Baby peace gardin från Kurtis - Gör en egen.

För ett tag sen så såg jag en smart produkt från Kurtisbaby. Det var en gardin som man kunde sätta på barnvagnen som skydd mot sol m.m. Dock så tyckte jag att priset var rätt saftigt så jag gjorde mig en egen version. Det kan du också göra enkelt med hjälp av dessa saker:

En filt eller ett lakan.
Öljetter(finns billiga på Rusta & Ö&B)
Ringar(I Umeå finns dom på babyproffsen. Annars finns dom
här b.la)
Med de öljetter jag köpte följde det med en rund mall att klippa ut. Sen ritade jag ut med mallen vart öljetterna skulle sitta, klippte ut & klämde dit dom.
Klart!
Hur enkelt som helst & betydligt billigare.

Jag satte även dit extra öljetter på ena sidan. Perfekt att hänga några leksaker på. När gardinen inte används & är tillbakadragen är de i perfekt räckhåll för E & O. Ett stort + att de sitter fast och inte riskerar att tappas ur vagnen.



Foto: Jenny

#1 - - Teres:

Smart att kunna göra en egen billigare variant. Har dock inget vagnsbarn själv. Men undrar vart man hittar det snygga barbapappa tyget? eller är det en färdig filt?

#2 - - Sara:

Det där blev riktigt snyggt, kanske nåt jag gör till nästa sommar :-)

#3 - - pysseliten:

smart och fint . Och kul att kunna spara och köpa annt kul istället _=)

#4 - - Jenny:

Smart, hålen har jag inte tänkt på men filten och lekringarna använde jag till dottern med :-) Ska klura på denna modell till Hjalmar!

Hoppas ni haft en skön midsommar!

Kram Jenny

#5 - - fia:

vilken toppen ide nu när solen är så stark.

#6 - - Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård:

Snyggt jobbat! Det e jättekul när man enkelt kan spara in pengar på att göra det själv :) Det blir ju även mer personligt!

#7 - - Lisa:

Bra idé! Har själv tittat på olika sådana där för att inhandla nu när vår tredje lille filur kommer i dagarna. De är ganska dyra. Själv tog jag en virkad filt som inte ska släppa in nåt ljus som jag satte duschringar i och på så sätt kunde fästa i vagnen. Fungerar nog minst lika bra.



Hälsn. Lisa

#8 - - Camilla - Mamma till Olivia ♥:

Gud vilken smart idé! Både av dig & dom :) Ska nog ta och göra en jag med, använder hårklämmor i dagsläget för att fästa filten :)

#9 - - erika:

har oxå vart sugen på de där;), så fort jag får lite tid så ska det sy en sådan:)

vad sätter du fast den med på vagnen, nå bra nyptips?

å så en litem bytes fråga:-, är sugen på 2 st av dina abc posters, vill du ha flera mössor, nån i mönster kanske;)??



njut av sommaren:)

#10 - - erika:

oj hur yr är jag eg:-, såg ju nu att du skrivit om upphänget klart å tydligt!!!!



hej hopp