Nya kuddfodral

Jag är ingen mästare på att sy, kan knappt göra nånting med symaskinen. Men nu har jag faktiskt lyckats sy några  kuddfodral till vår nya soffa (som aldrig vill komma)

Syrran tipsade mig om ett enkelt sätt att sy dom på. Det räcker med att bara sy dom på 2 sidor och man slipper fålla och greja. Det blir ungefär som ett örngott.
Det var  hur enkelt som helst och snabbt gick det, på bara några minuter var dom klar. och då t.o.m jag klarade av det är det enkelt;-) Tack syrran!!!

I väntan på soffan får de vara i gästrummet så länge.










Bilder: privata.
#1 - - Sök och du skall finna:

Snyggt! Tufft mönster och fint ihop med de svarta.



Bra jobbat!



Kram!

#2 - - Malin Inspiration & design:

Snygga kuddar!! Syr mina kuddfodral som örngott jag med. :D Så mysig "soffhörnan" ser ut. Ser rikgtigt skönt ut att sitta där. :) Tuff matta också!



Kram Malin (insp/design)

#3 - - Ulli:

Vad fint det blev! Lite nya textiler kan göra mkt för ett rum.



Ha en fortsatt bra dag!

Kram Ulli

#4 - - Sofie:

Vad fina dom blev! Lät som något för mig, som inte heller är särskilt flink med symaskinen. Vad gulligt med tidningstraven som ett litet sidobord :) Kram, Sofie

#5 - - Livet i byn:

Jag kan då inte hellre sy, inte ens rakt fram. Symaskinen är allergisk mot mig tror jag i alla fall ;0) Fint blev det för dig med kuddarna.



~Livet i byn

#6 - - jenny:

Dom var jätteläckra. Var har du hittat tyget?

#7 - - Lilla jag:

Låter som ett bra tips, jag är inte heller någon mästare på att sy!



Svar: Har inte hittat någon återförsäljare i sverige än, men har mailat dem. Hoppas på ett bra svar :)

#8 - - Mia:

Det blev ju toppenbra! Vad snyggt du har gjort med tidningarna. Jag tycker det är jättehäftigt att man kan använda sig av både tidningar och böcker som inredning!

Ha det bra!

#9 - - Camilla Graad:

Fina de blev! Svårt att tro att du inte kan sy... ;-) Härligt tyg dessutom!



Kram Camilla

#10 - - Anna:

Vilken smart syidé och vad snyggt det blev! Kanske jag också skulle klara att sy på det viset?!



Sen måste jag säga att nya soffan ni beställt är hur snygg som helst. Helt i min smak!



Tack för din snälla kommentar om vår förvaringsvägg med paneler! Kram Anna

#11 - - Malla:

Vilken mysig hörna. Härligt tyg och rolig grej med tidningara, ser snyggt ut!

Supermys!

#12 - - Dessi:

ååh vad fint! jag kan inte alls sy, men vill gärna lära mig! tänk att kunna sy egna gardiner av snyggt tyg och just kuddfodral... i wish...

#13 - - Jenny:

snygga kuddar!

hoppas helgen varit bra =)

/Jenny

#14 - - Detsvartataket:

Kuddarna blev jättesnygga! Skam den som ger sig :)

Hoppas helgen varit bra!

KRAAM Jessica

#15 - - m a r i a k o d e n:

Oj så jag gillar tidningarna vid sängen.....kanske nåt att ta efter ;)

#16 - - Sus i Hus:

Superfina kuddar! Ja jag kan varmt rekomendera Gotland, som att komma utomlands fast ändå inte, sen gör det ju inte ont att ha sånt väder med klarblå himmel och varmt. Må gott och lycka till på jobbet imorgon. Kram

#17 - - Mrs. b:

Vilka fina kuddar! Och det lät som en bra idé med att sy som ett örngott - har inte tänkt på det förut.

#18 - - Karin:

Det ska jag pröva, tack!

#19 - - Fröken Fräken:

Det fina gråmönstrade tyget har jag också! Men hur syr man kuddar genom att bara sy ihop två sidor?!

#20 - - Maria:

Vilket fint gästrum ni har. Kuddarna blev jättefina! Hur har du sytt dom??



Gillar nattygsbordet i form av tidningar...inredningstidningar antar jag ;)

#21 - - Malin:

Vad fina de blev! Jag är heller inget vidare på att sy...men ibland "måste man".

Coolt m tidningar som sängbord!

#22 - - Helena på ROOM and SERVE:

Shysst - mmm, vilka foton, tänker på Apartment Therapy New York!

#23 - - anna.a:

De blev ju kanonfina!!

#24 - - J o h a n n a - Inredning & pyssel:

Kuddarna blev jättefina! Ha en bra dag! Kram

#25 - - Rebecka:

Det blev jätte snyggt, vilket fint tyg du har använt.

Kram Rebecka

#26 - - Johanna:

Vad fina de blev! Ska också sy lite kuddar, köpte lite tyger på Ikea som ligger och väntar. Bra inomhuspyssel i väntan på bättre väder :)



Hoppas helgen varit bra, Kram!

#27 - - Pysselprinsessan:

Jäsikens så fint!!! Var har du hittat det underbara tyget?? :)



Kramar

#28 - - Cissi:

Vad fint det blev! Var har du köpt tyget?

#29 - - Lisa:

Supersnygga! Jag ska se till att önska mig en symaskin, eller köpa en själv. vill också sy en massa! :D KRAM

#30 - - Ellas Inspiration:

Men du, vilka snygga kuddar!!



Min första dag efter semestern och den började riktigt bra. Kom och se så förstår du...



Kram Karin

#31 - - Emma:

Hello vännen! Vilka kanonsnygga kuddar...kul att sy när mn väl kommer igång=) Åh vilket snyggt gästrum, me lik a lot=)Ha det bra, kram emmsan

#32 - - Josefin:

Så fina kuddarna blev, tyget gillade jag verkligen.

#33 - - Sandra:

De blev ju riktigt snygga. jag gillar att du har tidningarna som bord också. Snyggt! Kram

#34 - - Sofie:

Jättefina kuddar! Ser mysigt ut att krypa upp där! Kram Sofie

#35 - - piM:

Läckert

#36 - - Barbro:

Jättefina kuddar. Kan du beskriva närmare hur du syr dina "två sömmar"?



Barbro

#37 - - Birgitta:

Tack för titten inne på vår blogg, var nyfiken att se vad du hade för sida och jag måste säga "oj vad mycket fint du har!" :-)