Pyssel/Diy - Färgglada cirklar

Via Sofie(roombysofie) fann jag detta pysseltips. Gillade det så mycket att jag ville göra ett inlägg om det jag också.
Fina färgglada cirklar i olika storlekar upphängda med sytråd.
Lånade även Sofies beskrivning:
Så här gör du;
Köp färgade och/eller mönstrade ark, klipp cirklar i olika storlekar, för variation. Tryck små hål och trä igenom sytråd. Avsluta med att hänga många tillsammans i en grupp, då får du bäst effekt och en kraftfull installation.
boligmagasinet.dk
Superfina och verkligen något som jag ska försöka ge mig tid att göra(pyssellistan är lång)
Som stomme skulle man även kunna använda en fin avskalad kvist eller ormhassel. Målad i någon färglad nyans.
#1 - - Elin:

Vilken härlig färgklick i ett barnrum, man blir lycklig bara av att kolla på dem! Kul tips, kanske får tid att göra något liknande i framtiden! Kram Elin

#2 - - Jenny:

Åh vad jättefint, det där skulle jag oxå kunna tänka mig göra här hemma :-)

Kram Jenny

#3 - - Anonym:

Kanonbra tips - men hur fäster man dem i taket? Tejp??

#4 - - jenny:

Anonym: Med 2 häftstift eller liknande. Det skulle nog jag satsa på iallafall.

#5 - - Linda:

Man kan ju knyta dem på en gardinstång och skapa en intressant gardin, antingen till barnrummet eller som påskpyssel.