när bebbarna kommer :)



Kram

#19 - - jenny:

Vilken underbart vacker mage!



Jag tror att det är en av varje o att tjejen är den lilla!



Kraaaaaaaaaaaam!

#20 - - Malin S:

En av varje gissar jag på. Tjejen är sätesbebisen tror jag. De är busigast ;)

Om du undrar något som du inte känner att du får svar på via vårdepersonal o.s.v kring snittet får du gärna fråga mig. Inte säkert att jag har svar men jag hjälper dig gärna om jag kan =)

#21 - - Fia:

Ser nästan ut som min mage gjorde - trodde verkligen att det var 2 pöjkar men det visade sig sen att det var 2 flickor istället...



Så det är frågan det där - tror magarna spelar oss ett spratt för jämnan :)



Kram å lycka till

#22 - - Therese - Lurans blogg:

Så skönt att den lilla växt på sig :-) Jag tror allt den stora är en tjej och den lilla en kille. I morgon får jag veta vem eller vilka som bor i min mage... spännande! :-) Kram

#23 - - Lisa:

Jag tror definitivt att det är en av varje i din mage och att det är tösen som ligget i säte. De sätesförlossningar jag har hört om har alltid varit flickor så därför tror jag det. Kul och spännande tid ni har framför er- vilken lycka!! :D



Hälsn. Lisa

#24 - - Mamma iza:

Härlig mage!!! Hoppas de kommer gå bra på dagen D!!! Många kramar!

#25 - - Lina:

Hej!



Va kul att det börjar närma sig, o gud vilken mage du har! Helt fantastisk! ;)



Följer din blogg o blir alltid lika inspirerad! Ska bara övertyga sambon om att tvillingar e det rätta!!!!



STORT LYCKA TILL!

#26 - - Anna:

tror på en av varje :)

#27 - - Sis Liisa:

haha...jag vet, måste skärpa mig :-)



Åh vad du är fin jenny!

Så ledsen att jag missar er (du och mia) nu när ni kommer vara som störst :-(

Men jag kommer inte missa små knoddisarna som jag föresten tror är en av varje för dig, och en liten flicka för mia :-)

Ska bli spännande att få veta :-)

Kommer säkert vara totalt fel..haha.

Bamse kram!

#28 - - Ulrika:

Ny tävling hos Tant:



http://uj76.blogspot.com/2009/09/tant-lottar-ut-ett-presentkort-vart.html



..med chans att vinna 500kr att shoppa lös för i en finfin barnbutik =)



Kika gärna in o ha en riktigt braig dag! Kram

#29 - - Be Inspired -Inreding och design:

ÅÅÅ så underbart!!! Jag tror det ligger en pojke och en flicka i din fina mage hihi.

Kraaaaaaamar sofie

#30 - - Therese:

Söta du!! Vilken fin kula du har!! Jag tror det är två små flickor där inne! Det här är stort, det är nog det största o finaste en människa kan få vara med om!!!



Kramar Therese

#31 - - Mari:

Gissar inte, för jag har aldrig några föraningar hos någon som väntar barn inte ens hos mej själv hade jag det.....Spännande värre!!

Blir ju två rätt rejäla bebisar...för att vara twins iaf och det är ju skönt.

Har fått rätt små barn 2500 och 2700 och de är så näpna.

Antar du tycker att de kan komma ut nu för det måste vara tungt att bära runt på.



Ha det så gott och kram! Lycka till!

#32 - - Annette:

Jag tror det är en tjej och en kille :-)



Ha en fin helg!



Kram Annette

#33 - - Lissen:

Vad skönt att dom har vuxit på sig, dom små krabaterna. Lite spännande att inte veta vad det blir! Men jag tror vi får hälsa två pojkar välkommen till världen.

Ha en skön vilsam helg

#34 - - Malin Sö:

Vilken härlig mage! Åh vad spännande, nu är det nära!

Stort lycka till! Kram

#35 - - Camilla(s nya hem):

Vad kuuuuul att du fått datum då ni får träffa era bebisar! Det första jag tänkte var två pojkar men jag skriver ändå en pojke och en flicka! KRAAAM

#36 - - InneoUte-Malin:

Nu närmar det sig. :-) En präktig mage har du. Tycker att det är liiite svårt att se på magen vad som döljer sig där inne - men jag gissar på två små mini-Jenny. :-)

#37 - - Martina:

Skönt att det är mer jämt fördelat nu... spännande att inte veta, nu är det ju nära. Hmr, det där med att gissa, vi trodde ju på en pojke men så fel hade vi! Men alltid roligt för dem om det är samma kön ;) Fin mage har du med =)