Pyssel/diy - gör egna godisklubbor

Detta pysslet såg jag nånstans för längesen men kommer tyvärr inte ihåg vart. Kan ha varit pinterest.

 
Hursom så gjorde jag dessa klubbor idag. Superenkelt & uppskattat. Goda var de också. Nästa gång ska jag göra av lite mer färgglada & fruktiga karameller.
 
 

Du behöver:

 
Hårda karameller. Jag använde werthers original & turkisk peppar.
Klubbpinnar eller sugrör
Flingsalt
Ljuskoppar.
 
Sätt ugnen på ca 150 grader.
 
Ta bort ljusen från ljuskopparna & rengör & torka dom nogrannt.
Klipp ett spår i ljuskoppen. Dock inte hela vägen utan lämna en liten bit.
Häll flingsalt i botten på koppen. 
Lägg i karamellerna & strö lite flingsalt på.
Ställ kopparna på en bakplåtsklädd ugnsform och in i mitten av ugnen i ca 4-5 min. Håll koll hela tiden & ta ut direkt karamellerna smält.( Tiden kan variera beroende på vad man har för godis så håll koll hela tiden & ta ut som sagt då de smält.)
Direkt du tagit ut dom ur ugnen så trycker du ner klubbpinnen. 
Låt stelna.
Sen skalar du bort ljuskoppen försiktigt.
Klart!
 
 
 
 
 
Fynda på Ellos! Klicka här!
 
#1 - - Frida G Svensson:

åh jag älskar denna idé!