Nyttig godbit när suget sätter in!

Dessa godbitar är perfekta att ta fram när sötsuget sätter in. Lätta & snabba att göra! 

Jag blir alltid sugen på något gott efter maten samt på kvällen. En sån här & suget är stillat.

Recept:

1 banan
Pappersformar. Jag använder de i mellanstorlek som man brukar göra hallongrottor i.
100 g mörk choklad
1 msk kokosolja
Ca 2 msk jordnötssmör

Smält chokladen.
Gör 1 cm stora skivor av bananen (ca 17 st)
Smält kokosoljan & blanda i jordnötssmöret.
Ställ ut muffinsformar på en bricka/fat.

Häll i lite choklad i varje form. Lägg i en bananskiva & häll över lite kokosolja/jornötssmör i varje form.

Ställ in i frysen i ca 1 timme. 
Klart!

Jag har sen mina i frysen hela tiden och tar fram när jag blir sugen :)



Stor rea på Ellos! Klicka HÄR!
#1 - - Frida:

Åh vad gott det såg ut! :)

Svar: Det är också gott kan jag lova :)
Kontakt & adressuppgifter.