Pyssel som jag gjort. Christmas, Diys, Doityourself, Jul, Pyssel, crafts

Pyssel/Diy - julgranshängen

 
Hade lite vit cernitlera hemma vilket resulterade i några julgranshängen. Tror vi ska ta och göra några fler jag och barnen. Men då gör jag nog egen lera av maizena & bikarbonat.
Det receptet kommer här:
1 dl bikarbonat
1/2 dl maizena
0.75 dl vatten
Häll allt i en kastrull och rör om på medelvarm värme tills du får konsistensen som potatismos. Ta bort från plattan och lägg den sen i en bunke med en fuktig trasa över och låt svalna.
Sen är det bara att börja pyssla :)
Är den för lös så kan man blanda i lite mer maizena.
 Den egengjorda letan låter jag lufttorka. Cernitleran fick stå ca 45 min i ugnen på 130 grader.
 
#1 - - Sandra Petersson:

Hej!
När du gjort dina figurer av leran, låter du dem lufttorka då eller torkar du dem i ugnen?

Svar: Med cernitleran torkade jag dom i ugnen 130grader ca 45 min. Med den hemmagjorda låter jag dom få lufttorka.
Kontakt & adressuppgifter.