Pyssel som jag gjort. Diys, Gördetsjälv, Ljusstakar, Pyssel, Stumpastake, diy

Diy/pyssel - gör din egna stumpastake

Eller spikljusstake. 
Denna ljusstake gjorde jag för första gången för 2 år sen. Här delar jag med mig om hur jag gjorde.
Du behöver
Ett fat( hittade mina billigt på loppis)
Spik eller häftstift.
Superlim
Läderbitar( mina är avklippta bälten. Även dom hittade billigt på loppis)
Nit eller pärla eller något annat fint att sätta fast som dekoration på lädret.
Limma fast spiken/häftstiftet i mitten på fatet. Klipp en lagom bit av lädret & vik den dubbel. Limma fast ena delen på ovansidan & andra delen på undersidan.
Limma fast dekoration på lädret.
Sen är det klart! Bara att trycka fast ljuset.
Jag har gjort lite olika genom åren. Både med & utan läderbit, på plankor och med större spikar så att man kan ha ett blockljus.
Ber om ursäkt för bildkvaliten på några av bilderna.
 
 
#1 - - Emilia:

så smart grej! Gillar verkligen den med träskivan