Ikea

På Måndag får vi nycklarna till huset. Behöver jag säga att jag längtar! I 3 månaders tid har jag suttit & planerat om hur vi ska möblera, vad som ska göras, vad jag skulle vilja göra o.s.v & nu är vi snart där:-)
Vad jag skulle vilja göra är att köpa ett nytt köksbord & stolar. Kikade in på Ikea & blev sugen på att införskaffa Bordet Falster. Visserligen ett utebord men jag tycker det skulle vara lika snyggt inne. Hade varit rätt läckert & måla bordskivan i någon färgglad nyans.
Stolar hade jag gärna haft Reidar i svart eller vitt.
Tyvär så lär det inte bli så eftersom bordet inte finns på mitt Ikea. Kanske får ta en sväng på loppis/returmarknader & se om man kan hitta något att göra om istället.
#1 - - Mirka:

Jag köpte ett bord på loppis(100kr) när jag flyttade, riktigt stabilt,vanligt rektangulärt och lämnade in på lackering. Nu är det högblankt och vääääldigt slittåligt.

Kan vara billack, vet inte riktigt. Men det luktade färg kanske en dag eller så. Och jag är inte orolig att färgen skulle vara skadlig i alla fall.



Har haft alla möjliga varianter av bord. Glas, plaine från mio, norden från ikea osv. Men inget bord är så barnvänligt som det här. Barnen kan så gott som rita med tusch och vattenfärger utan att det blir märken kvar. Det var mitt lilla tips:)

#2 - - Mia:

Åh va kul med nytt hus! Är så sjukt underbart när man fått nycklarna och får gå in i sitt nya hem för första gången! =) Vi håller på att totalrenovera och jag längtar sjuuukt mycket tills vi får flytta in!!



Jag är med i en tävling hos Nelly.com, gå hemskt gärna in och rösta 5 stjärnor på min klänning!



Skulle bli så otroligt glad då! =)



http://nelly.com/se/designyourdress/?obj=gnsXPlSaffVoF9yKRD8phBzgBXWNJrboUJBhsU7MxRy3NmCfq8KN

#3 - - Designtjejen/Emmelie:

Åhhh vad kul! Vi har precis fått vår nya lägenhet och jag förstår precis hur du tänker.. i flera månader har jag gått och planerat, tänkt och det har liksom snurrat med idéer i huvudet :-)

Kramar

#4 - - Designtjejen/Emmelie:

Åhhh vad kul! Vi har precis fått vår nya lägenhet och jag förstår precis hur du tänker.. i flera månader har jag gått och planerat, tänkt och det har liksom snurrat med idéer i huvudet :-)

Kramar

#5 - - Jenny:

Herregud så spännande, kan verkligen förstå din längtan och iver! Ett nytt boende innebär så många möjligheter! Grattis igen, hoppas vi får följa flytten!

Trevlig midsommar!

Kram Jenny

#6 - - Anna:

Vad spännande att ni får nycklarna snart!!! Jag ser fram emot att få följa er tid i nya huset :-) Reidar i vitt hade varit underbara till Falster. Jag köpte förresten 101 idéer förra veckan. Grattis till en fin intervju! Kram Anna

#7 - - Petran på DesignInsight:

Å vilken känsla! Gud va kul att få börja fixa! Har inte hunnit spanat i reidar ännu...



Antar att denna somar komma kännas lååååång då vi får våra nycklar första september!



kram

#8 - - Maria:

Vad härligt att det äntligen är dags! Hoppas få se nya huset framöver:)