Budgetrenovering av badrum - före & efterbilder

Vi har budgetrenoverat badrummet och jag är så nöjd!


Ny färg på väggarna samt lite nya möbler gjorde verkligen susen. 
Fick ett helt nytt badrum :)

Nu fattas bara duschblandare & draperi som är på g.

Allt till en kostnad av ca 9000:-
Men då valde jag en rätt så dyr tvättställs & duschblandare. 

Det går att få ner kostnaden ännu mer. 
Bara målningen i detta badrum på ca 6 kvm gick på 2000:-
Ett rätt billig investering med tanke på vad man får.

Jag tänkte ge er en beskrivning på hur vi gick tillväga samt vilka produkter vi köpt.


Till vägg och golv använde vi grundfärg samt våtrumsfärg från Beckers.


Viktigt innan man börjar måla är att man rengör väggar & golv noga.
Först med ett toarengöringsmedel 1 gång.
Sen med målartvätt 1 gång.
Och så sist så rengör man med t-röd 1- 2 gånger.
Det råder delade meningar om man ska slipa lätt för att rugga upp ytan lite. Vissa säger att man ska medans andra säger nej p.g.a att man då tar bort skyddet i mattan. 
Vi slipade inte.

Grundfärgen målas på 1 varv.
Våtrumsfärgen 2 varv.

Vi lät sen golvet härda i ca 1 vecka ungefär. 

Alla möbler mm är inhandlade hos Ikea. Det enda som inte kommer därifrån är spegeln som är ett loppisfynd.


Tvättställ Tälleviken 500:-
Tvättställsskåp Fullen 199:-
Handtag Östernäs 99:-. Jag målade knopparna svarta.
Tvättställsblandare Hamnskär 895:-
Ben Brattvåg 200:-
2 st beståstommar 500:- Dörrarna hade jag hemma sen tidigare.
Belysning Lillholmen 149:- resp 99:-
Toarullshållare Svartsjön 29:-

Duschblandaren kommer att vara svart och den hittade jag hos Trygghandel.

Vi hade ju en jobbig bide också som var i vägen. Tänkte först bygga in den på något vis men struntade i det då tvättställsskåpet kom så nära. 
Jag löste det med att ställa ner blommor i den :)
Blev super tycker jag.

#1 - - Efwa :

Så otroligt fint det blev!

Svar: Tack så mycket!
Kontakt & adressuppgifter.

#2 - - MalinS:

Fantastiskt resultat på liten budget! Gillar stort!

Svar: Tack så mycket 🤗
Kontakt & adressuppgifter.

#3 - - Anonym:

Så fint! Vilken kulör/färgkod använde du till golvet? Mvh Linda