&-kudde

Ikväll har jag roat mig med att göra en &-kudde.
Använde mig utav transferpapper som man lägger i skrivaren, skriver ut en bild man vill ha från datorn & stryker fast det med strykjärnet.
Jättekul & enkelt.
Det som är så roligt är att här kan man verkligen göra en personlig kudde, variationerna är oändliga.
En egen wordletext, en barcode, en enkel stor bokstav eller siffra......som sagt många variationer:-) 
Eller  varför inte göra en egendesignad kökshandduk eller tygtavla.

Själv har jag beställt ett par tygkassar att trycka på men nu ska jag återgå till kuddarna:-)


Bild:privat
#1 - - Bella:

Åh va snyggt det blev :).

Sikka bra ideèr du har.

#2 - - Anna:

det blev ju jättefint. Vart får du allt ifrån? önskar jag hade lika mycket fantasi som dig. hälsningar Anna

#3 - - Proforma:

Så fiiin! Transferpapper... vad är det? Är det speciellt för skrivaren? Är själv inne på att göra ett mönster i datorn som jag tänkt stryka och sedan sy på en kudde. Är inne på att använda vlisofix men finns det särskilt för skrivaren så är det klart bättre!

#4 - - Milla:

Kanonfint!! Vilken inspirationskälla du är!!

#5 - - caroline:

fint :) Jag blir lite sugen på att testa själv men det är svårt att komma på vad det ska stå på kudden

#6 - - Lilla jag:

Det låter ju roligt!

Måste bara köpa mig en skrivare först :)

#7 - - Jenny:

Enkelt säger du! Undra om jag skulle klara av det? Knappast! Men den var hur snygg som helst. Ha en bra dag!

#8 - - Mrs. b:

Vilket bra tips & vad snyggt det blev! Det här kommer nog fler anamma!

#9 - - J o h a n n a - Inredning & pyssel:

Enkelt men så snyggt!! Du har så många bra tips! Ha en mysig helg! Kram

#10 - - Joanna:

Va fin den blev. Finurligt att man kan göra så. Jag som har letat efter snygga bokstavsstämplar men detta är ju faktiskt ett alternativ. Tack för tipset!

Kram Joanna

#11 - - Number nine on Melon Lane:

Snyggt. Finns transferpapper att köpa på något speciellt ställe?

#12 - - Number nine on Melon Lane:

En fråga om "kod"tavlan. Vilken Barcode Symbology använde du för att få så avlånga/höga streck som det ser ut att va på din tavla? Jag får bara korta utan något vitt ovanför. Tack på förhand.

#13 - - Number nine on Melon Lane:

NU har jag läst hela inlägget och då vet jag hur du gjorde... :D Ha en bra dag.

#14 - - martina:

Wow! Va snyggt!! :-)



Ha en fin dag!



Kram!

#15 - - Isabels värld:

Åh så fint!! Verkligen bra tips! Ha det så bra!

#16 - - Anna:

Gud va snyggt! Vilket tips! :)

#17 - - Anna:

tack tack för det. Kan jag lägga dig som en länk hos mig? Tänkte jag frågar först

hälsningar Anna

#18 - - dahlarna:

Så fint!! Jag har också sådant transfer papper hemma, sedan vi gjorde en ploj T-shirt till n jubilar. Har inte tänkt att man kunde använda det till det också.... Tänk vad man (=jag) har tunnelseende ibland... ;-) Hoppas att du får en mysig fredagskväll. KRAMISAR!

#19 - - Malin Inspiration & design:

Hej! Detta är ju läskigt! Jag klippte ut ett & tecken i dag som ska sys/ strykas på en kudde. :) Jag använde & tecknet från Perlan som mall. Men ett tag dunderade jag på att trycka i stället. Får se hur det blir. Har även några gosedjur som ska sys. B la en Barbapapafigur. :)







Nu ska jag ladda inför Let´s Dance! ;) Ha en fin kväll! Kram

#20 - - tina:

Vilken superidé!!!!!verkligen snyggt!



Ha en mysig fredat/helg å kram från mej!



tina=)

#21 - - Anonym:

Superfint ju! Undrar just om man ska våga sig på sådant pyssel själv. Jag har en tendens att ge upp om det krånglar.......



/Zun

#22 - - Lissan:

Skitsnyggt,tjejen! Ha en bra fredagskväll!

#23 - - Hemma hos Katta:

Jättesnygg! Vad duktig du är!



Ha en fortsatt bra kväll, kram /Katta

#24 - - MO:

WOW, vad snygg kudde du gjort. Var i hela friden köper man sådant papper, verkar ju jättekul att kunna göra sina alldeles egna favvokuddar. Du är duktig med dina pysselidéer...



Jaså du är oxå snarkhatare..hihi, maken snarkar mer än lovligt, jag blir bara så galen o öronproppar hjälper inte ett dugg :(

Trevlig kväll på dig, kramar

#25 - - Kikan:

Det blev ju superläckert!! Läste om hur man gör sådant i en tidning för ett tag sedan, måste helt klart testas!! Kram Kikan

#26 - - Pernilla:

Gud vad fin! Och vad piffig du är! Jag längtar tills jag kan börja med inredningen här hemma, just nu känns det bara som total kaos! Jag vill inte påbörja sådant innan det är klart här!



Då är du kanske lika otålig som jag är då! =) Vill också helst att allt ska ske på en gång! Men det går ju som bekant inte till så riktigt!



Trevlig helg!

Kram Pernilla

#27 - - Susanne:

Nu vill jag göra kuddar med tryck :) Vilken inspiration man får hos dig, tack!



Trevlig helg!



Kram Susanne

#28 - - Mari:

Nice!! Blev inspirerad jag blev, lite nytt i kuddvägg kanske piggar upp mej....



Kram och ha en bra dag!!

#29 - - olivia:

Värkligen fina saker ! jätte fin inredning och allt jätte fint!

#30 - - Anna:

Kudden blev superfin! Du är pysslig så det räcker och blir över ;-) Jag är imponerad över alla idéer du kommer på!



Kram Anna

#31 - - Johanna:

Vilken supersmart idé! Gillar allt som går snabbt :) Det måste jag absolut testa framöver, tack för tipset!



Trevlig helg!

#32 - - Tjohalia:

Vilka härliga idéer du har! Såg dessutom att du har en sån där snygg magbag. Kram Sandra

#33 - - Jenny:

Snyggt!! Vilken fräsch läshörna!

#34 - - Kristina:

Vilken bra och rolig idé:)

Hoppas allt e bra med dig efter alla julhelger.

Kram Kristina

#35 - - Helena:

Vilken underbar blogg du har!



Har precis hittat din blogg och suttit och tittat igenom allt ditt pyssel och jag blir sååå inspirerad!!! Gud va du är duktigt!!!!



Här kommer du att få se mig ofta från och med nu =)



Kram Helena

#36 - - hemmabloggaren:

Uj uj uj va fint ni har hemma, inspirerande verkligen.

#37 - - Designtjejen:

Gud så bra!!!! Jätte smart tips!!!!

Kramar

#38 - - Ida:

Jätte fin kudde =)

#39 - - Jenny Alexandersen:

Hamnade på din blogg av en slump för ett tag sen. Sedan dess har jag inte kunnat slita mig faktiskt :) Tack för all inspiration :)



Som du säkert fått hundra frågor om innan men hittar inget svar angående de här fina kuddarna du gör. Förstår inte riktigt hur du har gjort och vart har du hittat transfer papper? :)



Ha en bra dag!



Kram/ Jenny

#40 - - Maria:

Kikar in på din blogg regelbundet, tycker du har så himla roliga idéer! Har försökt få tag på transferpapper men hittar inget bra ställe att köpa det på. Vart har du fått tag på dina?

#41 - - jenny:

Maria: Tack så mycket:-) Jag har köpt mina på clas olssons & ink66.com

Lycka till!!

#42 - - jeanette:

Hej jag undrar lite över dina kuddar...förstår själva konstruktionen att göra dem men om man vill tvätta dem försvinner trycket då??

Mvh Jeanette